R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Sizce Tercihim Ne Olmalı ? (https://www.r10.net/off-topic/726370-sizce-tercihim-ne-olmali.html)

PBacklink 04-09-2010 11:21:25

Sizce Tercihim Ne Olmalı ?
 
Arkadaşlar bu sene kısmet olursa öss ye gideceğim düz lise tm bölümü öğrencisiyim.ileride aç kalmayacağım piyasada tutulan bir mesleğe sahip olmak istiyorum.sizce hangi bölümü hedef olarak seçmeliyim ?

PhotoFatih53 04-09-2010 11:24:14

Rehber hocalarına sormanı tavsiye ederim.

PBacklink 04-09-2010 11:35:27

Alıntı:

PhotoFatih53 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064619868)
Rehber hocalarına sormanı tavsiye ederim.

sizden bir ön bilgi edinmek istedim.nitekim aranızda çoğu bir meslek sahibi.

Gookhan 04-09-2010 11:40:57

Senin yeteneğin ilgi alanın nedir?

PBacklink 04-09-2010 12:53:07

Alıntı:

MrPcKoPaT Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064619952)
Senin yeteneğin ilgi alanın nedir?

bilgisayarı fln seviyorumda hocam.belki ortaya çıkmamış yeteneklerim vardır dahada :)
önerinizmi vardı ?

Rudeboy 04-09-2010 13:03:50

İleride ne olayım diye sorulmaz ki, insan yapmak istediği işi kendisi belirler.

PBacklink 04-09-2010 13:09:56

Alıntı:

Rudeboy Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064620504)
İleride ne olayım diye sorulmaz ki, insan yapmak istediği işi kendisi belirler.

hocam tabiki öyle ama.meslek gruplarıyla ilgili ayrıntılı bilgi edinmek istiyorum yani ona göre bir seçim yapacağım.bu dönemde çünkü yapmak istediğim işi yapacak olsam aç kalırım :)

Rudeboy 04-09-2010 13:34:17

Alıntı:

kc1907 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064620536)
hocam tabiki öyle ama.meslek gruplarıyla ilgili ayrıntılı bilgi edinmek istiyorum yani ona göre bir seçim yapacağım.bu dönemde çünkü yapmak istediğim işi yapacak olsam aç kalırım :)

Bilgisayara ilgin varsa bilgisayar programcılığı veya mühendisliği düşünebilirsin. Mühendislik okuyup bitirirsen ve üzerine bir de kendini geliştirirsen bırak aç kalmayı paraya para demezsin. Ancak EA bölümü olduğundan dolayı mühendislik kazanmak için tabiri caizse ineklemen gerekir.

Bunun dışında kendi alanından hukuk veya psikoloji seçebilirsin. Memleketimizde insanların sürekli psikolojik desteğe ve avukata ihtiyacı olduğunu düşünürsek bu meslekler geleceği olan mesleklerdir.

Çoğu TM mezunu gibi iktisat, işletme falan okursan sen de büyük olasılıkla işsiz kesimin içerisinde bulursun kendini. Ancak bu bölümlerden mezun olduktan sonra kendini geliştirebilirsen (yabancı dil, bilgisayar vb.) diğerlerinden bir adım önde olursun ve yine iş bulursun.

Yani tüm iş sende bitiyor.

PBacklink 04-09-2010 13:38:07

Alıntı:

Rudeboy Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064620673)
Bilgisayara ilgin varsa bilgisayar programcılığı veya mühendisliği düşünebilirsin. Mühendislik okuyup bitirirsen ve üzerine bir de kendini geliştirirsen bırak aç kalmayı paraya para demezsin. Ancak EA bölümü olduğundan dolayı mühendislik kazanmak için tabiri caizse ineklemen gerekir.

Bunun dışında kendi alanından hukuk veya psikoloji seçebilirsin. Memleketimizde insanların sürekli psikolojik desteğe ve avukata ihtiyacı olduğunu düşünürsek bu meslekler geleceği olan mesleklerdir.

Çoğu TM mezunu gibi iktisat, işletme falan okursan sen de büyük olasılıkla işsiz kesimin içerisinde bulursun kendini. Ancak bu bölümlerden mezun olduktan sonra kendini geliştirebilirsen (yabancı dil, bilgisayar vb.) diğerlerinden bir adım önde olursun ve yine iş bulursun.

Yani tüm iş sende bitiyor.

teşekkürler hocam değerli yorumlarınız için.bir abim şuanda bilgisayar müh. son sınıf okuyor ve hiç tavsiye etmiyorum zor iş buluyor arkadaşlar fln diyor

Rudeboy 04-09-2010 13:45:11

Alıntı:

kc1907 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064620712)
teşekkürler hocam değerli yorumlarınız için.bir abim şuanda bilgisayar müh. son sınıf okuyor ve hiç tavsiye etmiyorum zor iş buluyor arkadaşlar fln diyor

Mühendislik okuduktan sonra hiçbir deneyimin yokken 3.000 - 5.000 TL maaşla iş ararsan iş bulamazsın. " İş bulamıyorum " diyen insanımızın %60 ı iş beğenmediğindendir.

PBacklink 04-09-2010 14:01:52

Alıntı:

Rudeboy Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064620768)
Mühendislik okuduktan sonra hiçbir deneyimin yokken 3.000 - 5.000 TL maaşla iş ararsan iş bulamazsın. " İş bulamıyorum " diyen insanımızın %60 ı iş beğenmediğindendir.

anladım hocam değerli yorumlarınız için tşkler.aklıma yattı bu pc mühendisliği.forumda bu meslek sahibi arkadaş varsa bilgi verebilirmi :)

PBacklink 04-09-2010 15:26:25

yokmu bilgisayar mühendisi ?

f1squad 04-09-2010 19:04:11

Alıntı:

kc1907 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064621550)
yokmu bilgisayar mühendisi ?

tm den bilgisayar mühendisi seçiliyormuydu yaw :confused:

PBacklink 04-09-2010 19:12:51

Alıntı:

f1squad Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064623157)
tm den bilgisayar mühendisi seçiliyormuydu yaw :confused:

seçilir tabiki ama puanda düşüş olur belki

Mezitli33 04-09-2010 19:14:33

bilgisayar mühendisi olman çok zor. Yönetim Bilişim Sistemleri var Tm de boğaziçive burdur ygs ile alıyor bartın ve sivas lys puanı 350e kadar düştü boğaz içi 483 taban:) boğaziçi hayal diyorsan burdur çalış onlarda olmazsa sivas veya bartın bak. aç kalmazsın ileride yönetim bilisim sistemleri ve mühendisliğine yüksek lisans yaparsın. mühendis imza yetkisi alırsın. C#,.NEt,Java ve sistem ağ yönetimi öğretiyorlar bunun yanında veritabanı ayrıca işletme konularını görüyorsun.

edit ztn sivastaymışın git sivas cumhuriyette paşa paşa oku:D

PBacklink 04-09-2010 19:21:18

Alıntı:

Mezitli33 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064623230)
bilgisayar mühendisi olman çok zor. Yönetim Bilişim Sistemleri var Tm de boğaziçive burdur ygs ile alıyor bartın ve sivas lys puanı 350e kadar düştü boğaz içi 483 taban:) boğaziçi hayal diyorsan burdur çalış onlarda olmazsa sivas veya bartın bak. aç kalmazsın ileride yönetim bilisim sistemleri ve mühendisliğine yüksek lisans yaparsın. mühendis imza yetkisi alırsın. C#,.NEt,Java ve sistem ağ yönetimi öğretiyorlar bunun yanında veritabanı ayrıca işletme konularını görüyorsun.

edit ztn sivastaymışın git sivas cumhuriyette paşa paşa oku:D

usta puanlar öyle uçuk değildi ya bugün baktım koç üni. fln 360 dı mesela.kaliteli yer lazım ya sivas 2.planda kalsın :)

Rudeboy 04-09-2010 19:21:30

Değişen katsayı farklarından haberiniz yok sanırım ?

TM bölümünden bilgisayar mühendisliği zor ancak hayal değil.

Alıntı:

kc1907 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064623280)
usta puanlar öyle uçuk değildi ya bugün baktım koç üni. fln 360 dı mesela.kaliteli yer lazım ya sivas 2.planda kalsın :)

Koç özel üniversitedir. 360 puanlı mühendislik burssuz olur sanırım.

PBacklink 04-09-2010 19:22:15

Alıntı:

Rudeboy Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064623282)
Değişen katsayı farklarından haberiniz yok sanırım ?

TM bölümünden bilgisayar mühendisliği zor ancak hayal değil.

değiştiğini biliyorm ama tam net bilgim yok.kaç puan gerekiyorki tm den ?

Rudeboy 04-09-2010 19:23:20

Alıntı:

kc1907 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064623285)
değiştiğini biliyorm ama tam net bilgim yok.kaç puan gerekiyorki tm den ?

Alan için tercihlerde 0,15 alan dışı tercihlerde 0,12 ile çarpılıyor.

Puanlar her değişir, arz talep meselesi.

Mezitli33 04-09-2010 19:25:11

hayal demedim zor dedim:) devlet üniler çok zor he sen özel ünide okucaksan ve burssuz okucaksan girersin çok rahat bunun dışında tmde bilgisayarla ilgili tek bölüm yönetim bilisim sistemleri dir. bilgisayar mühendisliği ygs ile almaz mf-4 ile alır yani 50 soruluk fiizk kimya biyoloji testine tabi kalırsın buda zordur tm öğrencisi için.

PBacklink 04-09-2010 19:27:35

Alıntı:

Mezitli33 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064623311)
hayal demedim zor dedim:) devlet üniler çok zor he sen özel ünide okucaksan ve burssuz okucaksan girersin çok rahat bunun dışında tmde bilgisayarla ilgili tek bölüm yönetim bilisim sistemleri dir. bilgisayar mühendisliği ygs ile almaz mf-4 ile alır yani 50 soruluk fiizk kimya biyoloji testine tabi kalırsın buda zordur tm öğrencisi için.

anladım tm den zor gibi.dershaneye gitmicem zaten hocam o yüzden burssuz özel üni. hayal zaten :)

peki başka neleri seçebilirim

Rudeboy 04-09-2010 19:29:37

Alıntı:

kc1907 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064623330)
anladım tm den zor gibi.dershaneye gitmicem zaten hocam o yüzden burssuz özel üni. hayal zaten :)

peki başka neleri seçebilirim

Orada iş değişir. Dersaneye gitmeyeceksen ve burssuz özel düşünmüyorsan senin için bilgisayar mühendisliği zor olmaktan çıkar, hayal olur.

Ama oturup dört senedir görmediğim dersleri çalışarak yaparım diyorsan yine de şansını dene derim.

Mezitli, iftar yaklaşıyor. Dalgınlığımı mazur gör. :)

Mezitli33 04-09-2010 19:30:15

ygs-1 ile alan bilgisayar teknolojisi ve bilisim sistemleri var. ygs-1 387 ile aldı bu yıl taban puan bunu okudunda üstüne bilgisayar mühendisliği yüksek lisans yaparsan bilgisayar mühendisi olursun. yüksek lisans yapmadanda yazılım uzmanıveya sistem ağ uzmanı olara iş bulabilirsin. devlet olarak sadece edirne trakya üniversitesinde var. sana tavsiyem yönetim bilisim sistemleridir ilerde bana dua edersin:D

PBacklink 04-09-2010 20:30:47

Alıntı:

Mezitli33 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1064623346)
ygs-1 ile alan bilgisayar teknolojisi ve bilisim sistemleri var. ygs-1 387 ile aldı bu yıl taban puan bunu okudunda üstüne bilgisayar mühendisliği yüksek lisans yaparsan bilgisayar mühendisi olursun. yüksek lisans yapmadanda yazılım uzmanıveya sistem ağ uzmanı olara iş bulabilirsin. devlet olarak sadece edirne trakya üniversitesinde var. sana tavsiyem yönetim bilisim sistemleridir ilerde bana dua edersin:D

bakalım bunların hepsini değerlendiricem.değerli yorumlarınız için tşk ederim :)

RuzgaraKarsi33 24-10-2010 01:22:15

bir bilgisayar öğretmeni olarak bilgisayar mühendisliğini de öğretmenliğini de önermiyorum. eski cazibesi kalmadı bu mesleklerin
zaten puanlarından da belli oluyor. biz zamanında ne derecelerle kazandık bölümü, şimdi çok sıradan dereceler bile bilgisayar mühendisliğine veya öğretmenliğine girebiliyor.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:36:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.