• 28-05-2026, 11:46:49
    #1
    İsmiyle hitap ettiğiniz +10-15 yaş büyük birisine yakınlarının yanında da mı ismiyle hitap etmek gerekir?
    Bey-abi veya hanım-abla demediğim bir arkadaşıma, onun yakınlarının (ailesinin) yanında da aynı şekilde mi hitap etmek uygundur?
  • 28-05-2026, 11:50:07
    #2
    ben normalde de abi derim 15 yaş az değil.
  • 28-05-2026, 11:55:26
    #3
    Ben genelde farketmeksizin kişinin gözünün içine baka baka efendim siz nasılsınız falan diye konuya girerim.Saygıdan bey hanımefendi de denilebilir ama bunu hak etmeyecek dahi akrabalar var.
  • 28-05-2026, 11:55:41
    #4
    remzikapan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İsmiyle hitap ettiğiniz +10-15 yaş büyük birisine yakınlarının yanında da mı ismiyle hitap etmek gerekir?
    Bey-abi veya hanım-abla demediğim bir arkadaşıma, onun yakınlarının (ailesinin) yanında da aynı şekilde mi hitap etmek uygundur?
    +15 birisine ismi ile hitap etmekte sorun var sanırım başta hata olmuş gibi,
    bu sizde doğal bir alışkanlık haline gelmiştir ailesi yanında da ismi ile hitap etmeniz ağzınızdan kaçırmanız olağan,
    karşınızdaki bundan rahatsız olmuyorsa ismi ile devam
    yok oluyorsa hitap etmemeye dikkat edersiniz o zaman
  • 28-05-2026, 11:57:48
    #5
    Ben hitap etmemeyi tercih ediyorum,çok ciddiyim.
    Abimin eşine “yenge” demiyorum mesela. “Abla” da demiyorum. Hitap etmiyorum. Sonuçta karşıdan karşıya bağırmıyorsunuz. Gerekli durumu sağlamaya alışınca kimseye hitap etmeden hayatınızı sürdürüyorsunuz.
  • 28-05-2026, 12:08:59
    #6
    Kendimden 15 YAŞ BÜYÜK birine sevmesem bile her ortamda abi ya da abla derim zaten.
  • 28-05-2026, 12:12:37
    #7
    Başkalarının yanında ismiyle hitap etmeniz intiba yönünden aleyhinize olur. Aranızda bir samimiyet olsa bile ismiyle hitap etmeyip, hitapsız konuşabilirsiniz.

    Ben 29 yaşındayım, 38-42 yaşında arkadaşlarım var. Kendi aramızda enselerinden tutup küfürleştiğim olabiliyor. Tanımadığımız veya yaşça büyük insanların olduğu ortamda kirve veya abi diye hitap ediyorum.

  • 28-05-2026, 12:24:17
    #8
    Saygıdan ötürü abi abla demek doğru olacaktır.