R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Server - Network Ekipmanları (https://www.r10.net/server-network-ekipmanlari/)
-   -   QNAP Kullananlar (https://www.r10.net/server-network-ekipmanlari/1735911-qnap-kullananlar.html)

Kaan 19-07-2017 15:26:48

QNAP Kullananlar
 
Merhaba arkadaşlar,

Bu konuyu forumda olmaması ve backup konusunda çözüm arayanlar / çözümü QNAP ile sağlayanlar arasında QNAP ile ilgili yaşadığınız sorunlar ve sorularınız için ortak noktada buluşabilmek adına açtım.

Geçen yaşadığım disk sorunu sonrasında hep manuel backup ( 30 - 40 GB veri ) veya uzak sunuculara alınan yedekleme ile ( bozuk vs kontrol edemeden ) çözüyordum ancak hem kendi elimin altında bulunabilecek hemde dünyanın her yerinden yönetebileceğim bir sistem ararken qnap ile tanıştım.

Şuanda qnap ile günlük backup almaya başladım. Başlangıç için TS-431 modelini satın aldım. Elimde 2 + 1 TB olmak üzere toplamda 3 TB disk mevcut. Bu durum benim 2.5 ay sorunsuz backup almamı sağlıyor.

Ancak ben örnek 15 günde bir önceki yedeklerin otomatik silinmesini istiyorum.

Ayrıca masaüstü bilgisayarım, laptopdaki ve telefonumdaki verilerimin de düzenli olarak yedeklemesi işlemini nasıl yapabilirim?

Teşekkürler,

metinciris 19-07-2017 16:28:29

Bir de dosya şifreleme virusundan etkilendiğini duydum.

edit: Cryptolocker virusunden etkilenip tüm datayı kaybetme ihtimali var mıdır?

Akar 19-07-2017 16:35:04

Yaklaşık 1 sene evvel aldım ofise arşivlemeler için. 5 tane 4TB WD Red kullanıyoruz üzerinde. 1 tanesi arıza verdi servise gönderdik, 2 gün oldu. Zaman zaman ekranda disk hatası yazdığı oluyordu ama çalışmada sorun yoktu. Genel olarak memnunuz, kullanıcı limit sorunu yok, hepimiz online olabiliyoruz. Tonla özelliği var halen daha ihtiyaç olmadıüından farketmediğimiz, keşfetmediğimiz. Ama biraz kapalı bir ürün, çok fazla açık doküman yok, biraz meraklı olmanız lazım. Sonrasında stadart amacınızın dışında da çok faydalanabileceğinizi düşünüyorum.

Sistemi arkadaşlar yönetiyor. Uzaktan düzenli yedekleme ve otomatik silme konularını kullanan arkadalara sorarım, biliyorlarsa buradan aktarırım.

Turklokasyon 20-07-2017 00:04:47

Alıntı:

kaantukek Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072576435)
Merhaba arkadaşlar,

Bu konuyu forumda olmaması ve backup konusunda çözüm arayanlar / çözümü QNAP ile sağlayanlar arasında QNAP ile ilgili yaşadığınız sorunlar ve sorularınız için ortak noktada buluşabilmek adına açtım.

Geçen yaşadığım disk sorunu sonrasında hep manuel backup ( 30 - 40 GB veri ) veya uzak sunuculara alınan yedekleme ile ( bozuk vs kontrol edemeden ) çözüyordum ancak hem kendi elimin altında bulunabilecek hemde dünyanın her yerinden yönetebileceğim bir sistem ararken qnap ile tanıştım.

Şuanda qnap ile günlük backup almaya başladım. Başlangıç için TS-431 modelini satın aldım. Elimde 2 + 1 TB olmak üzere toplamda 3 TB disk mevcut. Bu durum benim 2.5 ay sorunsuz backup almamı sağlıyor.

Ancak ben örnek 15 günde bir önceki yedeklerin otomatik silinmesini istiyorum.

Ayrıca masaüstü bilgisayarım, laptopdaki ve telefonumdaki verilerimin de düzenli olarak yedeklemesi işlemini nasıl yapabilirim?

Teşekkürler,


Merhaba. Qnap bizde bir kaç ay önce ofise kurmuştuk. Oluşturulan diski biz centos üzerinde NFS türünde mount ettiğimiz için yedekleme ve yedek silme işlemlerini crontab ile halledebiliyoduk. Bunu Qnap üzerinden yapmak mümkün mü bilemiyorum ancak direk işletim sistemi üzerinden özellikle Linux sistemlerinde diski mount ederek dizine tanımladıysanız crontab ile halletmeniz mümkün. Örnek olarak günlük bir crontab çalıştırıp "/backup" dizininde 10 günden eski dosyaları sil gibi bir komut yazılabilir. Yedekleme içinde yine "/home/*" gibi dizin tar.gz olarak mount ettiğiniz dizine belirlediğiniz saatte veya saatlerde otomatik yedek aldırılabilir. Ancak işletim sistemi windows ise bunun için Görev Zamanlayıcısı kullanmanız gerekiyor.

İşletim sisteminizi belirtirseniz ona göre bir anlatım yapmak daha doğru olur.

Lithack 20-07-2017 00:16:39

qnap sync var QSYNC diye geçiyor bunu telefonuna, windows kurarak günlük, anlık, değişen dosyaların yedeğini alırsın ben bu şekil alıyorum ek olarakta bu yedeklerin yedeğini alıyorum.

SemihBasoglu 20-07-2017 10:50:57

Selam,

Firma yedekleri için Qnap TS-431 kullanıyorum. Yaklaşık 1 yıl boyunca herhangi bir problem yaratmadı. Ancak geçen hafta disklerimden bir tanesi hata verdi. Yeni disk alarak raid yapısındaki diski değiştirdim. Bu seferde bir başka disk arıza verdi. Zaman zaman saçma sapan hatalar alabiliyorsun. Sürekli olarak firmware'ı güncel tutmalı ve disklerini çok iyi takip etmelisin. En ufak bir hatada verin uçar gider.

Ayrıca yedekleme için ara bir yazılım kullanıyorum. Planlanan yedekleme ile her gece 02.00 ile 06.00 arası yedeklemeyi otomatik olarak yapıyor. 7 gün şeklinde periyodik olarak yedek alıyorum 7 günden eski yedekleri otomatik olarak sildiriyorum.

Qnap tavsiye edilebilir bir cihaz fakat fazla yüke dayanabileceğini düşünmüyorum.

GlobalHosting 20-07-2017 11:11:56

silme işlemi için bash yazılıp cron ile çözebilirsin

Kaan 20-07-2017 17:20:46

Alıntı:

SemihBasoglu Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072577955)
Selam,

Firma yedekleri için Qnap TS-431 kullanıyorum. Yaklaşık 1 yıl boyunca herhangi bir problem yaratmadı. Ancak geçen hafta disklerimden bir tanesi hata verdi. Yeni disk alarak raid yapısındaki diski değiştirdim. Bu seferde bir başka disk arıza verdi. Zaman zaman saçma sapan hatalar alabiliyorsun. Sürekli olarak firmware'ı güncel tutmalı ve disklerini çok iyi takip etmelisin. En ufak bir hatada verin uçar gider.

Ayrıca yedekleme için ara bir yazılım kullanıyorum. Planlanan yedekleme ile her gece 02.00 ile 06.00 arası yedeklemeyi otomatik olarak yapıyor. 7 gün şeklinde periyodik olarak yedek alıyorum 7 günden eski yedekleri otomatik olarak sildiriyorum.

Qnap tavsiye edilebilir bir cihaz fakat fazla yüke dayanabileceğini düşünmüyorum.

7 günden eski yedekleri otomatik nasıl sildiriyorsunuz? Benim sorunum şöyle, yedekleri sunucuda tutamıyorum, diskimde o kadar yer yok. Örnek Bir sunucum 100 GB diski mevcut, 80 GB dolu. Bu nedenle yedeği direkt qnap üzerine aldırabiliyorum. Qnap üzerinden 7 gün ve öncesindeki yedekleri sildirmem gerekiyor. Disk konusundaki önerinizi dikkate alacağım. Uzun vadede raid yapısı ile devam etmek mantıklı görünüyor.

Alıntı:

GlobalHosting Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072577997)
silme işlemi için bash yazılıp cron ile çözebilirsin

Qnap ile bunu nasıl yapabilirim? Linux da yapabilirim de qnap içerisinde böyle bir imkan var mı?

Alıntı:

conquer Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072577432)
Merhaba. Qnap bizde bir kaç ay önce ofise kurmuştuk. Oluşturulan diski biz centos üzerinde NFS türünde mount ettiğimiz için yedekleme ve yedek silme işlemlerini crontab ile halledebiliyoduk. Bunu Qnap üzerinden yapmak mümkün mü bilemiyorum ancak direk işletim sistemi üzerinden özellikle Linux sistemlerinde diski mount ederek dizine tanımladıysanız crontab ile halletmeniz mümkün. Örnek olarak günlük bir crontab çalıştırıp "/backup" dizininde 10 günden eski dosyaları sil gibi bir komut yazılabilir. Yedekleme içinde yine "/home/*" gibi dizin tar.gz olarak mount ettiğiniz dizine belirlediğiniz saatte veya saatlerde otomatik yedek aldırılabilir. Ancak işletim sistemi windows ise bunun için Görev Zamanlayıcısı kullanmanız gerekiyor.

İşletim sisteminizi belirtirseniz ona göre bir anlatım yapmak daha doğru olur.

Sunucularımın tamamı linux, evdeki masaüstü bilgisayar ve laptoplarım windows. Yukarıda belirttiğim gibi linux sunucum üzerinde disk yerim yok bu nedenle önce linux yedek alıp sonra bunu qnap yükleyerek linux üzerindeki backup klasöründe bulunan 7 gün ve öncesi yedekleri sildirebilirim ancak böyle bir alt yapım yok.

Çünkü 5 farklı lokayonda 5 ayrı sunucum var. Bunlar örnek 50 GB 100 GB disk kapasiteli. Bunlarda da disk kullanım oranlarları %40 - %60 seviyelerinde. Bu durumda o sunucuda yedek tutamyıyorum. Yedeği direkt ftp aracılığıyla Qnap üzerine aldırıyorum.

Bu nedenle de linux üzerindeki 7 gün ve önceki yedekleri sil kalanını qnap gönder yapamıyorum.

Alıntı:

Lithack Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072577460)
qnap sync var QSYNC diye geçiyor bunu telefonuna, windows kurarak günlük, anlık, değişen dosyaların yedeğini alırsın ben bu şekil alıyorum ek olarakta bu yedeklerin yedeğini alıyorum.

QSYNC ile ilgili araştırma yapacağım. Şuanda il dışındayım. Telefon, windows üzerinden bununla düzenli olarak senkronizasyon yapabilirsem müthiş olur.

Bu arada raid yapısı için farklı tip disk sorun yaratır mı? Örnek WD 2 TB NAS disk ile 1 TB seagate black sata diski raid yaparsam kısa ve uzun vadede sorun yaratır mı? 3 TB için 1.5 TB şuanda bana 7 günden önce verileri silebildiğim sürece işimi görecektir.

En önemli bir diğer konu da, sunucudan aldığım yedeklerin arızalı alınıp alınmadığını nasıl kontrol ve teyit edebilirim? Yedek almaktan daha önemlisi yedeğin ihtiyaç sırasında en hızlı yöntemle tekrar geri yüklendiğinde sorunsuz çalışabilmesi olanağının olup olmadığıdır. Verilerime geri dönmek istediğimde 7 gündür yedeklerin arızalı olması gerçeğiyle de yüzleşmek istemiyorum.

Bilgisi ve tecrübesi olanlar bizi aydınlatırsa sevinirim.

Turklokasyon 20-07-2017 17:57:46

Alıntı:

kaantukek Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072578818)
7 günden eski yedekleri otomatik nasıl sildiriyorsunuz? Benim sorunum şöyle, yedekleri sunucuda tutamıyorum, diskimde o kadar yer yok. Örnek Bir sunucum 100 GB diski mevcut, 80 GB dolu. Bu nedenle yedeği direkt qnap üzerine aldırabiliyorum. Qnap üzerinden 7 gün ve öncesindeki yedekleri sildirmem gerekiyor. Disk konusundaki önerinizi dikkate alacağım. Uzun vadede raid yapısı ile devam etmek mantıklı görünüyor.



Qnap ile bunu nasıl yapabilirim? Linux da yapabilirim de qnap içerisinde böyle bir imkan var mı?



Sunucularımın tamamı linux, evdeki masaüstü bilgisayar ve laptoplarım windows. Yukarıda belirttiğim gibi linux sunucum üzerinde disk yerim yok bu nedenle önce linux yedek alıp sonra bunu qnap yükleyerek linux üzerindeki backup klasöründe bulunan 7 gün ve öncesi yedekleri sildirebilirim ancak böyle bir alt yapım yok.

Çünkü 5 farklı lokayonda 5 ayrı sunucum var. Bunlar örnek 50 GB 100 GB disk kapasiteli. Bunlarda da disk kullanım oranlarları %40 - %60 seviyelerinde. Bu durumda o sunucuda yedek tutamyıyorum. Yedeği direkt ftp aracılığıyla Qnap üzerine aldırıyorum.

Bu nedenle de linux üzerindeki 7 gün ve önceki yedekleri sil kalanını qnap gönder yapamıyorum.



QSYNC ile ilgili araştırma yapacağım. Şuanda il dışındayım. Telefon, windows üzerinden bununla düzenli olarak senkronizasyon yapabilirsem müthiş olur.

Bu arada raid yapısı için farklı tip disk sorun yaratır mı? Örnek WD 2 TB NAS disk ile 1 TB seagate black sata diski raid yaparsam kısa ve uzun vadede sorun yaratır mı? 3 TB için 1.5 TB şuanda bana 7 günden önce verileri silebildiğim sürece işimi görecektir.

En önemli bir diğer konu da, sunucudan aldığım yedeklerin arızalı alınıp alınmadığını nasıl kontrol ve teyit edebilirim? Yedek almaktan daha önemlisi yedeğin ihtiyaç sırasında en hızlı yöntemle tekrar geri yüklendiğinde sorunsuz çalışabilmesi olanağının olup olmadığıdır. Verilerime geri dönmek istediğimde 7 gündür yedeklerin arızalı olması gerçeğiyle de yüzleşmek istemiyorum.

Bilgisi ve tecrübesi olanlar bizi aydınlatırsa sevinirim.

O halde yapılacak işlemleri yazıyorum Kaan bey.

Qnap üzerinde oluşturacağınız diski NFS (network file system) olarak açmanız gerekiyor. Sonrasında bu açtığınız NFS diski uzak bir sunucuda dahili disk gibi mount edebiliyorsunuz. İlgili döküman
https://www.digitalocean.com/communi...nt-on-centos-6

Sonrasında ise dahili disk gibi görüneceği için diyelimki /backup olarak mount ettiniz. Sonrada "crontab -e" komutu ile crona şu kodu ekleyiniz.

0 2 * * * /bin/find /backup/ -type f -mtime +5 -exec rm -rf {} \;

Sonra kaydedip çıktığınızda mount ettiğiniz /backup dizinini 5 günden eski dosyaları silecek şekilde düzenlemiş oluyorsunuz. Ayrıca NFS formatında oluşturulan disk aynı şekilde Windows'a da eklenebilmektedir. +5 olan değeri kaç günden eski dosyaları sileceği şeklinde istiyorsanız ona göre düzenleyebilirsiniz.

Otomatik yedek aldırmak için ise aşağıdaki düzenlemiş olduğum bash dosyasını çalıştırmanız gerekli. Örnek olarak /root/otomatikyedek.sh olarak anlatım yapayım.

mkdir /root/otomatikyedek.sh
chmod +x /root/otomatikyedek.sh
nano /root/otomatikyedek.sh

Kod:

#!/bin/bash
#Purpose = Otomatik Yedek Bash
#START
TIME=`date +"%b-%d-%y"`                  # Bu komut sıkıştırılan log dosyasına sıkıştırıldıgı anın tarihini atar
FILENAME="backup-$TIME.tar.gz"          # Backup dosyasının ismini belirler
SRCDIR="/yedeklenecek/klasör/yolu"      # Hangi dosyanın backuplanıcagı ile ilgili hedef göstercegin komut
DESDIR="/backup"                        # Alınan backupların nereye kaydedilicegi ile ilgili backup (buraya mount ettiğinizi varsaydığım /backup dizinini yazdım)
tar -cpzf $DESDIR/$FILENAME $SRCDIR
#END


Kaydedip çıktıktan sonra yine "crontab -e" ile zamanlayıcıya girerek aşağıdaki kodu yapıştırmanız durumunda her gün öğlen 12:00'da yedeği Qnap'daki NFS olarak oluşturup mount ettiğiniz yere kopyalama yapacaktır.

Kod:

* 12 * * * /bin/bash /root/otomatikyedek.sh >/dev/null 2>&1


Ayrıca raid yapısında farklı boyutlardaki disk'leri kullanmanız anlamsız. En düşük disk kapasitesine göre raid'i senkronize edecektir. Dolayısı ile yüksek boyutlu taktığınız disk, raid yapısına dahil olan en düşük disk boyutu kaç ise ona göre senkronize olur. Ayrı ayrı raid 0 yapılabilir.

Kaan 21-07-2017 17:17:57

Alıntı:

conquer Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072578914)
O halde yapılacak işlemleri yazıyorum Kaan bey.

Qnap üzerinde oluşturacağınız diski NFS (network file system) olarak açmanız gerekiyor. Sonrasında bu açtığınız NFS diski uzak bir sunucuda dahili disk gibi mount edebiliyorsunuz. İlgili döküman
https://www.digitalocean.com/communi...nt-on-centos-6

Sonrasında ise dahili disk gibi görüneceği için diyelimki /backup olarak mount ettiniz. Sonrada "crontab -e" komutu ile crona şu kodu ekleyiniz.

0 2 * * * /bin/find /backups/ -type f -mtime +5 -exec rm -rf {} \;

Sonra kaydedip çıktığınızda mount ettiğiniz /backup dizinini 5 günden eski dosyaları silecek şekilde düzenlemiş oluyorsunuz. Ayrıca NFS formatında oluşturulan disk aynı şekilde Windows'a da eklenebilmektedir. +5 olan değeri kaç günden eski dosyaları sileceği şeklinde istiyorsanız ona göre düzenleyebilirsiniz.

Otomatik yedek aldırmak için ise aşağıdaki düzenlemiş olduğum bash dosyasını çalıştırmanız gerekli. Örnek olarak /root/otomatikyedek.sh olarak anlatım yapayım.

mkdir /root/otomatikyedek.sh
chmod +x /root/otomatikyedek.sh
nano /root/otomatikyedek.sh

Kod:

#!/bin/bash
#Purpose = Otomatik Yedek Bash
#START
TIME=`date +"%b-%d-%y"`                  # Bu komut sıkıştırılan log dosyasına sıkıştırıldıgı anın tarihini atar
FILENAME="backup-$TIME.tar.gz"          # Backup dosyasının ismini belirler
SRCDIR="/yedeklenecek/klasör/yolu"      # Hangi dosyanın backuplanıcagı ile ilgili hedef göstercegin komut
DESDIR="/backup"                        # Alınan backupların nereye kaydedilicegi ile ilgili backup (buraya mount ettiğinizi varsaydığım /backup dizinini yazdım)
tar -cpzf $DESDIR/$FILENAME $SRCDIR
#END


Kaydedip çıktıktan sonra yine "crontab -e" ile zamanlayıcıya girerek aşağıdaki kodu yapıştırmanız durumunda her gün öğlen 12:00'da yedeği Qnap'daki NFS olarak oluşturup mount ettiğiniz yere kopyalama yapacaktır.

Kod:

* 12 * * * /bin/bash /root/otomatikyedek.sh >/dev/null 2>&1


Ayrıca raid yapısında farklı boyutlardaki disk'leri kullanmanız anlamsız. En düşük disk kapasitesine göre raid'i senkronize edecektir. Dolayısı ile yüksek boyutlu taktığınız disk, raid yapısına dahil olan en düşük disk boyutu kaç ise ona göre senkronize olur. Ayrı ayrı raid 0 yapılabilir.

Müsait ilk zamanda bu alt yapıya geçeceğim. Duruma göre tekrar rahatsız edebilirim :) Bilgi için teşekkür ederim @conquer;

SemihBasoglu 21-07-2017 17:55:54

@kaantukek

Bir ara program mevcut. Senin birşey yapmana gerek yok. Backup Depo'nu ve alacağın yedek sunucularını tanımlaman ve planlaman yeterli. Incremental olarak yedek alıyor. Yani bugün sunucu full yedeği aldın daha sonraki günlerde değişen veriyi alıp üzerine yazıyor. Aynı yedeği 1 hafta içerisinde 7 kere almamış oluyorsun.

Özelden mesaj atarsan yardımcı olurum.

Kaan 21-07-2017 22:11:13

Alıntı:

SemihBasoglu Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072580911)
@kaantukek

Bir ara program mevcut. Senin birşey yapmana gerek yok. Backup Depo'nu ve alacağın yedek sunucularını tanımlaman ve planlaman yeterli. Incremental olarak yedek alıyor. Yani bugün sunucu full yedeği aldın daha sonraki günlerde değişen veriyi alıp üzerine yazıyor. Aynı yedeği 1 hafta içerisinde 7 kere almamış oluyorsun.

Özelden mesaj atarsan yardımcı olurum.

Bilgiyi buraya bırakabilirseniz aslında herkes faydalanabilir ama özel mesaj gönderdim. Çözümü ben de sonrasında anlatabilirim.

oflibaba 24-07-2017 10:42:53

Bizim Ofiste 2 adet Seagate 4Bay Nas var. 7 Kullanıcı aktif şekilde Ortak kullanılama açık olan Nas ünitesini gün içinde bütün işlemleri yaparak kullanıyor.

Her akşam otomatik bir şekilde Ana kullanılan Nas ünitesi diğer nas ünitesine yedekleme yapıyor. 2 yıldır en ufak bir bilgi kaybı ya da perforamans sıkıntısı hiç yaşamadık.

FTP ile uzaktan bağlanma imkanıda bulunuyor.

Kaan 27-07-2017 14:10:45

NFS servisi ile boot edilmiş diske direkt backup alamıyorum.

Önce fiziki diske yedekleme yapılması sonra NFS diskine kopyalanması gerekiyor.

En azından Directadmin panel bunu yapamıyor.

Manuel SSH üzerinden NFS diskine dosya ekle sil düzenle kopyala yapabiliyorum ancak crontab ile full backup için direkt mount diske alamıyorum. Önce fiziki diske yedek alıp sonra cp yapmak gerekiyor. Fiziki diskimde yer olmadığı için de ayrı bir sorun yaşıyorum.

Bu sorunu nasıl aşabilirim? Herhangi bir yetki vs sorunu yaşıyor olabilir miyim?

Directadmin ticket attım, şunu yazdılar.

Alıntı:

DirectAdmin Backup/Restores do read/writes as each User, so your mount must support per-User access. Many NFS setups only work for root, so that wouldn't work.

You'll probably want to copy the files over first, before restoring...
Or similarly, backup the files locally, and copy them over to the NFS after it's created, eg:
https://www.directadmin.com/features.php?id=951
https://image.prntscr.com/image/ebAl...i6fM7uPPeA.png

Turklokasyon 28-07-2017 23:53:21

Alıntı:

kaantukek Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072592418)
NFS servisi ile boot edilmiş diske direkt backup alamıyorum.

Önce fiziki diske yedekleme yapılması sonra NFS diskine kopyalanması gerekiyor.

En azından Directadmin panel bunu yapamıyor.

Manuel SSH üzerinden NFS diskine dosya ekle sil düzenle kopyala yapabiliyorum ancak crontab ile full backup için direkt mount diske alamıyorum. Önce fiziki diske yedek alıp sonra cp yapmak gerekiyor. Fiziki diskimde yer olmadığı için de ayrı bir sorun yaşıyorum.

Bu sorunu nasıl aşabilirim? Herhangi bir yetki vs sorunu yaşıyor olabilir miyim?

Directadmin ticket attım, şunu yazdılar.



https://image.prntscr.com/image/ebAl...i6fM7uPPeA.png


Direct admin gördüğüm kadarıyla her kullanıcı için kullanıcının kendisi ile yedek oluşturuyor. Yani yedekleri root olarak oluşturmuyor. Öncelikle denenmesi gereken şey directadmin kullanıcı adı ile yani "admin" adı ile alana yetki vermek olacaktır.

Bunun için screen ekranında şu kodları giriniz.

Kod:

id admin
Burada yer alan uid ve gid değeri direct admin kullanıcısının girilmesi gereken uid ve gid bilgileridir.

Sonrasında ise /etc/exports dosyanızı aşağıdaki gibi editleyiniz.

Buradaki parantez alanı içine yazdığınız kodları şu şekilde değiştirin

Kod:

(rw,all_squash,anonuid=1001,anongid=1001)
Yukarıda tespit etmiş olduğunuz UID ve GID bilgilerini 1001 yazan yerlere göre düzenleyin. Sonra nfs'i yeniden mount ederek tekrar kontrol edin. Problem düzelmezse çözüm için local dizinde bir yedek oluşturup nfs içine kopyalamasını ve sonra dosyayı silmesini sağlayacak bir #bash yazılabilir.

Kaan 29-07-2017 13:53:18

Alıntı:

conquer Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072595740)
Direct admin gördüğüm kadarıyla her kullanıcı için kullanıcının kendisi ile yedek oluşturuyor. Yani yedekleri root olarak oluşturmuyor. Öncelikle denenmesi gereken şey directadmin kullanıcı adı ile yani "admin" adı ile alana yetki vermek olacaktır.

Bunun için screen ekranında şu kodları giriniz.

Kod:

id admin
Burada yer alan uid ve gid değeri direct admin kullanıcısının girilmesi gereken uid ve gid bilgileridir.

Sonrasında ise /etc/exports dosyanızı aşağıdaki gibi editleyiniz.

Buradaki parantez alanı içine yazdığınız kodları şu şekilde değiştirin

Kod:

(rw,all_squash,anonuid=1001,anongid=1001)
Yukarıda tespit etmiş olduğunuz UID ve GID bilgilerini 1001 yazan yerlere göre düzenleyin. Sonra nfs'i yeniden mount ederek tekrar kontrol edin. Problem düzelmezse çözüm için local dizinde bir yedek oluşturup nfs içine kopyalamasını ve sonra dosyayı silmesini sağlayacak bir #bash yazılabilir.

Sanırım işe yaramadı :o

Alıntı:

uid=502(admin) gid=503(admin) groups=503(admin)
Alıntı:

[root@server home]# mount
/dev/sda1 on / type ext4 (rw,errors=remount-ro,discard)
proc on /proc type proc (rw)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=620)
tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw)
none on /proc/sys/fs/binfmt_misc type binfmt_misc (rw)
sunrpc on /var/lib/nfs/rpc_pipefs type rpc_pipefs (rw)
nfsd on /proc/fs/nfsd type nfsd (rw)
xxxxxxxxxxxxxxxxx:/BACKUP-NFS on /mnt/nfs/home type nfs (rw,vers=4,addr=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx,clientaddr= xxxxxxxxxxxxxxxxxx)
[root@server home]#
Alıntı:

/home xxxxxxxxxxxxxxxxxx(rw,sync,no_root_squash,no_subtr ee_check,all_squash,anonuid=502,anongid=503)
Yukarıdaki işlem çıktıları doğruysa, önce sunucuya backup almak, sonra kopyalayıp akabinde silmek gerek gibi görünüyor.

Turklokasyon 29-07-2017 19:01:12

Alıntı:

kaantukek Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072596554)
Sanırım işe yaramadı :o







Yukarıdaki işlem çıktıları doğruysa, önce sunucuya backup almak, sonra kopyalayıp akabinde silmek gerek gibi görünüyor.

Sen orayı /home olarak mı gösterdin? oradaki dizin backup dizinin olmalı. Mount ettiğin dizini yazmalısın.

Kaan 29-07-2017 21:59:44

Alıntı:

conquer Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072597130)
Sen orayı /home olarak mı gösterdin? oradaki dizin backup dizinin olmalı. Mount ettiğin dizini yazmalısın.

/home olarak gösterdiğim yer NFS diskin bulunduğu yerdeki klasör değil mi? Onu / olarak yani direkt ana dizin yaptım şuanda yine maalesef çalışmadı.

Bilrom 30-07-2017 01:40:46

Alıntı:

if [ ! -d "/mnt/nfs/webserver_backup/da/$(date +%Y)" ]; then
mkdir /mnt/nfs/webserver_backup/da/$(date +%Y)
fi

if [ ! -d "/mnt/nfs/webserver_backup/da/$(date +%Y)/$(date +%m)" ]; then
mkdir /mnt/nfs/webserver_backup/da/$(date +%Y)/$(date +%m)
fi

if [ ! -d "/mnt/nfs/webserver_backup/da/$(date +%Y)/$(date +%m)/$(date +%d)" ]; then
mkdir /mnt/nfs/webserver_backup/da/$(date +%Y)/$(date +%m)/$(date +%d)
fi

cp /home/admin/admin_backups/* /mnt/nfs/webserver_backup/da/$(date +%Y)/$(date +%m)/$(date +%d)/.
rm -rf /home/admin/admin_backups/*
Directadmin'e her gün saat 02:00'de yedek kurup,
Yukarıdaki dosyayı "/root/da_yedek_tasi" olarak kaydedip,
"chmod +x /root/da_yedek_tasi" komutu sonrası,
"/etc/crontab" dosyasına:
"0 6 * * * root sh /root/da_yedek_tasi" satını ekleyip,
kaydedip çıkarsak,
directadmin'in aldığı yedekleri her sabah 6'da bu örnekte "/mnt/nfs/webserver_backup/da/" altında "yıl/ay/gün" şeklinde klasör oluşturarak taşır ve akabinde siler.

Umarım yardımcı olur.

Kaan 30-07-2017 02:00:11

Alıntı:

Bilrom Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072597769)
Directadmin'e her gün saat 02:00'de yedek kurup,
Yukarıdaki dosyayı "/root/da_yedek_tasi" olarak kaydedip,
"chmod +x /root/da_yedek_tasi" komutu sonrası,
"/etc/crontab" dosyasına:
"0 6 * * * root sh /root/da_yedek_tasi" satını ekleyip,
kaydedip çıkarsak,
directadmin'in aldığı yedekleri her sabah 6'da bu örnekte "/mnt/nfs/webserver_backup/da/" altında "yıl/ay/gün" şeklinde klasör oluşturarak taşır ve akabinde siler.

Umarım yardımcı olur.

Bunu yapabiliyorum ancak 100 GB diskim de 60 GB yer dolu. 60 GB backup yapabilmek için 60 GB boş yerim olması gerek, bu da maalesef yok. O nedenle direkt NAS sunucusuna yedek aldırmaya çalışıyorum.

Turklokasyon 30-07-2017 02:58:07

Alıntı:

kaantukek Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072597410)
/home olarak gösterdiğim yer NFS diskin bulunduğu yerdeki klasör değil mi? Onu / olarak yani direkt ana dizin yaptım şuanda yine maalesef çalışmadı.

O halde müsait bir zamanda size bir #Bash script yazayım Kaan hocam. Yedeği locale alıp NFS'e atsın sonra da localdeki yedeği silsin.

Kaan 30-07-2017 03:45:16

Alıntı:

conquer Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072597834)
O halde müsait bir zamanda size bir #Bash script yazayım Kaan hocam. Yedeği locale alıp NFS'e atsın sonra da localdeki yedeği silsin.

Desteğin için teşekkürler hocam. Yukarıda dediğim gibi, bu işlemi yapabilecek disk alanım yok. %75 doluluk ile çalışıyorum. Diğer türlü bash bende hazırlayabilirim ancak direkt nas yedekleme yapabilsem müthiş olacak. Yoksa 100 GB disk alanı kiralamalıyım, aylık 14 dolar ekstra masraf oluşturacak.

Kaan 14-08-2017 03:41:03

Alıntı:

conquer Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072578914)
O halde yapılacak işlemleri yazıyorum Kaan bey.

Qnap üzerinde oluşturacağınız diski NFS (network file system) olarak açmanız gerekiyor. Sonrasında bu açtığınız NFS diski uzak bir sunucuda dahili disk gibi mount edebiliyorsunuz. İlgili döküman
https://www.digitalocean.com/communi...nt-on-centos-6

Sonrasında ise dahili disk gibi görüneceği için diyelimki /backup olarak mount ettiniz. Sonrada "crontab -e" komutu ile crona şu kodu ekleyiniz.

0 2 * * * /bin/find /backup/ -type f -mtime +5 -exec rm -rf {} \;

Sonra kaydedip çıktığınızda mount ettiğiniz /backup dizinini 5 günden eski dosyaları silecek şekilde düzenlemiş oluyorsunuz. Ayrıca NFS formatında oluşturulan disk aynı şekilde Windows'a da eklenebilmektedir. +5 olan değeri kaç günden eski dosyaları sileceği şeklinde istiyorsanız ona göre düzenleyebilirsiniz.

Otomatik yedek aldırmak için ise aşağıdaki düzenlemiş olduğum bash dosyasını çalıştırmanız gerekli. Örnek olarak /root/otomatikyedek.sh olarak anlatım yapayım.

mkdir /root/otomatikyedek.sh
chmod +x /root/otomatikyedek.sh
nano /root/otomatikyedek.sh

Kod:

#!/bin/bash
#Purpose = Otomatik Yedek Bash
#START
TIME=`date +"%b-%d-%y"`                  # Bu komut sıkıştırılan log dosyasına sıkıştırıldıgı anın tarihini atar
FILENAME="backup-$TIME.tar.gz"          # Backup dosyasının ismini belirler
SRCDIR="/yedeklenecek/klasör/yolu"      # Hangi dosyanın backuplanıcagı ile ilgili hedef göstercegin komut
DESDIR="/backup"                        # Alınan backupların nereye kaydedilicegi ile ilgili backup (buraya mount ettiğinizi varsaydığım /backup dizinini yazdım)
tar -cpzf $DESDIR/$FILENAME $SRCDIR
#END


Kaydedip çıktıktan sonra yine "crontab -e" ile zamanlayıcıya girerek aşağıdaki kodu yapıştırmanız durumunda her gün öğlen 12:00'da yedeği Qnap'daki NFS olarak oluşturup mount ettiğiniz yere kopyalama yapacaktır.

Kod:

* 12 * * * /bin/bash /root/otomatikyedek.sh >/dev/null 2>&1


Ayrıca raid yapısında farklı boyutlardaki disk'leri kullanmanız anlamsız. En düşük disk kapasitesine göre raid'i senkronize edecektir. Dolayısı ile yüksek boyutlu taktığınız disk, raid yapısına dahil olan en düşük disk boyutu kaç ise ona göre senkronize olur. Ayrı ayrı raid 0 yapılabilir.

Çözüm kalmadı, ekstra disk satın aldım. Senin yönteminden ilerledim.

Şuanda 2 farklı zamanda 2 ayrı diske 2 ayrı yöntem ile backup alıyorum.

İlk yöntem FTP aracılığıyla tüm hesapları nas sunucusuna direkt yedekliyorum.

İkinci yöntem de nas sunucu diskini sunucuma mount ettim. Önce directadmin panelimden local klasörüme yedek alıyorum, akabinde cron ile yedekleri mount ettiğim diske ( NAS sunucusuna ) kopyalıyorum. Peşinden cron ile local yedek klasörümdeki son 3 gün hariç tüm yedekleri sildiriyorum.

Bu sayede 2 farklı yöntem ile 2 ayrı diske ayrı ayrı yedek alıyorum.

Yardım ve fikir için teşekkürler.

Turklokasyon 15-08-2017 00:56:12

Alıntı:

kaantukek Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072626777)
Çözüm kalmadı, ekstra disk satın aldım. Senin yönteminden ilerledim.

Şuanda 2 farklı zamanda 2 ayrı diske 2 ayrı yöntem ile backup alıyorum.

İlk yöntem FTP aracılığıyla tüm hesapları nas sunucusuna direkt yedekliyorum.

İkinci yöntem de nas sunucu diskini sunucuma mount ettim. Önce directadmin panelimden local klasörüme yedek alıyorum, akabinde cron ile yedekleri mount ettiğim diske ( NAS sunucusuna ) kopyalıyorum. Peşinden cron ile local yedek klasörümdeki son 3 gün hariç tüm yedekleri sildiriyorum.

Bu sayede 2 farklı yöntem ile 2 ayrı diske ayrı ayrı yedek alıyorum.

Yardım ve fikir için teşekkürler.

Rica ederim. Kısmen de olsa yardımcı olabildiğime sevindim. Konu, ihtiyacı olan diğer kişilere de ışık tutacaktır. Yararlı bir başlık oldu.

barano 15-09-2017 19:00:26

Google Drive kapanıyor diyorlar.
Yedekler filan silinecekmiş.

http://shiftdelete.net/google-androi...-silecek-85112

Google drive'dan Qnap'a direk yedek almak istiyorum .

çoğu doküman olarak Qnap'dan google drive var.

Nasıl yaparım ?


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:49:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.