![]() |
Gpl Lisanslı Tema Nedir? Merhaba Arkadaşlar, Geçenlerde Bi konuda gördüm de tema Gpl Lisanslı demişti. Nedir bu Gpl lisanslı tema siteye zararlı mıdır? Hemen hacklenir mi? Bu konuda Bilgi verir misiniz? |
w*rez tema hocam almayın virüs doludur içi |
valla herşey diyen var... ben yıllardır onlarcasını kullandım sorun yaşamadım. |
GPL (General Public License), Türkçesiyle Genel Kamu Lisansı özgür yazılımlarda kullanılması amacıyla geliştirilmiş bir yazılım lisansıdır. İlk defa 1989da Richard Stallman tarafından hazırlanan lisans daha sonrasında Özgür Yazılım Vakfı tarafından revize edilerek geliştirilmiş ve son haline kavuşmuştur |
|
Alıntı:
|
Açılımı General Public License buradan detaylı bilgi alabilirsiniz. Ek olarak her GPL lisansa güvenmeyin diyenlere de güvenmeyin. Elemenst envato üzerinde üyeliğinizle indirebildiğiniz temalarda da GPL lisans bulunmakta ama envato gibi güvenilir yerlerden almak her zaman daha iyidir. |
GPL lisans , sınırsız sitede kullanım anlamında gelir. Bunuda tema satan yerlerde normalde Regular(Bir domain) 59$ iken , Extanted lisans (Limitsiz kullanım) 2500$ vs. |
etkinleştirme lisansı olmayan, düz tema dosyalarıdır. tema kurulduğunda etkinleşmemiş olarak gelir. güncellemeleri alamaz, destek sağlayamaz. bir temanın gpl olduğu söylendiyse ve kurduysanız(gerçekte lisans ile satılan bir tema ise) açıldığında sizden tema lisansınız ister etkinleştirme için, eğer bu ekran gelmiyorsa lisans kırlmıştır. yani gpl'in ötesine geçerek wa*ez olmuştur. |
Alıntı:
|
Alıntı:
Örneğin siz WP tema tasarımcısı birisiniz. Tema tasarlayıp Themeforest üzerinde satış yapacaksınız. Eklentinizde sayfa tasarımı için elementor ya da wpbakery kullanma durumunuz var ya da sıfırdan o sistemi yazacaksınız. Sıfırdan yazmak yerine wpbakery veya elementor entegre ediyorsunuz. Themeforest'ın tema satışınızı kabul etmesi için sizin hangi eklentiyi kullanıyorsanız o temanın extended lisansını almanız gerekmektedir. Yani bir eklentiyi başka bir uygulama içinde kullanabilmek adına. Adam binlerce dolar kazandığı satışların 10'da 1'i etmeyecek fiyata sınırsız lisans hakkını niye versin? satış hakkını niye versin ki? |
Alıntı:
|
İşin açıkçası bana göre şu.
Şunu tavsiye ederim, eğer bir projen var ve maddiyatın yoksa ilk etapta gpl alıp sonrasında orijinal temanı almanı tavsiye ederim. |
Alıntı:
GPL Lisans yazılım sahteciliği ve kaçakcılığı bizim ülkemizde bi yaptırım olmadığı için sorun yok. Ama yaptırım olduğunda Türkiyedeki çoğu sitede sıkıntı olacaktır.. |
GPL lisans her koşul da satma özgürlüğü tanımaz. https://prnt.sc/12p24eh örnek bu tema %100 GPL lisanslıdır diyor. Ama siz bu temayı tekrardan satamazsınız. Envato da şöyle bir açıklama var. Alıntı:
|
Alıntı:
|
Olmadığı olmayacağı anlamına gelmez. Siteniz o kadar alışveriş kapasitesi yüksek değilse uğraşmaya değer görmemişlerdir.. |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Richard Stallman'ın konferansına katılmış, kendisiyle tanışmış birisi olarak sadece şunu söyleyebilirim o kadar felsefesi ve ideolojisi yüksek adamın burada yazılan ali cengiz oyunlarına zemin hazırlayacağını düşünmek tabiri caizse bilgisizlikle paraleldir. Wordpress yazılımı GPL lisansına sahiptir. Peki Wordpress ücretli mi? Hayır. Burada amaçlanan geliştiricilerin tema yazsınlar, eklenti geliştirsinler, teknik destek versinler para kazansınlar mantığıdır. Sadece WORDPRESS yapısını ve Wordpress ile geliştirici olarak nasıl para kazanılır tekniklerini incelersek GPL lisans olayını da anlarız. |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
WordPress gpl olduğu için tema ve eklentilere lisanssız tam olarak ulaşmanız veya kırmanız mümkün. Codecanyon üzerinde olan tema ve eklentilerin hepsinde lisans vardır ve para kazanmak amacıyla yapılmıştırlardır. Bunları lisanssız kullanabilir hale getirmek ne kadar etik olur orası size kalmış bir şeydir. Gpl lisansı diye bir şey yoktur, NULLED diye bir şey vardır. Çünkü lisans sistemi olan bir temayı GPL diye lisanssız satmanın başka açıklaması olamaz. Bir nulled eklenti kullanmak, üstünde lisans dışında oynanmadıysa sitenize virüs vesayre bulaştırmaz. Virüstotal üzerinde nulled eklenti ve temaları test edebilirsiniz. Extended lisans olayı ise sadece kendi verdiğiniz hizmet dahilinde siteyi lisanslayabileceğiniz yapabileceğiniz anlamına gelir. Bir hizmet verdiniz diyelim (mutlaka vergi olması gerekiyor) devlete vergi ödeyerek ben wp rocket sınırsız lisansı site hız optimizasyonu yaptığım kişilere verdim. Bu durumda wp rocket çok fazla siteye lisanslama yaptığımı gördü ve benden faturalarını istedi, vermediysem lisansımı sözleşmeye göre iptal etti. Nulled yazılımların eksileri: *Otomatik güncelleme desteği olmaz. *Yazılım hakkında geliştirici size destek vermez. *Geliştirici az para kazandığı için temaya desteği daha az verir vs. *%100 GPL olmayan yazılımlarda satıcı mahkeme yoluyla hakkını arayabilir. Bana göre, Nulled veya GPL adı altında satılan tema ve eklentileri kullanmak etik bir davranış değildir. Bunun kesinlikle kötü sonuçları olur. Bu tarz kitlesi yüksek forumlarda ise daha katı tedbirler almak ve bunu satışa dönüştüren, kullanan kişiler hakkında bir şeyler yapılması gerekir. Şahsen bir codecanyon moderatörü olarak bu yorumu yapıyorum. Gpl lisansı hakkında yazı: https://help.author.envato.com/hc/en...s/360000534646 Gpl lisansı maddeleri: https://www.gnu.org/licenses/gpl-3.0.en.html |
Herkese teker teker teşekkür ederim baya kafam karıştı birisi diyor normal birşey olmaz diğeri diyor hayır iyice arada düştüm 😂 |
Gönderilerin hepsini okudum, kısmen bile doğru bir tane gönderi yok, ya komple sallanmış ya da yanlış anlaşılmış. Yanlış anlayan neyse de bu üfürenler neden üfürüyorlar? Bilmediğin konu hakkında yazma zorunluluğu mu geldi? Bilmiyorsanız yanlış bilgi aktarmaktan ne anlıyorsunuz? |
GPL lisans ile nulled ne alaka? Herkes neden bilmediği bir şeyi yazmış buraya? WordPress'in kendisi bile GPL lisans. |
Alıntı:
https://themeforest.net/item/jnews-o...RoCvcwQAvD_BwE This item is licensed 100% GPL. Jnews Düşünceniz nedir teşekkür ederim. |
Şimdi temanın GPL ile lisanslı olması satılabileceği anlamına gelmiyor(5 milyon kez söylendi), kullanım hakkını satın alan adam gidip temayı satıyor. Haksız kazanç ve kul hakkına giriyor. GPL genel anlamda kodun açık olduğu anlamında kullanılıyor, başka bir olayı yok. |
Alıntı:
Gpl lisansının çok avantajı olduğu ama kazanç bakımından avantajı olmadığı bir gerçektir. |
Yıllardır lisans işleri ile uğraşıyorum konu çok karışık herkes bu lisans çeşidine w*rez diyoryok öyle bir şey. elements.envato.com ve monsetrone.com GPL lisans birebir orijinal dosya w*rezlik olayı yok. Güvenilir yer olmayan yerden aldığınız temalar eklentiler genelde w*rez oluyor. Mesela Themeforest.net adresinde yer alan Jannah teması Regular lisans ve Extended lisans. Gidip de sağda solda satan site görürseniz uzak durun. |
Wordpress'in bu kadar popüler olmasında, açık ve şeffaf olmasının çok büyük katkısı mevcut. Bilgilerinizde eksik noktalar var. GPL lisanslı bir ürünü hiçbir değişiklik yapmadan ücretsiz olarak dağıtabilir veya eğer herhangi bir değişiklik yaptıysanız ücretli satabilirsiniz. Herkes, ürünlerinizi kısıtlama olmaksızın kullanmak, değiştirmek ve dağıtmakta özgürdür. Sunabileceğiniz tek değer, premium destek ve otomatik güncellemelerdir. Bu arada haksız kazanç ve kul hakkı kısmı da doğru değil. GPL hakkında daha çok kaynaktan beslenmeniz gerektiğini düşünüyorum. Lütfen okuyun: https//kinsta.com/learn/wordpress-gpl/ Alıntı:
|
İlk 2 sayfadaki yorumlar **null gibi siteleri anımsatan içeriklerden oluşuyor. Keza Temaya para vermeyen adam monsterone gibi servislerin lisansını alıp dilediği kadar kullanım yapabilir ama böyle bir niyet olsa işi buralara getirmez. Bugün nulled tema satan çoğu sitede GNU GPL lisansı ile satıyoruz gibi abuk ifadeler yer alıyor. Dosya ondan buna, bundan şuna, şundan da bana geliyor. Kullanmak isteyen kullansın elbette fakat pürü pak bir olay değil bu. Eğri oturalım doğru konuşalım lütfen. |
Hala eksik bilgilerle fikir beyan ediliyor. 1. GPL sadece bir sözleşmedir, bir akittir. Ürünü/Kodu yazan, üreten kişi veya kurumun bu ürünü size satarken, sunarken hangi antlaşma maddeleri ile teslim ettiğini beyan eder. 2. GPL ürünün nulled, war*z olduğu anlamına gelmez. Gönderinin açılmasına sebep tema konusuna gelecek olursak, şuanda para ile satılan temaların hiç biri size %100 olarak GPL ile verilmiyor. Örnek Olarak themeforest'da satılan temaların lisansları ile alakalı açıklamaları: Alıntı:
Konuya bir çok kişi yazıyor, yazılanlara bakıyorum maalesef ki içler acısı, ortada bir emek var ve bu emeği sağlayarak ortaya bir ürün çıkarmayı başarmış kişilerin haklarına ürün içerisinde GPL lisanslı başka ürünler olduğu ve zip dosyasında GPL text dosyası mecburi olarak konulduğu için üreticinin tüm haklarına tecavüz ediliyor. Tüm bunlar zip dosyasında GPL var diyerek meşrulaştırılmaya çalışılıyor, kusura bakmayın ya da bakın, hırsızlığın kılıfı olmaz. Ücretsiz sunulan temalar belli, kendi sitelerinde ücretsiz olarak sunuyor üreticiler, bu da bir pazarlama yöntemi, ücretsiz versiyonu kullanmayı tercih edebilirsiniz ancak gidip de ücretli versiyonu sırf içerisinde bir paket GPL lisanslı diye sanki %100 tüm içerik gpl ile dağıtılıyormuş gibi tek sefer alıp başkalarına satamazsınız veya onlarca farklı alan adı altında kullanamazsınız. Alınan lisans tek kullanım içindir. Öğrenilmesi gereken konu şu; GPL maddeleri içerisinde tekrar dağıtımla alakalı kısımda, kodu tekrar dağıtırken verdiğiniz kişi GPL ile aldığını bilmeli, bu yüzden tema üreticileri temayı yaparken kullandıkları GPL lisanslı ürünler için bilgi vermek ve o ürünün GPL'li olduğunu belirtmek zorunda. Bu yüzden GPL'li bir ürünü değiştirip satarken bile sadece kendi değiştirdikleri yerleri başka bir tür lisans ile lisanslayabiliyor üreticiler, ancak değişmeyen yani kendilerinin yapmadığı başka bir üreticinin GPL ile yaptığı dağıtımları GPL olarak tekrar aktarmak zorunda. Anlamadığımız bir şeyse sorabiliriz, ancak anlayamadığımız, çözemediğimiz bir konuyu kendi anladığımız kapsamda doğruymuş gibi yazmak çok yanlış. Konuyu açan arkadaş doğrusunu yapmış, durumu kavrayamadığı, anlayamadığı için gelmiş ve bilenlerden fikir alıp öğrenmek istemiş ancak o kadar çok hiç bilmediği veya yanlış anladığı için yanlış bilgi yazan var ki insan hayret ediyor. Lütfen yanlış anlamayın, burada çok tasarımcı ve yazılımcı arkadaş var ve inanın ortaya bir tasarım, ürün sunmak çok zor. İnsanlar bu ürünleri ve tasarımları ortaya çıkarmak için yıllarca eğitim alıyor, para harcıyor, kendisine büyük bir yatırım yapıyor. Gecesini gündüzüne katıyor, ve hikaye orada bitmiyor. Yıllarca kendinizi eğiterek öğrendiğiniz şeyleri kullanarak bir ürün yazmak, tasarlamak da yine ayrı bir süreç. Bu süreçlerden geçen kişiler gözlemlediğim kadarı ile bu tür lisanslara saygılı, parası varsa satın alıyor, yoksa gidip ücretsiz alternatiflerini kullanıyorlar, ancak bir kısım var ki sanki tüm dünya kendisine hizmet etmek ve bunları ücretsiz yapmak zorundaymış gibi hırsızlık yapmayı kendisine hak görüyor. Yazık, çok yazık. |
Alıntı:
|
Alıntı:
Korsan, kaçak yazılımlarda bu tür olaylar hep yaşanır, kimse hayrına bir yazılımı kırmıyor. Nulled scriptler bir çok amaç için backdoor açıkları ile dağıtılıyor, o yüzden en temizi kullandığınız pc'de ve sitelerde hiç bir şekilde lisanssız yazılım kullanmamak. |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:19:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.