![]() |
AFT hastalığı hakkında? Ağzımda bir kaç senedir beyaz acı veren yaralar çıkmaya başladı.İlk öncelerde umursamadım ama canım yanmaya başlayınca yemek yiyemez su içemez hale gelip bir kaç ay geçtikten sonra tak etti artık en son isyan ettim. Doktoru falan aradık ebeveynlerimle:) Bi ton ilaç verdi kırdığımın doktoru. Spreydi merhemdi fayda etmedi. Bir gün Urfada teyzemin kızının yanına gittim. Eşi eczane sahibi. Eczanesinin cam'ında bir broşür gördüm. AFT & Uçuk ile ilgili bilgi vermişlerdi. Orada Vitaminsizlikten ve buna benzer şeylerden kaynaklanacağını yazıyordu. Altındada hastalığa fayda edebilecek ilacın adı tabi. Aldım ilacı kullandım. Fayda etmedi. Bi kaç ilaç daha araştırıp denedim. Onlarında çok şükür faydasını görmedim. Şimdilerde Tantum-Verde diye bi sprey kullanıyorum geçirmiyor ama uyuşturuyor. Bizde fısfıs ismail gibi dolaşıyoruz:( Bu konuda, aynı dertten yakınan veya bana yardımcı olacak biri varmı ? (Bu arada googledaki neredeyse bütün makaleleri okudum lütfen şu linke tıkla makaleyi oku gibisinden linkler vermeyin.) http://www.doktorsigortasi.com/resim...-bakim-535.jpg |
Geçmiş Olsun |
Alıntı:
|
:( az çekmedim ve çokta korkuyorum bugün olmadıysa yarın olacak diye. Ama dayanabiliyorsan tuzlu suyla gargara yap sık sık.. ben öyle yaparak hem acısını dindirip uyuşturyordum.. Offf bide o yara dişe batmazmı aklıma yeni geldi :(:(:(:(::(( |
Alıntı:
http://www.farmacep.com/img/200/tantumverdesprey.jpg |
B12 vitamini eksikliğinden olduğunu söylemişti diş hekimim, nitekim B12 vitamin desteği almaya başladıktan sonra da ( sadece bir paket kullandım) yaklaşık 1-2 yıldır bir daha böyle bir şikayetim olmadı. Lakin her rahatsızlık gibi her vücutta farklı bir nedenden ötürü meydana geliyor olabilir ve her vücutta tedavi şekli farklı olabilir. Doktoruna danıştıktan sonra B12 vitaminini deneyebilirsin. |
Alıntı:
|
benimde dudağımda uçuk çıktı su topladı sonra.. patlattım ağrı yapıyor şimdi :/ |
AnTiBiy0tiq kullan geçer :D İşin şakası bir yana uçukda çok fena ya, sabah bir kalkmışsın bi bakıyorsun kocaman uçuk:eek: aynada kendine tahammülün yok:cool: sana tantum-verde'i öneririm AnTiBiy0tiq |
Geçmiş olsun askerde benimde başıma gelmişti. krem vermişti bana doktor. askerde her çeşit vitamin alıyorduk yani vitamin eksikliği değildi bu. |
Alıntı:
babam: sen askere gidecende adam olacan.. peeh. eşoleşek.. ben: :D |
Alıntı:
|
geçmiş olsun,illet birşeydir :( |
Sek rakı ile ağızını çalkala. Biraz yakar ama kesin çözüm. |
Bende çektim bi aralar.Hayattan sogutuyor insanı. |
Ben de çok uzun süredir çekiyorum bu hastalıktan. Kefir içmeni tavsiye ederim. Yalnız ülker'in felan değil. Altın.. bişeyli bir marka var. İyi geliyor. İlaç felan fayda etmiyor. İyi yine senin ağzında çıkıyormuş benim tam boğazımda çıkıyor. |
Bende 3 ay önce çok çektim, resmen öldüm diyebilirim ; ağzıma bir şey alamadım, yemek yiyemedim ve her türlüsü.. Sonra bir tane krem kullandım, ağız içi kremi sanırım ; düzenli kullandım ve geçti şükürler olsun.. Geçmiş olsun. |
Yılda 1-2 kez bende de oluyor 2-3 ay önce yaşamıştım aynen kabus gibi birşey yerken sürekli yanmasın diye yemekte tuz basıyordum resmen 1 kere acısını alsında bir süre idare etsin diye :) ama bende okadar uzun süre durmadı fıs fıs kullandım :) naneli bana olumlu etki etmişti.Tabi tek sıkışta geçirmez bir süre kullanman gerek bu arada ağız sağlığına da dikkat et dişlerini fırçala falan ben kısa sürede atlatmıştım. |
Bende de bir ara 15 günde bir çıkıyordu baya bir ağrı oluyordu insanın anasından doğduğuna pişman ediyordu ama 2-3 gün sonra geçiyordu.En son kenacord muydu neydi öyle bir merhem verdi doktor yaranın üstünü kaplıyor sert bir şekilde acıyı dindiriyor biraz.Ama şunu sana söyleyebilirim.Aft'ın kesin bir ilacı ve tedavisi yoktur. |
ben kenacort kullanıyorum. |
Bende 2 senedir var ve nedense ağrısız. Ağrısız olunca aft deniyormu bilmiyorum. B12 dışında 3-4 antibiyotik kullandım geçmiyor. Sendeki rahatsızlığında bunlarla geçeceğini sanmıyorum. ( Ama %100 vitaminsizlikten çok yemek seçiyorum. Ispanakmış, pırasaymış, lahanaymış vb. 20-30'a yakın yiyeceği hayatta yemem. ) |
Bende de dilimde çıkmıştı bundan. Eczaneden bir ilaç alıp kullanmıştım 3 veya 4 günde geçmişti. Hatırlıyorum da epey eziyetti. Tam oraya yemek geldiğinde çok pis yakıyordu. Geçmiş olsun. |
Alıntı:
Bu arada alt resimdeki gördüğünüz ablamızın ağzındaki AFT'ın 2 katı büyüklüğünde AFT var ağzımda ne yemek ne su offf:( http://www.doktorsigortasi.com/resim...-bakim-535.jpg |
aynı şey bende de var vitamın eksıklıgınden veya mikroptan olabılır ornek baskasının brdagı şisesi gibi yerlerden su içme içiyorsan.., çözümü : AFTEKS İlacını al düzenli olarak günde 3 kere falan aralıklarla fırçasıyla yaraya sür maksimum 3 gün de geçecektir... çok acı verir geçmiş olsun. |
Alıntı:
|
Arada Bir Bendede Çıkıyor ve 1 Haftaya Geçiyor.. Bendeki Sebebi; Arkadaşlarımın İçtiği Koladan Sudan v.s. lerden benimde içmmem.. Geçmiş Olsun. |
Beyler bayanlar Bir kaç gün önce fikir edinmiş Annem Ekşi Dut meyvesi iyi geliyormuş. Aldık bakalım yiyorum şimdi inşallah geçer yaa :cry http://img1.loadtr.com/b-301195-siya...B1nda_dut_.jpg Alıntı:
|
Yazılanların hepsi yanlış! Bu hastalık AFT değildir, AFT sadece küçük çocuklar da olur ve geçicidir... 18 yaşımdayım, doğduğumdan beri bu hastalığı taşıyorum, hastalığın adı: Liken Planus (Lycen Planus). Ağız içinde veya direkt deri üzerinde oluşan bir hastalık, Kanser gibi iyi huylusu olduğu gibi kötü huylusu da var. Ne demek istedim? Yani ağız içinde bu hastalığı taşıyanların %50 si aynı zamanda derisinde de taşıyor. Bu hastalık ülke nüfusumuzun sadece %1'inde var, yani nadir görülen bir hastalıktır. Hastalığın tedavisi yoktur, neden olduğu bilinmiyor, luşum evreleri bilinmiyor, kısacası dünyada çözebilen yok bu hastalığı, tıpkı mantar gibi deride (ağız veya dış deride) liken türü artık asalak hayvan mı dersiniz bitki mi dersiniz oluşumlar sebep oluyor. Önemli olanlar: Ben kendi hastalığım için konuşayım, doğduğumdan beri var, ağrısı yok fakat bazı zamanlar sızlamaları oluyor. Ağrılı olmayanı olduğu gibi çok sancılı olanları da var bu sizin bünyenize göre değişiyor. Kesinlikle küçümsenecek ciddiye alınmayacak bir hastalık değildir! Benim dış derimde henüz yok, ilerde olur mu bilmiyorum. Bu hastalık 18 yıldır bende hiç gitmeyecek te diyemem çünkü hiç bi bilgisi yok. Liken hastası olupta geçirmiş ve 2 yıl veya 5 yıl ardından tekrar yakalanmış kişiler de var. Nedeni bilinmiyor ancak bebeklik veya küçüklük döneminde çok sık olarak enfeksiyon kapmış bir insanda daha sık görülüyor burdan şunu anlıyorumki vücudu deforme olmuş insanlarda oluyor. Buna ek olarak stresli olan, sürekli kola içen (soda dahil tüm asitli içecekler de buna dahil), üzülen, gıda (yapay) boyalı yiyecekler tüketen, sıkıntılı insanlarda git gide artıyor ve önü zor alınıyor. Ya ilerlerse? Benimki ağzımda, ilerlerse dişlere zarar veriyor, diş etlerini yıpratıyor. Ve hatta 1 dişim sebepsiz yere kırıldı, daha 18 yaşımda ciddi derece çürük dişlere sahibim her gün fırçalamama rağmen, sonradan jetonum düştü hastalığı öğrendiğimde neden dişlerim bu kadar kısa sürede çöktü diye soruyordum kendi kendime. Dış derieki ilerleme sebebini bilmiyorum çünkü bendeki şuan sadece ağzımda, ilerde belki vücudumda da olur. Bu hastalık bende de varsa? Nasıl bileceğim? Ben normal yara ve aft sanıyordum, doktora gidene kadar bilemedim yani bu hastalık sizde de olabilir, dilinizde çatlaklar, yaralar, beyaz oluşumlar varsa hemen doktora gidin, ayrıca nüfusun %1'inde olduğu için her doktor bilemeyebilir! Eğer belirtiler varsa sağlığınız için hemen cildiye veya kulak burun boğaz'a gidin. Korunma yolları: Yine sadece ağız için anlatıyorum çünkü bendeki ağızda, deri için soracaksanız doktora başvurun. Korunmak için Soda dahil asitli içecekler ve yiyeceklerden uzak durulmalı ve özellikle kola tüm vücuda zararlı biliyoruz değil mi? ağızdaki likenin en büyük düşmanı da kola. Bi yudum kola içsem süründürüyor beni :( Gıda boyalı (yapay boya) yiyecekler yasak yani bonibon gibi rengarenk boyalı şeyler yasak, Üzülmek, sıkılmak ve özellikle Stres çok önemli bi faktör. Ağızımda oluştuğu için ağız bakımımı ve temizliğimi sürekli düşünmek zorunda kalıyorum. Günlük hayatı nasıl etkiliyor? Liken hastalığını kimseye bulaştıramazsınız, imkansızdır, kimseden de alamazsınız, anneden dahil alamazsınız, genetik de değildir çok acayip bir hastalık. Ağız içi çok çirkin bir görüntü alıyor özellikle dil. Ağrılar, sızılar olabileceği gibi ağrısız da olabiliyor. Mesela sevgilinizle/eşinizle öpüşmekten çekinebilirsiniz (asla bulaşıcı değildir.) gülerken bile ağız içi gözükmemesi bile rahat gülemezsiniz, böle bi hastalık. Allah kimsenin başına vermesin... Not: Alıntı değildir, tamamen kendi tarafımdan yazılmıştır. 2010 (C) TRojan_NETwork |
Başlığı görünce aklıma geldi :) Bu başlığa yazdıktan 1 hafta sonra tekrar bu rahatsızlığı yaşadım:D 3-4 aydır olmuyordu :D:D |
Sadece bende çıkar sanıyodum meğer herkeste çıkıyomuş ama arada bi diyonuz benim biri bitiyo biri başlıyor öldüm bittim artık :) herşeyi denedim yok kara dut, yok vitamin yok bilmem ne ama çare yok gene çıkıyo gene çıkıyor.. Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
sigara içmek ağız hastalıklarını engellermiş. |
Alıntı:
Ağzı düzeltelim derken ciğerlerimimi yok ettireceksin hayaletimsi şakamı bu şimdi?:D |
Alıntı:
|
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:05:38. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.