R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   hayattan zevk alamıyorum (https://www.r10.net/off-topic/4340800-hayattan-zevk-alamiyorum.html)

moosy 18-01-2025 23:47:52

hayattan zevk alamıyorum
 
yaş oldu 24 bu yaşıma kadar iş peşinde koştum şimdi işim yerine oturdu maddi manevi olarak çok iyi durumum var fakat 1 tane bile arkadaşım yok.
sosyal hayatım yok.
hergün günlük rutinim kalk pc aç oyun oyna arabayla 1 2 saat gez şeklinde geçiyor.
yaşamımı tamamen değiştirmek istiyorum çok utangaç biriyim.

gerçekten çok ama çok sıkılıyorum. izmirde yaşıyorum

tüm arkadaşlardan önerilerinizi bekliyorum belkide aranızda benim gibi olup hayat konforunu tamamen değiştirmiş biri olabilir.

Zyvion 18-01-2025 23:52:10

Allahu Teala kendisi için açılan elleri geri çevirmez hocam, dua edip Allah'tan isteyin. Yaşadığım için yazayım dedim.

Filozof86 18-01-2025 23:57:16

Şimdiki çocuklar sokaklarda oynayarak büyüyemediği için ve mahalle kültür kalmadığı için artık tüm gençler hemen hemen senin durumunda. Fakat yine de üzülme ben eski nesillerden biri olarak hayat telaşları başlayınca benim de neredeyse arkadaş çevrem kalmadı hemen hemen aynı durumdayız yani arkadaşlar varsa da görüşemiyoruz. Evlenince her şey düzene girer hem de ailen o zaman sana yeterli gelecektir kimseye muhtaç olmayacaksın.

ilgice 18-01-2025 23:57:26

Bende 42 yaşındayım oyun ve araba yok, sürekli yazılım işi kovalamakla geçiyor her gün, çevre de herkes işte özel bir arkadaş çevrem yok, aslında sosyal birisi olabilirsin ama farkında olmayabilirsin, illa özel arkadaşlıkların olacak diye bir şey yok.

busienes 19-01-2025 00:06:09

durum aynı reis.. yıllardır başarı ve iş peşinde koşuyum derken kendimizi, gençliğimizi kaybettik.. belki finansal özgürlüğe ulaştık ama neşemizi kaybettik..
Allaha şükür istediğim hayalini kurduğum çoğu şeye sahip olsam da ne arkadaşım var ne bi tat alabiliyorum yaptıgım şeylerden napıcaz bilmiyorum

Dora 19-01-2025 00:08:22

Yaş 39
Hayatın her tecrübesini tattım iyi veya kötü acaba başıma buda gelirmi dediğim birşey kaldı mı bilemem.
Çok yaşadım ama iyi yaşadım..
Sonuç olarak: en yakın dostun cebindeki parandır.
Kimse kusura bakmasın acı ama gerçek.

abdulkerim 19-01-2025 00:19:21

Psikoloğa gidin hocam o size görev verir büyük ihtimal. O şekilde belki utangaçlığınız gider.

KutluSeo 19-01-2025 00:34:22

Ben de 25 yaşındayım. Şu an tek derdim oturduğum ev için verilen tahliye kararını istinaf masrafını ödeyerek erteletmek. Bir yandan da yazarlık/editörlük işinde kurumsalda yer edinmek istiyorum. Geçim kaygınızın olmaması çok güzel. İnsan, para sorunu yaşarken belli başlı şeylerin hayalini kurar. Refaha ulaştığımda şunu yaparım, bunu ederim gibisinden. Bence en önemlisi hayali nasıl kurduğunuz. Mesela hayatımda hiç Anadolu'da lezzet turu yapmadım. Oranın güzelliklerini, tarihi yapılarını ziyaret etmedim. Böyle bir şeye imkanınız var mı mesela? Derhal aracınıza akaryakıt doldurun ve gezmeye başlayın! Tek başına gezemem diyorsanız, size eşlik edecek birini muhakkak bulursunuz. Öyle güzel lezzetler, tarihi yapılar var ki.. Sosyal medyada siz de görmüşsünüzdür. Bu mesela en basitinden bir hayal örneğiydi. Amaç, yeni şeyler keşfetmek olmalı. Yeni şeyler de sizi mevcuttaki konforunuzdan dışarı itmeli. İstemediğiniz sayıda insanla iletişime geçer ufkunuzu genişletirsiniz. İnsanların, yeni şeyler deneyimlerken çevresindekilere tebessümle ve nezaketle yaklaşması kadar iyi hissettiren bir duygu yok bence. Yani sadece yemek yemeyecek yeni yerler görmeyeceksiniz. İnsanlarla bütünleşecek ve kendinizi keşfedeceksiniz. Hani diyorsunuz ya "ben utangacım". Belki de içinizde ne cevherler var ama bunu ortaya çıkaracak ortam yok.

"İyi tamam da arkadaşım, gezdik ettik ee ne olacak sonra?" Ondan sonrasına siz karar vereceksiniz. Bir şeyleri değiştirmek için ilk meşaleyi yakmış yeni sen karar verecek. O yüzden önce bir adım atın. Bir şeyleri değiştirin, ilk vuruşu yapın. Gerisi gelecek zaten. Ama yeter ki o ilk adımı atın.

kleus 19-01-2025 00:36:35

Bende son 1 yıldır aynı şekildeyim kimseyle tanışasım bile gelmiyor en ufak şeyde tilt oluyprum ruh halim ani değişiklikler veriyor aniden patlamalar yaş 20 sürekşi stres kaygı kötü düşünceler sürekli geliyor 3aydır işşsizim o daha çok kötü yaptı beni zerre yaşayasım yok aynı şekilde bende gece 2-3 de yat 12 de uyan 4-5 saat oyun 2 saat akşam takılmaca kısır döngüye girdi 3 aydır bunladım hayattan 4-5 aydır hiçbirşey yolunda gitmiyor nasihat veren birisni görünce çıldırıyorum resmen birde

m4lisen 19-01-2025 00:43:30

hocam inanın diğerleri de sizin yerinizde olmak ister.

siz de işinizi büyütmeye odaklanın.

niks 19-01-2025 01:00:08

Bu durumu yaşamamak için 5-6 senedir tüm kazancımı dostlarımla yedim, bitirdim. Kaba taslak bir hesap yaptığımda 10-20 milyon bir param olabilirdi. Ama parayla alınamayan tek şey zaman. Dostlarım varken, vakit varken fırsatı değerlendirdim; yedim, içtim, eğlendim. İsterseniz cebinizde 1 milyar olsun, kumar, kadın, alkol batağına girmezseniz yiyebileceğiniz miktar bellidir. Ondan dolayı çok biriktirmek mantıklı değil. Kazandığın kadar harcamayı bileceksin. Şu anda yaş ilerledi, artık herkes evlendi, işe güce daldı. Artık biriktirme zamanı geldi. Elimde birikimim yok ama dostlarım ve yaşanmış yıllarım var.
Bu yaşa kadar arkadaşınızın olmaması çok kötü. Şu an birisiyle tanışsanız bile gerçek yüzünü anlamanız en az 1-2 sene sürer. Bu devirde düzgün adam bulmak zor. Eğer utangaç biriyseniz, online oyunlara dalın; Discord vb. platformlarda illaki arkadaş bulursunuz. 1 kişi ile arkadaş olursunuz, onun çevresiyle tanışırsınız ve 10 kişi daha tanırsınız. Onun dışında, 1-2 saat arabayla gezmek yerine spor aktivitelerine giderseniz güzel bir çevre edinebilirsiniz. Boks, tekvando, yüzme gibi aktivitelerden bahsediyorum; fitness değil.

GomolaX 19-01-2025 01:19:30

Hocam öncelikle naçizane tavsiyem mutlaka bir psikoloğa gidip profesyonel bir destek almanız. Eğer maddi gücünüz yetiyorsa kaliteli bir psikoloğa gidin tavsiyem yüz yüze olması durumunuz yoksa online olanlar da olur. Bazı sigorta şirketleri çok cüzi ücretlere psikoloğu da kapsayan sigortalar sağlıyor sadece psikolog için bile alınabilir.
Ayriyeten tavsiyemdir insanlarla diyaloglar kurun ve iletişime geçin illaki arkadaş olmanıza gerek yok örneğin r10 un her yıl buluşması olur ben de dahil olmak üzere bir çok üye oraya katılıyor. Orada 2-3 saat duruma göre daha fazla oturulur. İzmirde de oluyor. Bu tarz etkinliklerde insanlarla iletişim kurmaktan çekinmeyin (psikolog ile çözülebilir çekingenlik). Bunun dışında gönüllülük esaslı işlerde de insanlarla aktivite yapabilirsiniz. Bir diğer önerim ise buluşma appleri geçenlerde karşıma çıktı İzmirde farklı lokasyonlardaki restoranlarda insanlar bir araya geliyor. Siz uygulamaya kayıt olup istedikleri şeyleri dolduruyorsunuz onlarda size yakın kişilerle sizi eşiyor. Bu tarz applerle de iletişimi arttırabilirsiniz. Bir kız arkadaşınız, eşiniz vs varsa öncelikle tabiki ona zaman ayırın ve bu dediklerimi o kişi ile beraber yapın. Onun çevresindeli kişilerle de aktiviteler yapılabilir. Eğer yoksa da sorun değil kendinize uygun kişiyi seçmek aceleye gelmez daha mutlu olayım diye hayatınızı mahvetmeyin. Maddi durumunuza göre bir planlama yapıp o parayı sosyal hayatınıza (maneviyat da denebilir) harcayın ki psikolojiniz bozulmasın. Her şeyi hallolur ama psikolojiyi toparlamak zor.
Akıl sırça bir köşk gibidir, kırıldığında bir daha toparlayamazsın.

moosy 19-01-2025 01:40:51

Alıntı:

KutluSeo Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1088660269)
Ben de 25 yaşındayım. Şu an tek derdim oturduğum ev için verilen tahliye kararını istinaf masrafını ödeyerek erteletmek. Bir yandan da yazarlık/editörlük işinde kurumsalda yer edinmek istiyorum. Geçim kaygınızın olmaması çok güzel. İnsan, para sorunu yaşarken belli başlı şeylerin hayalini kurar. Refaha ulaştığımda şunu yaparım, bunu ederim gibisinden. Bence en önemlisi hayali nasıl kurduğunuz. Mesela hayatımda hiç Anadolu'da lezzet turu yapmadım. Oranın güzelliklerini, tarihi yapılarını ziyaret etmedim. Böyle bir şeye imkanınız var mı mesela? Derhal aracınıza akaryakıt doldurun ve gezmeye başlayın! Tek başına gezemem diyorsanız, size eşlik edecek birini muhakkak bulursunuz. Öyle güzel lezzetler, tarihi yapılar var ki.. Sosyal medyada siz de görmüşsünüzdür. Bu mesela en basitinden bir hayal örneğiydi. Amaç, yeni şeyler keşfetmek olmalı. Yeni şeyler de sizi mevcuttaki konforunuzdan dışarı itmeli. İstemediğiniz sayıda insanla iletişime geçer ufkunuzu genişletirsiniz. İnsanların, yeni şeyler deneyimlerken çevresindekilere tebessümle ve nezaketle yaklaşması kadar iyi hissettiren bir duygu yok bence. Yani sadece yemek yemeyecek yeni yerler görmeyeceksiniz. İnsanlarla bütünleşecek ve kendinizi keşfedeceksiniz. Hani diyorsunuz ya "ben utangacım". Belki de içinizde ne cevherler var ama bunu ortaya çıkaracak ortam yok.

"İyi tamam da arkadaşım, gezdik ettik ee ne olacak sonra?" Ondan sonrasına siz karar vereceksiniz. Bir şeyleri değiştirmek için ilk meşaleyi yakmış yeni sen karar verecek. O yüzden önce bir adım atın. Bir şeyleri değiştirin, ilk vuruşu yapın. Gerisi gelecek zaten. Ama yeter ki o ilk adımı atın.

böyle mesajlar beni görmek gerçekten çok heycanlandırıyor içim açıldı resmen bi ferahladım :)
şuan dediğinz gibi bir tura çıkmak bana iyi geliceğini düşünerek bir tur bakıyorum :)
turu kendim değil düzenleyen birkaç firma ile gerçekleştireceğim çünkü tek başıma yapabilcek hayat tecrübesine sahip olmadığımı biliyorum

KutluSeo 19-01-2025 02:35:03

Alıntı:

moosy Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1088660537)
böyle mesajlar beni görmek gerçekten çok heycanlandırıyor içim açıldı resmen bi ferahladım :)
şuan dediğinz gibi bir tura çıkmak bana iyi geliceğini düşünerek bir tur bakıyorum :)
turu kendim değil düzenleyen birkaç firma ile gerçekleştireceğim çünkü tek başıma yapabilcek hayat tecrübesine sahip olmadığımı biliyorum

Yüzünüzde tebessüm oluşturduysam ne mutlu bana :) İçinize nasıl siniyorsa öyle yapın hocam, şimdiden iyi eğlenceler :)

FurkanUsta 19-01-2025 02:43:12

Hocam bazen her şey yolunda gitse de beyin kimyamız bozulduğu için kötü hissedebiliriz. Uzman desteği almalısınız. Ama psikoloğa değil de kaliteli bir psikiyatriste gitmenizi tavsiye ederim. En son belki 2 ay önce dışarıda oturdum. Birkaç sağlam arkadaşım var onlar da şehir dışında kaldı taşınınca. 4 kişilik bir oyun grubu oluşturduk, yeni oyunları deneyimliyoruz. Onun dışında sürekli evdeyim ve işimi geliştirmek dışında tek keyif aldığım aktivite mesaiden sonra belki haftada bir, birkaç saatlik bu oyun molaları oluyor. Yaş 26, gençlik akıp gidiyor ama maddi anlamda bir şeyleri de oturtmak zorundayız. Özellikle erkek olarak sorumluluklarımız var. Psikiyatrist sorununuzu çözecektir bana sorarsanız. Umarım daha iyi bir yöne doğru evrilir yaşamınız.

zerkalov 19-01-2025 04:35:41

Yaş 36 hayattan hiçbir beklentim umudum kalmadı
Allah'ın canımı almasını bekliyorum
Konu maddiyat değil
Artık yaşamak istemiyorumher şeyden ve herkesten bıktım...m

Tubefavorites 19-01-2025 09:39:03

Alıntı:

moosy Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1088660036)
yaş oldu 24 bu yaşıma kadar iş peşinde koştum şimdi işim yerine oturdu maddi manevi olarak çok iyi durumum var fakat 1 tane bile arkadaşım yok.
sosyal hayatım yok.
hergün günlük rutinim kalk pc aç oyun oyna arabayla 1 2 saat gez şeklinde geçiyor.
yaşamımı tamamen değiştirmek istiyorum çok utangaç biriyim.

gerçekten çok ama çok sıkılıyorum. izmirde yaşıyorum

tüm arkadaşlardan önerilerinizi bekliyorum belkide aranızda benim gibi olup hayat konforunu tamamen değiştirmiş biri olabilir.

Okumadan yazdım, Pinterest’e girin derim.
Yürüyüş yapın, bol su Için bunlar iyi gelir. Meyve yiyin, Candy Crush Saga oynayın, mutlu oiursunuz.
Meyvede pektin var, mutlu ediyor.

Sağlıklı beslenmeniz lazım.
Geçmiş olsun.

J211 19-01-2025 09:59:15

Başlıktaki bütün yazıları okudum tek tek. Aslında herkes hayattan tat alamamanın verdiği bazı problemlerle yavaş yavaş yüzleşiyor ve herkesin bu durumu açıklaması kendine has hayat tecrübelerine bağlı olarak değişiyor. Ama neredeyse herkes aynı şeyden bahsediyor. Mutlu olmanın parayla, arkadaşlarla, kadın kız gece ortamıyla, ya da bilgisayar oyunları ile hiçbir alakasını olmadığını fark etmek.
Bunları yapıp hala mutlu olamadığımızı görünce farklı bir problem olduğunu düşünüyoruz. Haksızda sayılmayız, çünkü bize mutlu olma şekillerinin bunlar olduğu öğretildi.
Mesele biraz burada başlıyor arkadaşlar benim nacizane tavsiyem, mutlu olmak ve hayattan keyif almaya dair bakış açınızı komple değiştirmeye çabalamak.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:05:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.