![]() |
QNAP Kullananlar Merhaba arkadaşlar, Bu konuyu forumda olmaması ve backup konusunda çözüm arayanlar / çözümü QNAP ile sağlayanlar arasında QNAP ile ilgili yaşadığınız sorunlar ve sorularınız için ortak noktada buluşabilmek adına açtım. Geçen yaşadığım disk sorunu sonrasında hep manuel backup ( 30 - 40 GB veri ) veya uzak sunuculara alınan yedekleme ile ( bozuk vs kontrol edemeden ) çözüyordum ancak hem kendi elimin altında bulunabilecek hemde dünyanın her yerinden yönetebileceğim bir sistem ararken qnap ile tanıştım. Şuanda qnap ile günlük backup almaya başladım. Başlangıç için TS-431 modelini satın aldım. Elimde 2 + 1 TB olmak üzere toplamda 3 TB disk mevcut. Bu durum benim 2.5 ay sorunsuz backup almamı sağlıyor. Ancak ben örnek 15 günde bir önceki yedeklerin otomatik silinmesini istiyorum. Ayrıca masaüstü bilgisayarım, laptopdaki ve telefonumdaki verilerimin de düzenli olarak yedeklemesi işlemini nasıl yapabilirim? Teşekkürler, |
Bir de dosya şifreleme virusundan etkilendiğini duydum. edit: Cryptolocker virusunden etkilenip tüm datayı kaybetme ihtimali var mıdır? |
Yaklaşık 1 sene evvel aldım ofise arşivlemeler için. 5 tane 4TB WD Red kullanıyoruz üzerinde. 1 tanesi arıza verdi servise gönderdik, 2 gün oldu. Zaman zaman ekranda disk hatası yazdığı oluyordu ama çalışmada sorun yoktu. Genel olarak memnunuz, kullanıcı limit sorunu yok, hepimiz online olabiliyoruz. Tonla özelliği var halen daha ihtiyaç olmadıüından farketmediğimiz, keşfetmediğimiz. Ama biraz kapalı bir ürün, çok fazla açık doküman yok, biraz meraklı olmanız lazım. Sonrasında stadart amacınızın dışında da çok faydalanabileceğinizi düşünüyorum. Sistemi arkadaşlar yönetiyor. Uzaktan düzenli yedekleme ve otomatik silme konularını kullanan arkadalara sorarım, biliyorlarsa buradan aktarırım. |
Alıntı:
Merhaba. Qnap bizde bir kaç ay önce ofise kurmuştuk. Oluşturulan diski biz centos üzerinde NFS türünde mount ettiğimiz için yedekleme ve yedek silme işlemlerini crontab ile halledebiliyoduk. Bunu Qnap üzerinden yapmak mümkün mü bilemiyorum ancak direk işletim sistemi üzerinden özellikle Linux sistemlerinde diski mount ederek dizine tanımladıysanız crontab ile halletmeniz mümkün. Örnek olarak günlük bir crontab çalıştırıp "/backup" dizininde 10 günden eski dosyaları sil gibi bir komut yazılabilir. Yedekleme içinde yine "/home/*" gibi dizin tar.gz olarak mount ettiğiniz dizine belirlediğiniz saatte veya saatlerde otomatik yedek aldırılabilir. Ancak işletim sistemi windows ise bunun için Görev Zamanlayıcısı kullanmanız gerekiyor. İşletim sisteminizi belirtirseniz ona göre bir anlatım yapmak daha doğru olur. |
qnap sync var QSYNC diye geçiyor bunu telefonuna, windows kurarak günlük, anlık, değişen dosyaların yedeğini alırsın ben bu şekil alıyorum ek olarakta bu yedeklerin yedeğini alıyorum. |
Selam, Firma yedekleri için Qnap TS-431 kullanıyorum. Yaklaşık 1 yıl boyunca herhangi bir problem yaratmadı. Ancak geçen hafta disklerimden bir tanesi hata verdi. Yeni disk alarak raid yapısındaki diski değiştirdim. Bu seferde bir başka disk arıza verdi. Zaman zaman saçma sapan hatalar alabiliyorsun. Sürekli olarak firmware'ı güncel tutmalı ve disklerini çok iyi takip etmelisin. En ufak bir hatada verin uçar gider. Ayrıca yedekleme için ara bir yazılım kullanıyorum. Planlanan yedekleme ile her gece 02.00 ile 06.00 arası yedeklemeyi otomatik olarak yapıyor. 7 gün şeklinde periyodik olarak yedek alıyorum 7 günden eski yedekleri otomatik olarak sildiriyorum. Qnap tavsiye edilebilir bir cihaz fakat fazla yüke dayanabileceğini düşünmüyorum. |
silme işlemi için bash yazılıp cron ile çözebilirsin |
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Çünkü 5 farklı lokayonda 5 ayrı sunucum var. Bunlar örnek 50 GB 100 GB disk kapasiteli. Bunlarda da disk kullanım oranlarları %40 - %60 seviyelerinde. Bu durumda o sunucuda yedek tutamyıyorum. Yedeği direkt ftp aracılığıyla Qnap üzerine aldırıyorum. Bu nedenle de linux üzerindeki 7 gün ve önceki yedekleri sil kalanını qnap gönder yapamıyorum. Alıntı:
Bu arada raid yapısı için farklı tip disk sorun yaratır mı? Örnek WD 2 TB NAS disk ile 1 TB seagate black sata diski raid yaparsam kısa ve uzun vadede sorun yaratır mı? 3 TB için 1.5 TB şuanda bana 7 günden önce verileri silebildiğim sürece işimi görecektir. En önemli bir diğer konu da, sunucudan aldığım yedeklerin arızalı alınıp alınmadığını nasıl kontrol ve teyit edebilirim? Yedek almaktan daha önemlisi yedeğin ihtiyaç sırasında en hızlı yöntemle tekrar geri yüklendiğinde sorunsuz çalışabilmesi olanağının olup olmadığıdır. Verilerime geri dönmek istediğimde 7 gündür yedeklerin arızalı olması gerçeğiyle de yüzleşmek istemiyorum. Bilgisi ve tecrübesi olanlar bizi aydınlatırsa sevinirim. |
Alıntı:
Qnap üzerinde oluşturacağınız diski NFS (network file system) olarak açmanız gerekiyor. Sonrasında bu açtığınız NFS diski uzak bir sunucuda dahili disk gibi mount edebiliyorsunuz. İlgili döküman https://www.digitalocean.com/communi...nt-on-centos-6 Sonrasında ise dahili disk gibi görüneceği için diyelimki /backup olarak mount ettiniz. Sonrada "crontab -e" komutu ile crona şu kodu ekleyiniz. 0 2 * * * /bin/find /backup/ -type f -mtime +5 -exec rm -rf {} \; Sonra kaydedip çıktığınızda mount ettiğiniz /backup dizinini 5 günden eski dosyaları silecek şekilde düzenlemiş oluyorsunuz. Ayrıca NFS formatında oluşturulan disk aynı şekilde Windows'a da eklenebilmektedir. +5 olan değeri kaç günden eski dosyaları sileceği şeklinde istiyorsanız ona göre düzenleyebilirsiniz. Otomatik yedek aldırmak için ise aşağıdaki düzenlemiş olduğum bash dosyasını çalıştırmanız gerekli. Örnek olarak /root/otomatikyedek.sh olarak anlatım yapayım. mkdir /root/otomatikyedek.sh chmod +x /root/otomatikyedek.sh nano /root/otomatikyedek.sh Kod: #!/bin/bashKaydedip çıktıktan sonra yine "crontab -e" ile zamanlayıcıya girerek aşağıdaki kodu yapıştırmanız durumunda her gün öğlen 12:00'da yedeği Qnap'daki NFS olarak oluşturup mount ettiğiniz yere kopyalama yapacaktır. Kod: * 12 * * * /bin/bash /root/otomatikyedek.sh >/dev/null 2>&1Ayrıca raid yapısında farklı boyutlardaki disk'leri kullanmanız anlamsız. En düşük disk kapasitesine göre raid'i senkronize edecektir. Dolayısı ile yüksek boyutlu taktığınız disk, raid yapısına dahil olan en düşük disk boyutu kaç ise ona göre senkronize olur. Ayrı ayrı raid 0 yapılabilir. |
Alıntı:
|
@kaantukek Bir ara program mevcut. Senin birşey yapmana gerek yok. Backup Depo'nu ve alacağın yedek sunucularını tanımlaman ve planlaman yeterli. Incremental olarak yedek alıyor. Yani bugün sunucu full yedeği aldın daha sonraki günlerde değişen veriyi alıp üzerine yazıyor. Aynı yedeği 1 hafta içerisinde 7 kere almamış oluyorsun. Özelden mesaj atarsan yardımcı olurum. |
Alıntı:
|
Bizim Ofiste 2 adet Seagate 4Bay Nas var. 7 Kullanıcı aktif şekilde Ortak kullanılama açık olan Nas ünitesini gün içinde bütün işlemleri yaparak kullanıyor. Her akşam otomatik bir şekilde Ana kullanılan Nas ünitesi diğer nas ünitesine yedekleme yapıyor. 2 yıldır en ufak bir bilgi kaybı ya da perforamans sıkıntısı hiç yaşamadık. FTP ile uzaktan bağlanma imkanıda bulunuyor. |
NFS servisi ile boot edilmiş diske direkt backup alamıyorum. Önce fiziki diske yedekleme yapılması sonra NFS diskine kopyalanması gerekiyor. En azından Directadmin panel bunu yapamıyor. Manuel SSH üzerinden NFS diskine dosya ekle sil düzenle kopyala yapabiliyorum ancak crontab ile full backup için direkt mount diske alamıyorum. Önce fiziki diske yedek alıp sonra cp yapmak gerekiyor. Fiziki diskimde yer olmadığı için de ayrı bir sorun yaşıyorum. Bu sorunu nasıl aşabilirim? Herhangi bir yetki vs sorunu yaşıyor olabilir miyim? Directadmin ticket attım, şunu yazdılar. Alıntı:
|
Alıntı:
Direct admin gördüğüm kadarıyla her kullanıcı için kullanıcının kendisi ile yedek oluşturuyor. Yani yedekleri root olarak oluşturmuyor. Öncelikle denenmesi gereken şey directadmin kullanıcı adı ile yani "admin" adı ile alana yetki vermek olacaktır. Bunun için screen ekranında şu kodları giriniz. Kod: id adminSonrasında ise /etc/exports dosyanızı aşağıdaki gibi editleyiniz. Buradaki parantez alanı içine yazdığınız kodları şu şekilde değiştirin Kod: (rw,all_squash,anonuid=1001,anongid=1001) |
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Yukarıdaki dosyayı "/root/da_yedek_tasi" olarak kaydedip, "chmod +x /root/da_yedek_tasi" komutu sonrası, "/etc/crontab" dosyasına: "0 6 * * * root sh /root/da_yedek_tasi" satını ekleyip, kaydedip çıkarsak, directadmin'in aldığı yedekleri her sabah 6'da bu örnekte "/mnt/nfs/webserver_backup/da/" altında "yıl/ay/gün" şeklinde klasör oluşturarak taşır ve akabinde siler. Umarım yardımcı olur. |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Şuanda 2 farklı zamanda 2 ayrı diske 2 ayrı yöntem ile backup alıyorum. İlk yöntem FTP aracılığıyla tüm hesapları nas sunucusuna direkt yedekliyorum. İkinci yöntem de nas sunucu diskini sunucuma mount ettim. Önce directadmin panelimden local klasörüme yedek alıyorum, akabinde cron ile yedekleri mount ettiğim diske ( NAS sunucusuna ) kopyalıyorum. Peşinden cron ile local yedek klasörümdeki son 3 gün hariç tüm yedekleri sildiriyorum. Bu sayede 2 farklı yöntem ile 2 ayrı diske ayrı ayrı yedek alıyorum. Yardım ve fikir için teşekkürler. |
Alıntı:
|
Google Drive kapanıyor diyorlar. Yedekler filan silinecekmiş. http://shiftdelete.net/google-androi...-silecek-85112 Google drive'dan Qnap'a direk yedek almak istiyorum . çoğu doküman olarak Qnap'dan google drive var. Nasıl yaparım ? |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:49:05. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.