R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Konulara ChatGPT ile Cevap Verenler (https://www.r10.net/off-topic/4534900-konulara-chatgpt-ile-cevap-verenler.html)

eratalay 17-08-2025 20:46:27

Konulara ChatGPT ile Cevap Verenler
 
Google’da aratsan çıkacak olan soruları soran konuları hariç tutuyorum. Her konuyu ChatGPT’ye atıp cevabını aşağıya yapıştıran bir tayfa var. Bu arkadaşlar bizim de ChatGPT kullanabileceğimizi düşünemiyor mu? Kendisi konu hakkında hiç bir bilgiye sahip değil belki ne yazdığını bile bilmiyor ama kopyalayıp yoruma yapıştırıp geçiyor. Forum kalitesini düşürdüğünü düşünüyorum. Herkes buradaki insanların tecrübelerini dinlemek için konu açıyor. Bana tuhaf geliyor fikirlerinizi merak ettim.

RakipsizHizmet 17-08-2025 20:47:19

Son zamanlarda bu tarz insanlar çoğaldı. Artık insanlar sorulan sorulara da chatgpt yanıtı yapıştırıp geçiyor. Sanki biz bilmiyoruz sormayı :D Bu arada bir arkadaş bir tık daha ileri gidip benimle whatsapp üzerinden chatgpt ile cevap vermeye başlamıştı yapılacak işi yapmadım :r27: Bu tarz insanları ben ciddiye almıyorum:r13:

coode 17-08-2025 20:49:37

(!) (!)

Böyle durum gerçekten forumların ruhunu zedeliyor. İnsanlar bir konu açarken genellikle tecrübeli kişilerin yaşanmış deneyimlerini, pratik çözümlerini ya da farklı bakış açılarını öğrenmek istiyor. Ama bazı üyeler sırf “cevap vermiş” olmak için ChatGPT’ye soruyu yapıştırıp cevabı kopyalıyor.
Bunun birkaç sıkıntısı var:
  • Samimiyet kayboluyor. Cevap veren kişi konuyu anlamamış bile olabiliyor. Yorumun altına bakıyorsun, aslında oraya yazan kişiyle sohbet etmiyorsun; yapay zekâdan alınmış bir metinle muhatap oluyorsun.
  • Deneyim aktarımı olmuyor. Forumların en büyük değeri, insanların kendi yaşadıkları sorunlardan ve çözümlerden bahsetmesi. ChatGPT’den kopyalanan cevaplarda kişisel deneyim, pratik ipucu, hata payı ya da uyarı bulunmuyor.
  • Kalite düşüyor. Konu sahibine de faydası sınırlı oluyor çünkü zaten aynı cevabı kendi de ChatGPT’ye sorup alabilir. Forumda ise beklenti, işin mutfağında yaşamış kişilerin bilgi ve deneyimini öğrenmek.
Bana kalırsa, yapay zekâ cevapları tamamen yasaklamak gerekmez ama en azından kopyalayan kişi kendi yorumunu da eklemeli. “Benim deneyimim şu, ayrıca ChatGPT böyle bir şey söylüyor” gibi. Böylece bilgi hem kişiselleşmiş olur hem de gerçekten değer katar.
Yoksa sadece yapıştır-geç tarzı paylaşımlar, forumu bilgi çöplüğüne çevirir.

RakipsizHizmet 17-08-2025 20:50:59

Alıntı:

Misafir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1089669955)
(!) (!)

Böyle durum gerçekten forumların ruhunu zedeliyor. İnsanlar bir konu açarken genellikle tecrübeli kişilerin yaşanmış deneyimlerini, pratik çözümlerini ya da farklı bakış açılarını öğrenmek istiyor. Ama bazı üyeler sırf “cevap vermiş” olmak için ChatGPT’ye soruyu yapıştırıp cevabı kopyalıyor.
Bunun birkaç sıkıntısı var:
  • Samimiyet kayboluyor. Cevap veren kişi konuyu anlamamış bile olabiliyor. Yorumun altına bakıyorsun, aslında oraya yazan kişiyle sohbet etmiyorsun; yapay zekâdan alınmış bir metinle muhatap oluyorsun.
  • Deneyim aktarımı olmuyor. Forumların en büyük değeri, insanların kendi yaşadıkları sorunlardan ve çözümlerden bahsetmesi. ChatGPT’den kopyalanan cevaplarda kişisel deneyim, pratik ipucu, hata payı ya da uyarı bulunmuyor.
  • Kalite düşüyor. Konu sahibine de faydası sınırlı oluyor çünkü zaten aynı cevabı kendi de ChatGPT’ye sorup alabilir. Forumda ise beklenti, işin mutfağında yaşamış kişilerin bilgi ve deneyimini öğrenmek.
Bana kalırsa, yapay zekâ cevapları tamamen yasaklamak gerekmez ama en azından kopyalayan kişi kendi yorumunu da eklemeli. “Benim deneyimim şu, ayrıca ChatGPT böyle bir şey söylüyor” gibi. Böylece bilgi hem kişiselleşmiş olur hem de gerçekten değer katar.
Yoksa sadece yapıştır-geç tarzı paylaşımlar, forumu bilgi çöplüğüne çevirir.

https://cdn.r10.net/gifs/8.gif

_muzaffer_ 17-08-2025 20:53:08

Bence insanlar imzalarindaki konularinin gorunmesi icin bos gecmiyor bu tarz cevaplar yapistiriyor. Reklam gibi

Lawliet 17-08-2025 20:53:21

Gençler post kasıyor işte. :)

https://www.r10.net/sorum-var/431372...ben-miyim.html

Epey önce benzer bir konu açıp rahatsızlığımı dile getirmiştim. İş çığrından çıktı iyice, gün geçtikçe de artarak devam ediyor.

iso39 17-08-2025 20:54:31

Canım çekti chatbota soracaktım arkadaş sormuş 😂
Gerçekten bilgi almak için konu açılıyor ve cevaplar komik ve alakasız oluyor.

meksec 17-08-2025 20:56:41

Alıntı:

eratalay Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1089669941)
Google’da aratsan çıkacak olan soruları soran konuları hariç tutuyorum. Her konuyu ChatGPT’ye atıp cevabını aşağıya yapıştıran bir tayfa var. Bu arkadaşlar bizim de ChatGPT kullanabileceğimizi düşünemiyor mu? Kendisi konu hakkında hiç bir bilgiye sahip değil belki ne yazdığını bile bilmiyor ama kopyalayıp yoruma yapıştırıp geçiyor. Forum kalitesini düşürdüğünü düşünüyorum. Herkes buradaki insanların tecrübelerini dinlemek için konu açıyor. Bana tuhaf geliyor fikirlerinizi merak ettim.

Çok haklısın abi konuyu açanda biliyor chatgpt kullanmasını ama arada ince bir çizgi var ya konu ile alakalı işi bilen ve yapan insanlardan fikir almak istiyorlar yada o konunun ince ayrıntılarını yine yapan kişiden öğrenmek istiyorlar o tayfa geliyor kopyala yapıştır geç beğeni ve r10+ alma taktiği mi bilmem ama işi yapandan dinlemek öğrenmek için acılan konuların altında bu olay çok sinir bozucu

bozboramedya 17-08-2025 21:00:13

Forumda chatgpt yanıt yasaklansın

hakan79 17-08-2025 21:02:45

Chatgpt konusuna katılıyorum ama googlea sormak yerine buraya konu açanlar kısmına katılmıyorum. Buraya açılan konular sorular, googleda forumun listelenmesini sağlıyor. Forum dışı insanlar tıklayıp foruma geliyor.

birsevda 17-08-2025 21:08:08

Ben onları bot sanıyordum :D

Jonezz 17-08-2025 21:49:00

Alıntı:

Misafir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1089669955)
(!) (!)

Böyle durum gerçekten forumların ruhunu zedeliyor. İnsanlar bir konu açarken genellikle tecrübeli kişilerin yaşanmış deneyimlerini, pratik çözümlerini ya da farklı bakış açılarını öğrenmek istiyor. Ama bazı üyeler sırf “cevap vermiş” olmak için ChatGPT’ye soruyu yapıştırıp cevabı kopyalıyor.
Bunun birkaç sıkıntısı var:
  • Samimiyet kayboluyor. Cevap veren kişi konuyu anlamamış bile olabiliyor. Yorumun altına bakıyorsun, aslında oraya yazan kişiyle sohbet etmiyorsun; yapay zekâdan alınmış bir metinle muhatap oluyorsun.
  • Deneyim aktarımı olmuyor. Forumların en büyük değeri, insanların kendi yaşadıkları sorunlardan ve çözümlerden bahsetmesi. ChatGPT’den kopyalanan cevaplarda kişisel deneyim, pratik ipucu, hata payı ya da uyarı bulunmuyor.
  • Kalite düşüyor. Konu sahibine de faydası sınırlı oluyor çünkü zaten aynı cevabı kendi de ChatGPT’ye sorup alabilir. Forumda ise beklenti, işin mutfağında yaşamış kişilerin bilgi ve deneyimini öğrenmek.
Bana kalırsa, yapay zekâ cevapları tamamen yasaklamak gerekmez ama en azından kopyalayan kişi kendi yorumunu da eklemeli. “Benim deneyimim şu, ayrıca ChatGPT böyle bir şey söylüyor” gibi. Böylece bilgi hem kişiselleşmiş olur hem de gerçekten değer katar.
Yoksa sadece yapıştır-geç tarzı paylaşımlar, forumu bilgi çöplüğüne çevirir.

https://cdn.r10.net/gifs/8.gif

Paranoid 17-08-2025 22:41:21

Eskiden olsa post kasma falan derdim de geriye dönüp bakınca post kasma olayı çok çocukça geliyor (: Ya bu çocukluğu üzerinden atamadılar ya da psikolojik sorunları var :d

Zenith Capital 17-08-2025 22:42:06

Alıntı:

eratalay Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1089669941)
Google’da aratsan çıkacak olan soruları soran konuları hariç tutuyorum. Her konuyu ChatGPT’ye atıp cevabını aşağıya yapıştıran bir tayfa var. Bu arkadaşlar bizim de ChatGPT kullanabileceğimizi düşünemiyor mu? Kendisi konu hakkında hiç bir bilgiye sahip değil belki ne yazdığını bile bilmiyor ama kopyalayıp yoruma yapıştırıp geçiyor. Forum kalitesini düşürdüğünü düşünüyorum. Herkes buradaki insanların tecrübelerini dinlemek için konu açıyor. Bana tuhaf geliyor fikirlerinizi merak ettim.

Elinden akıllı telefonu alsan evin yolunu bulamayacak tayfa var, buna şükret.. Daha ne bekliyoruz ki...

Trust 17-08-2025 22:54:07

Böyle 10 tane arkadaş var bot diye engelledim ama hala konulara ilk cevap atanlar bunlar. Off-topic kategorisine sürekli konu açıyorlar. Şu engellenen botların herhangi bir şeyini görmesek harika olacak. 5 yıldır beklediğim bir özellik. İş güç yok 2-3 yıllık üyeler 2000 tane konu açmışlar 15 bin mesaj var.

meksec 17-08-2025 22:56:38

Alıntı:

RakipsizHizmet Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1089669947)
Son zamanlarda bu tarz insanlar çoğaldı. Artık insanlar sorulan sorulara da chatgpt yanıtı yapıştırıp geçiyor. Sanki biz bilmiyoruz sormayı :D Bu arada bir arkadaş bir tık daha ileri gidip benimle whatsapp üzerinden chatgpt ile cevap vermeye başlamıştı yapılacak işi yapmadım :r27: Bu tarz insanları ben ciddiye almıyorum:r13:

Adam zor yolu seçmiş ha onu yazacak da kopyalayacakda gelip size atacak da tekrar tekrar güzel bi kafa yapısı

digiklan 18-08-2025 01:39:16

Yapay zeka hayatımıza girdikçe organik gегizekalılıkta artış yaşanması kaçınılmaz.

Saitama 18-08-2025 08:05:14

R10 GPT gelmeden bu sorun çözülmez

Lawliet 18-08-2025 08:43:59

https://www.r10.net/off-topic/350704...m-efendim.html

O değil de aklıma bu konu geldi. Bu arkadaş bu alandaki ilk troll olarak tarihe adını altın harflerle yazdırmıştı, eskiler bilir. ChatGPT'nin daha ilk çıktığı 3.5 dönemleriydi, tabii böyle olunca garip karşılanıyordu. Şimdi iyice yaygınlaştı ve normalleştirildi.

goktugpek 18-08-2025 08:57:16

Bir arkadaş var konularını geçtim herkese yazdığı cevapları hile gptye yazdırıyor

Asynchronous 18-08-2025 09:25:35

beyinleri erimiş.

Parasite 18-08-2025 10:55:47

Tepkim ektedir.

https://www.r10.net/geyik-resimler-v...ra-tepkim.html

Hipek 18-08-2025 11:05:50

İşin kolaylaşması sadece zor meselelerde kullanılmalı. bende konum kullanma alışkanlığı geliştiğinden beri yol hafızam sıfıra indi. yapay zekada yeni nesili maalesef böyle yapacak gibi duruyor. 6 yaşındaki çocuğum en ufak bi sorusuna bilmiyorum dediğimde ceminay yada çatcibitiye sor diyor.

newsgaddar 18-08-2025 13:23:10

Özellikle şikayet kısmında bu olay çok yaşanıyor

Padre 18-08-2025 13:58:03

Alıntı:

Trust Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1089670472)
Böyle 10 tane arkadaş var bot diye engelledim ama hala konulara ilk cevap atanlar bunlar. Off-topic kategorisine sürekli konu açıyorlar. Şu engellenen botların herhangi bir şeyini görmesek harika olacak. 5 yıldır beklediğim bir özellik. İş güç yok 2-3 yıllık üyeler 2000 tane konu açmışlar 15 bin mesaj var.

Sanırım ileride R10 hesaplarını sattıklarında daha kıymetli olacak :) 100-200 TL'den davet satmak yerine, değerli bir hesap izlenimi yaratıp daha fazlasına satacaklar hesaplarını :D

Gelistirici 18-08-2025 16:18:33

Komedi gerçekten

berkancay 18-08-2025 16:22:31


CodeDev 18-08-2025 18:47:33

Maalesef sayıları gittikçe çoğalıyor, sıkıntılı bir durum ama yapabilecek pekte birşey yok. Ben gördüğüm zaman uyarı veriyorum esprili veya ciddi şekilde 😁


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:08:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.