R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   AFT hastalığı hakkında? (https://www.r10.net/off-topic/648579-aft-hastaligi-hakkinda.html)

_KaRTaL_ 04-06-2010 04:19:57

AFT hastalığı hakkında?
 
Ağzımda bir kaç senedir beyaz acı veren yaralar çıkmaya başladı.İlk öncelerde umursamadım ama canım yanmaya başlayınca yemek yiyemez su içemez hale gelip bir kaç ay geçtikten sonra tak etti artık en son isyan ettim. Doktoru falan aradık ebeveynlerimle:) Bi ton ilaç verdi kırdığımın doktoru. Spreydi merhemdi fayda etmedi. Bir gün Urfada teyzemin kızının yanına gittim. Eşi eczane sahibi. Eczanesinin cam'ında bir broşür gördüm. AFT & Uçuk ile ilgili bilgi vermişlerdi. Orada Vitaminsizlikten ve buna benzer şeylerden kaynaklanacağını yazıyordu. Altındada hastalığa fayda edebilecek ilacın adı tabi. Aldım ilacı kullandım. Fayda etmedi. Bi kaç ilaç daha araştırıp denedim. Onlarında çok şükür faydasını görmedim. Şimdilerde Tantum-Verde diye bi sprey kullanıyorum geçirmiyor ama uyuşturuyor. Bizde fısfıs ismail gibi dolaşıyoruz:( Bu konuda, aynı dertten yakınan veya bana yardımcı olacak biri varmı ?
(Bu arada googledaki neredeyse bütün makaleleri okudum lütfen şu linke tıkla makaleyi oku gibisinden linkler vermeyin.)
http://www.doktorsigortasi.com/resim...-bakim-535.jpg

KaoS 04-06-2010 04:22:46

Geçmiş Olsun

_KaRTaL_ 04-06-2010 04:25:12

Alıntı:

KaoS Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061154150)
Geçmiş Olsun

Sağolasın, Vijdan azabı gibi hala ağzımda şu an. Bu arada aşağıdaki ağız bana ait değildir benimkisi daha acı :(

Abdlsmt! 04-06-2010 04:28:42

:( az çekmedim ve çokta korkuyorum bugün olmadıysa yarın olacak diye.
Ama dayanabiliyorsan tuzlu suyla gargara yap sık sık.. ben öyle yaparak hem acısını dindirip uyuşturyordum..

Offf bide o yara dişe batmazmı aklıma yeni geldi :(:(:(:(::((

_KaRTaL_ 04-06-2010 04:40:27

Alıntı:

Ortmdyz Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061154159)
:( az çekmedim ve çokta korkuyorum bugün olmadıysa yarın olacak diye.
Ama dayanabiliyorsan tuzlu suyla gargara yap sık sık.. ben öyle yaparak hem acısını dindirip uyuşturyordum..

Offf bide o yara dişe batmazmı aklıma yeni geldi :(:(:(:(::((

Tuzlu su yerine Tantum-Verde sprey kullan aynı görevi görüyor.Acıyı dindirir tuzlu suyun etkisi kadar ama geçirmez. Çay içerken ve birşeyler yerken çekiyorum en çok. O acıyı bi ben birde çeken bilir. Dişlerim keskin biraz değdiği anda acıtıyor bazen deştiğim bile oluyor ama dayanıyoruz işte ne yapalım. yanakta çıkınca kötü oluyor yine ön diş dudak altı iyi :(
http://www.farmacep.com/img/200/tantumverdesprey.jpg

maviyalniz 04-06-2010 05:03:05

B12 vitamini eksikliğinden olduğunu söylemişti diş hekimim, nitekim B12 vitamin desteği almaya başladıktan sonra da ( sadece bir paket kullandım) yaklaşık 1-2 yıldır bir daha böyle bir şikayetim olmadı. Lakin her rahatsızlık gibi her vücutta farklı bir nedenden ötürü meydana geliyor olabilir ve her vücutta tedavi şekli farklı olabilir. Doktoruna danıştıktan sonra B12 vitaminini deneyebilirsin.

_KaRTaL_ 04-06-2010 05:50:58

Alıntı:

maviyalniz Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061154195)
B12 vitamini eksikliğinden olduğunu söylemişti diş hekimim, nitekim B12 vitamin desteği almaya başladıktan sonra da ( sadece bir paket kullandım) yaklaşık 1-2 yıldır bir daha böyle bir şikayetim olmadı. Lakin her rahatsızlık gibi her vücutta farklı bir nedenden ötürü meydana geliyor olabilir ve her vücutta tedavi şekli farklı olabilir. Doktoruna danıştıktan sonra B12 vitaminini deneyebilirsin.

Hmm... Doktorumla bunu bi konuşmalıyım aslında. B12 vitamini nelerde var acaba yiyecek içecek olarak?

Batuhan1 04-06-2010 07:50:36

benimde dudağımda uçuk çıktı su topladı sonra.. patlattım ağrı yapıyor şimdi :/

_KaRTaL_ 04-06-2010 08:15:31

AnTiBiy0tiq kullan geçer :D İşin şakası bir yana uçukda çok fena ya, sabah bir kalkmışsın bi bakıyorsun kocaman uçuk:eek: aynada kendine tahammülün yok:cool: sana tantum-verde'i öneririm AnTiBiy0tiq

delikanli53 04-06-2010 09:21:34

Geçmiş olsun askerde benimde başıma gelmişti. krem vermişti bana doktor. askerde her çeşit vitamin alıyorduk yani vitamin eksikliği değildi bu.

Burti 04-06-2010 11:06:12

Alıntı:

delikanli53 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061154447)
Geçmiş olsun askerde benimde başıma gelmişti. krem vermişti bana doktor. askerde her çeşit vitamin alıyorduk yani vitamin eksikliği değildi bu.

aahh aah:rolleyes:
babam: sen askere gidecende adam olacan.. peeh. eşoleşek..
ben: :D

_KaRTaL_ 04-06-2010 11:07:29

Alıntı:

maviyalniz Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061154195)
B12 vitamini eksikliğinden olduğunu söylemişti diş hekimim, nitekim B12 vitamin desteği almaya başladıktan sonra da ( sadece bir paket kullandım) yaklaşık 1-2 yıldır bir daha böyle bir şikayetim olmadı. Lakin her rahatsızlık gibi her vücutta farklı bir nedenden ötürü meydana geliyor olabilir ve her vücutta tedavi şekli farklı olabilir. Doktoruna danıştıktan sonra B12 vitaminini deneyebilirsin.

Az önce gittim doktorumuza b12 vitamin ve sprey yazdırttım yapıştıracaz bakalım ne çıkacak :) +Rep

selimkajmer 04-06-2010 15:05:46

geçmiş olsun,illet birşeydir :(

Rudeboy 04-06-2010 15:27:01

Sek rakı ile ağızını çalkala. Biraz yakar ama kesin çözüm.

Line 04-06-2010 15:35:15

Bende çektim bi aralar.Hayattan sogutuyor insanı.

KMLGRLR 04-06-2010 16:54:21

Ben de çok uzun süredir çekiyorum bu hastalıktan. Kefir içmeni tavsiye ederim. Yalnız ülker'in felan değil. Altın.. bişeyli bir marka var. İyi geliyor. İlaç felan fayda etmiyor. İyi yine senin ağzında çıkıyormuş benim tam boğazımda çıkıyor.

KoRuYuCu 04-06-2010 16:57:02

Bende 3 ay önce çok çektim, resmen öldüm diyebilirim ; ağzıma bir şey alamadım, yemek yiyemedim ve her türlüsü..

Sonra bir tane krem kullandım, ağız içi kremi sanırım ; düzenli kullandım ve geçti şükürler olsun..

Geçmiş olsun.

KeWeLL19 04-06-2010 16:57:50

Yılda 1-2 kez bende de oluyor 2-3 ay önce yaşamıştım aynen kabus gibi birşey yerken sürekli yanmasın diye yemekte tuz basıyordum resmen 1 kere acısını alsında bir süre idare etsin diye :) ama bende okadar uzun süre durmadı fıs fıs kullandım :) naneli bana olumlu etki etmişti.Tabi tek sıkışta geçirmez bir süre kullanman gerek bu arada ağız sağlığına da dikkat et dişlerini fırçala falan ben kısa sürede atlatmıştım.

S3rdaL 04-06-2010 17:11:59

Bende de bir ara 15 günde bir çıkıyordu baya bir ağrı oluyordu insanın anasından doğduğuna pişman ediyordu ama 2-3 gün sonra geçiyordu.En son kenacord muydu neydi öyle bir merhem verdi doktor yaranın üstünü kaplıyor sert bir şekilde acıyı dindiriyor biraz.Ama şunu sana söyleyebilirim.Aft'ın kesin bir ilacı ve tedavisi yoktur.

jxc 04-06-2010 17:13:01

ben kenacort kullanıyorum.

WebKlas 04-06-2010 18:09:36

Bende 2 senedir var ve nedense ağrısız. Ağrısız olunca aft deniyormu bilmiyorum. B12 dışında 3-4 antibiyotik kullandım geçmiyor. Sendeki rahatsızlığında bunlarla geçeceğini sanmıyorum. ( Ama %100 vitaminsizlikten çok yemek seçiyorum. Ispanakmış, pırasaymış, lahanaymış vb. 20-30'a yakın yiyeceği hayatta yemem. )

Emmesen 04-06-2010 18:21:43

Bende de dilimde çıkmıştı bundan. Eczaneden bir ilaç alıp kullanmıştım 3 veya 4 günde geçmişti. Hatırlıyorum da epey eziyetti. Tam oraya yemek geldiğinde çok pis yakıyordu. Geçmiş olsun.

_KaRTaL_ 17-06-2010 12:48:45

Alıntı:

Misafir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061157653)
Bende 2 senedir var ve nedense ağrısız. Ağrısız olunca aft deniyormu bilmiyorum. B12 dışında 3-4 antibiyotik kullandım geçmiyor. Sendeki rahatsızlığında bunlarla geçeceğini sanmıyorum. ( Ama %100 vitaminsizlikten çok yemek seçiyorum. Ispanakmış, pırasaymış, lahanaymış vb. 20-30'a yakın yiyeceği hayatta yemem. )

Yemek seçme konusunda benimde başımda dertte sınırlı sayıda yemek seçiyorum ve yağlı yiyeceklere özen gösteriyorum Patates kızartması başta olmak üzere :S

Bu arada alt resimdeki gördüğünüz ablamızın ağzındaki AFT'ın 2 katı büyüklüğünde AFT var ağzımda ne yemek ne su offf:(
http://www.doktorsigortasi.com/resim...-bakim-535.jpg

emrefba 17-06-2010 17:04:16

aynı şey bende de var
vitamın eksıklıgınden veya mikroptan olabılır ornek baskasının brdagı şisesi gibi yerlerden su içme içiyorsan..,
çözümü :
AFTEKS İlacını al düzenli olarak günde 3 kere falan aralıklarla fırçasıyla yaraya sür maksimum 3 gün de geçecektir...
çok acı verir geçmiş olsun.

_KaRTaL_ 18-06-2010 01:28:36

Alıntı:

emrefba Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061253059)
aynı şey bende de var
vitamın eksıklıgınden veya mikroptan olabılır ornek baskasının brdagı şisesi gibi yerlerden su içme içiyorsan..,
çözümü :
AFTEKS İlacını al düzenli olarak günde 3 kere falan aralıklarla fırçasıyla yaraya sür maksimum 3 gün de geçecektir...
çok acı verir geçmiş olsun.

Sağolasın. AFTEKS de var TANTUM VERDE'da var AFTEKS i kullanırken canım çok yanıyor ... ne zaman geçicek acaba bu yara off

tugberk61 18-06-2010 02:12:48

Arada Bir Bendede Çıkıyor ve 1 Haftaya Geçiyor..
Bendeki Sebebi; Arkadaşlarımın İçtiği Koladan Sudan v.s. lerden benimde içmmem.. Geçmiş Olsun.

_KaRTaL_ 14-07-2010 12:53:59

Beyler bayanlar Bir kaç gün önce fikir edinmiş Annem Ekşi Dut meyvesi iyi geliyormuş. Aldık bakalım yiyorum şimdi inşallah geçer yaa :cry
http://img1.loadtr.com/b-301195-siya...B1nda_dut_.jpg


Alıntı:

tugberk61 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061257211)
Arada Bir Bendede Çıkıyor ve 1 Haftaya Geçiyor..
Bendeki Sebebi; Arkadaşlarımın İçtiği Koladan Sudan v.s. lerden benimde içmmem.. Geçmiş Olsun.

Olabilir aslında... Evde sadece bana ait 6-7 bardak kullanıyorum sürekli dezenfekte ediyor annem ama nafile diş fırçamı normalde 1 ayda 1 değiştirirdim şimdi 2 haftada 1 değiştiriyorum. İsyan geliyor yaa :(

TRojan_NETwork 14-07-2010 17:14:50

Yazılanların hepsi yanlış! Bu hastalık AFT değildir, AFT sadece küçük çocuklar da olur ve geçicidir...

18 yaşımdayım, doğduğumdan beri bu hastalığı taşıyorum, hastalığın adı: Liken Planus (Lycen Planus). Ağız içinde veya direkt deri üzerinde oluşan bir hastalık, Kanser gibi iyi huylusu olduğu gibi kötü huylusu da var. Ne demek istedim? Yani ağız içinde bu hastalığı taşıyanların %50 si aynı zamanda derisinde de taşıyor.

Bu hastalık ülke nüfusumuzun sadece %1'inde var, yani nadir görülen bir hastalıktır. Hastalığın tedavisi yoktur, neden olduğu bilinmiyor, luşum evreleri bilinmiyor, kısacası dünyada çözebilen yok bu hastalığı, tıpkı mantar gibi deride (ağız veya dış deride) liken türü artık asalak hayvan mı dersiniz bitki mi dersiniz oluşumlar sebep oluyor.

Önemli olanlar: Ben kendi hastalığım için konuşayım, doğduğumdan beri var, ağrısı yok fakat bazı zamanlar sızlamaları oluyor. Ağrılı olmayanı olduğu gibi çok sancılı olanları da var bu sizin bünyenize göre değişiyor. Kesinlikle küçümsenecek ciddiye alınmayacak bir hastalık değildir! Benim dış derimde henüz yok, ilerde olur mu bilmiyorum. Bu hastalık 18 yıldır bende hiç gitmeyecek te diyemem çünkü hiç bi bilgisi yok. Liken hastası olupta geçirmiş ve 2 yıl veya 5 yıl ardından tekrar yakalanmış kişiler de var.

Nedeni bilinmiyor ancak bebeklik veya küçüklük döneminde çok sık olarak enfeksiyon kapmış bir insanda daha sık görülüyor burdan şunu anlıyorumki vücudu deforme olmuş insanlarda oluyor. Buna ek olarak stresli olan, sürekli kola içen (soda dahil tüm asitli içecekler de buna dahil), üzülen, gıda (yapay) boyalı yiyecekler tüketen, sıkıntılı insanlarda git gide artıyor ve önü zor alınıyor.

Ya ilerlerse? Benimki ağzımda, ilerlerse dişlere zarar veriyor, diş etlerini yıpratıyor. Ve hatta 1 dişim sebepsiz yere kırıldı, daha 18 yaşımda ciddi derece çürük dişlere sahibim her gün fırçalamama rağmen, sonradan jetonum düştü hastalığı öğrendiğimde neden dişlerim bu kadar kısa sürede çöktü diye soruyordum kendi kendime. Dış derieki ilerleme sebebini bilmiyorum çünkü bendeki şuan sadece ağzımda, ilerde belki vücudumda da olur.

Bu hastalık bende de varsa? Nasıl bileceğim? Ben normal yara ve aft sanıyordum, doktora gidene kadar bilemedim yani bu hastalık sizde de olabilir, dilinizde çatlaklar, yaralar, beyaz oluşumlar varsa hemen doktora gidin, ayrıca nüfusun %1'inde olduğu için her doktor bilemeyebilir! Eğer belirtiler varsa sağlığınız için hemen cildiye veya kulak burun boğaz'a gidin.

Korunma yolları: Yine sadece ağız için anlatıyorum çünkü bendeki ağızda, deri için soracaksanız doktora başvurun. Korunmak için Soda dahil asitli içecekler ve yiyeceklerden uzak durulmalı ve özellikle kola tüm vücuda zararlı biliyoruz değil mi? ağızdaki likenin en büyük düşmanı da kola. Bi yudum kola içsem süründürüyor beni :(
Gıda boyalı (yapay boya) yiyecekler yasak yani bonibon gibi rengarenk boyalı şeyler yasak, Üzülmek, sıkılmak ve özellikle Stres çok önemli bi faktör. Ağızımda oluştuğu için ağız bakımımı ve temizliğimi sürekli düşünmek zorunda kalıyorum.

Günlük hayatı nasıl etkiliyor? Liken hastalığını kimseye bulaştıramazsınız, imkansızdır, kimseden de alamazsınız, anneden dahil alamazsınız, genetik de değildir çok acayip bir hastalık. Ağız içi çok çirkin bir görüntü alıyor özellikle dil. Ağrılar, sızılar olabileceği gibi ağrısız da olabiliyor. Mesela sevgilinizle/eşinizle öpüşmekten çekinebilirsiniz (asla bulaşıcı değildir.) gülerken bile ağız içi gözükmemesi bile rahat gülemezsiniz, böle bi hastalık.

Allah kimsenin başına vermesin...

Not: Alıntı değildir, tamamen kendi tarafımdan yazılmıştır. 2010 (C) TRojan_NETwork

Line 14-07-2010 17:23:32

Başlığı görünce aklıma geldi :)

Bu başlığa yazdıktan 1 hafta sonra tekrar bu rahatsızlığı yaşadım:D 3-4 aydır olmuyordu :D:D

Dt.Furkan 15-07-2010 00:11:00

Sadece bende çıkar sanıyodum meğer herkeste çıkıyomuş ama arada bi diyonuz benim biri bitiyo biri başlıyor öldüm bittim artık :)

herşeyi denedim yok kara dut, yok vitamin yok bilmem ne ama çare yok gene çıkıyo gene çıkıyor..

Alıntı:

jxc Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061157256)
ben kenacort kullanıyorum.

onu da kullandım bi işe yaramadı..

_KaRTaL_ 15-07-2010 00:48:34

Alıntı:

TRojan_NETwork Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061464136)
Bu hastalık ülke nüfusumuzun sadece %1'inde var, yani nadir görülen bir hastalıktır. Hastalığın tedavisi yoktur, neden olduğu bilinmiyor, luşum evreleri bilinmiyor, kısacası dünyada çözebilen yok bu hastalığı, tıpkı mantar gibi deride (ağız veya dış deride) liken türü artık asalak hayvan mı dersiniz bitki mi dersiniz oluşumlar sebep oluyor.

Zaten böyle nadir bir hastalık benim gibi nadir cins λήτίрατίҚ шєвмλѕтєяLαя'da çıkar :D (Sözüm meclis'ten dışarı) Ayrıca hastalığımın Liken Planus (Lycen Planus) olduğuna dair bilgilendirme için teşekkürler...;) bu hastalığı ilk defa duymustum iyi oldu....

KMLGRLR 15-07-2010 00:50:40

Alıntı:

TRojan_NETwork Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061464136)
Yazılanların hepsi yanlış! Bu hastalık AFT değildir, AFT sadece küçük çocuklar da olur ve geçicidir...

18 yaşımdayım, doğduğumdan beri bu hastalığı taşıyorum, hastalığın adı: Liken Planus (Lycen Planus). Ağız içinde veya direkt deri üzerinde oluşan bir hastalık, Kanser gibi iyi huylusu olduğu gibi kötü huylusu da var. Ne demek istedim? Yani ağız içinde bu hastalığı taşıyanların %50 si aynı zamanda derisinde de taşıyor.

Bu hastalık ülke nüfusumuzun sadece %1'inde var, yani nadir görülen bir hastalıktır. Hastalığın tedavisi yoktur, neden olduğu bilinmiyor, luşum evreleri bilinmiyor, kısacası dünyada çözebilen yok bu hastalığı, tıpkı mantar gibi deride (ağız veya dış deride) liken türü artık asalak hayvan mı dersiniz bitki mi dersiniz oluşumlar sebep oluyor.

Önemli olanlar: Ben kendi hastalığım için konuşayım, doğduğumdan beri var, ağrısı yok fakat bazı zamanlar sızlamaları oluyor. Ağrılı olmayanı olduğu gibi çok sancılı olanları da var bu sizin bünyenize göre değişiyor. Kesinlikle küçümsenecek ciddiye alınmayacak bir hastalık değildir! Benim dış derimde henüz yok, ilerde olur mu bilmiyorum. Bu hastalık 18 yıldır bende hiç gitmeyecek te diyemem çünkü hiç bi bilgisi yok. Liken hastası olupta geçirmiş ve 2 yıl veya 5 yıl ardından tekrar yakalanmış kişiler de var.

Nedeni bilinmiyor ancak bebeklik veya küçüklük döneminde çok sık olarak enfeksiyon kapmış bir insanda daha sık görülüyor burdan şunu anlıyorumki vücudu deforme olmuş insanlarda oluyor. Buna ek olarak stresli olan, sürekli kola içen (soda dahil tüm asitli içecekler de buna dahil), üzülen, gıda (yapay) boyalı yiyecekler tüketen, sıkıntılı insanlarda git gide artıyor ve önü zor alınıyor.

Ya ilerlerse? Benimki ağzımda, ilerlerse dişlere zarar veriyor, diş etlerini yıpratıyor. Ve hatta 1 dişim sebepsiz yere kırıldı, daha 18 yaşımda ciddi derece çürük dişlere sahibim her gün fırçalamama rağmen, sonradan jetonum düştü hastalığı öğrendiğimde neden dişlerim bu kadar kısa sürede çöktü diye soruyordum kendi kendime. Dış derieki ilerleme sebebini bilmiyorum çünkü bendeki şuan sadece ağzımda, ilerde belki vücudumda da olur.

Bu hastalık bende de varsa? Nasıl bileceğim? Ben normal yara ve aft sanıyordum, doktora gidene kadar bilemedim yani bu hastalık sizde de olabilir, dilinizde çatlaklar, yaralar, beyaz oluşumlar varsa hemen doktora gidin, ayrıca nüfusun %1'inde olduğu için her doktor bilemeyebilir! Eğer belirtiler varsa sağlığınız için hemen cildiye veya kulak burun boğaz'a gidin.

Korunma yolları: Yine sadece ağız için anlatıyorum çünkü bendeki ağızda, deri için soracaksanız doktora başvurun. Korunmak için Soda dahil asitli içecekler ve yiyeceklerden uzak durulmalı ve özellikle kola tüm vücuda zararlı biliyoruz değil mi? ağızdaki likenin en büyük düşmanı da kola. Bi yudum kola içsem süründürüyor beni :(
Gıda boyalı (yapay boya) yiyecekler yasak yani bonibon gibi rengarenk boyalı şeyler yasak, Üzülmek, sıkılmak ve özellikle Stres çok önemli bi faktör. Ağızımda oluştuğu için ağız bakımımı ve temizliğimi sürekli düşünmek zorunda kalıyorum.

Günlük hayatı nasıl etkiliyor? Liken hastalığını kimseye bulaştıramazsınız, imkansızdır, kimseden de alamazsınız, anneden dahil alamazsınız, genetik de değildir çok acayip bir hastalık. Ağız içi çok çirkin bir görüntü alıyor özellikle dil. Ağrılar, sızılar olabileceği gibi ağrısız da olabiliyor. Mesela sevgilinizle/eşinizle öpüşmekten çekinebilirsiniz (asla bulaşıcı değildir.) gülerken bile ağız içi gözükmemesi bile rahat gülemezsiniz, böle bi hastalık.

Allah kimsenin başına vermesin...

Not: Alıntı değildir, tamamen kendi tarafımdan yazılmıştır. 2010 (C) TRojan_NETwork

Bana bizzat doktor söyledi ama aft olduğunu.

_KaRTaL_ 15-07-2010 00:55:52

Alıntı:

KMLGRLR Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061468040)
Bana bizzat doktor söyledi ama aft olduğunu.

Kaç yaşındasın?

hayaletimsi 15-07-2010 00:59:55

sigara içmek ağız hastalıklarını engellermiş.

_KaRTaL_ 15-07-2010 01:05:00

Alıntı:

hayaletimsi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061468127)
sigara içmek ağız hastalıklarını engellermiş.

Yarın Parliement ile başlıyorum, Rakı Balık falan gerekir mi?

Ağzı düzeltelim derken ciğerlerimimi yok ettireceksin hayaletimsi şakamı bu şimdi?:D

TRojan_NETwork 15-07-2010 10:36:19

Alıntı:

KMLGRLR Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061468040)
Bana bizzat doktor söyledi ama aft olduğunu.

O doktor hastalığın Liken Planus olduğunu bilmiyordur, Aft ile benzerlikleri çok fazla ama yapısal olarak alakası yok, ülke nüfusunun sadece %1'inde var olduğunu düşünürsen şaka değil gerçekten o doktor bilmiyordur. Ben bu zamana kadar belki 10 doktora gittim bunun için 5 yaşımdan beri ama son zamanlar da iyice de artmıştı en son gittiğim doktor (Ankara/Sincan Nafiz Körfez Devlet Hastanesi'nde bir bayan doktor, adını vermeyim.) çözdü bu Liken Planus dedi, şaşırdım ilk defa duymuştum.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:05:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.