konuya pek hakim degilim onceden soyleyeyim..
su anda vbulletin sistemlerden konu cekmek icin yazılmış pek fazla bot yok sanıyorum..
ama her turlu botun siteye girişini engellemek icin tek bir yol vardır onu biliyorum robots.txt bence cozum bunda gizli ama dedigim gibi benimkı tahmin pek araştırdıgım bi konu degil.. nasıl ki msn botunu google botunu yada diger botları robot ile engelleyebiliyorsak bu botlarıda bu klasore ekleyecegimiz kodlarla engelleyebiliriz heralde