İsmiyle hitap ettiğiniz +10-15 yaş büyük birisine yakınlarının yanında da mı ismiyle hitap etmek gerekir?
Bey-abi veya hanım-abla demediğim bir arkadaşıma, onun yakınlarının (ailesinin) yanında da aynı şekilde mi hitap etmek uygundur?
İsmiyle hitap ettiğiniz +15 yaş büyük birisine yakınlarının yanında nasıl hitap edersiniz?
7
●264
- 28-05-2026, 11:46:49
- 28-05-2026, 11:55:41+15 birisine ismi ile hitap etmekte sorun var sanırım başta hata olmuş gibi,remzikapan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
bu sizde doğal bir alışkanlık haline gelmiştir ailesi yanında da ismi ile hitap etmeniz ağzınızdan kaçırmanız olağan,
karşınızdaki bundan rahatsız olmuyorsa ismi ile devam
yok oluyorsa hitap etmemeye dikkat edersiniz o zaman - 28-05-2026, 12:12:37Başkalarının yanında ismiyle hitap etmeniz intiba yönünden aleyhinize olur. Aranızda bir samimiyet olsa bile ismiyle hitap etmeyip, hitapsız konuşabilirsiniz.
Ben 29 yaşındayım, 38-42 yaşında arkadaşlarım var. Kendi aramızda enselerinden tutup küfürleştiğim olabiliyor. Tanımadığımız veya yaşça büyük insanların olduğu ortamda kirve veya abi diye hitap ediyorum.

