Öncelikle geçmiş olsun, her iki tarafada.
Şimdi şu var bir çok arkadaş " ki biz aramızda iyi biliriz " 10mbit hat satın alırlar bir overselling den yada datacenter kanalı ile. Sonra buraya gelirler 10mbit port 1000gbps diye 10 tane makina konusu açarlar ve bunların fiyatları çok ucuzdur satan kandırıkcı , alan ise kendini kurnaz sanar.. sonunda ikiside kaybeder birisini hattında sıkıntı yaşar digeri ise bu tür forumlarda şirket itibarını yerle bir eder.

1000gbps veripte 10mbit hat veren varsa ben elimdeki 15 makinayı getirecem onunla çalışacam varmı cidden adam gibi , kıvırmadan her makinanımın anlık 10mbit görmesine ses etmeyecek? ve dedigi gibi 150 ytl ile 220 ytl arasında 1000gbps fiyat çıkaracak? Yok hikaye çünkü , Bizim sektörümüzde şu vardır , Ya canım sanki 10 müşteride aynı anda 10mbit mi kullanacak birşey olmaz.. İşte bu mantıkla iş yapınca herşey sarpa sarıyor. 5,10Gbps hattı olan Avrupa firmaları bile bizimkiler gibi rahat degiller..

O halde bilmem bin kaçıncı kez yazıyorum, eger siz 1000gbps 150 ytl ye inanıyorsanız ve süreklide alıyorsanız, suça teşvik ediyorsunuzdur bu satıcıları. Tüketici kurnaz olacak, tüketici araştırmacı olacak.

Son olarak bu piyasayı bu hale getiren 60euro ya makina alıp 70 euro satan ve altyapı ve bilgi olarak yetersiz kişilerin sorumlulugu hiçte azımsanmayacak kadar fazladır.

Ne diyelim rüzgar eken fırtına biçer.