Bence kullanması çok mantıklı.
Benim bildiğim kadarıyla;
Bir kişinin google hesabı ile oturumu açıkolsun.Mesela "tavla" diye arama yaptığında o kişi için çıkan sonuçlardan hangisini tıklıyorsa googleın gözünde tıkladığı o site yükselecektir.Bunun takibini de adamın google hesabından yaparak kayıtlarına ekleyecektir.Fakat google hesabı olmadan arama sonuçlarına tıklayan birinin tıkladığı siteyi takip edebilir mi emin değilim.Bu varsayımlar üstünden gidersek,analytics kullanmayan bir site için,google hesabı olmadan o siteyi tıklayanlar bazında kim nerden nasıl gelmiş, kaç sayfa gezmiş,kaç dakika kalmış soruları yanıtsız kalacak.Bu soruların yanıtlanması için de ya analytics kullanacak site ya da siteye gelenler (arama sonucu) google hesabı ile gelmiş olacaklar.Eğer her ikisi de değilse, google pagerank belirlerken bu parametreleri kullanamayacak.Belki de bu yüzden sadece güncelliğine ya da backlinlerine ( ve diğer paramatrelere) bakarak pr belirleyecek.Durum böyle olunca da sitenin gerçek değeri ortaya çıkmayacak.
Site analytics kullanmaya başlayınca da google daha iyi takip yaptığı için pr aşağı düşecek.
Bu sadece benim düşüncem :S