R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   EMİNEVİM Hakkındaki Saçma Tecrübem (https://www.r10.net/off-topic/4248067-eminevim-hakkindaki-sacma-tecrubem.html)

SosyalSatıcı 18-10-2024 21:02:33

EMİNEVİM Hakkındaki Saçma Tecrübem
 
2024 Mayıs ayında Eminevim'e görüşmeye gittim. Sırf yıllardır merak ettiğim için ve bakalım başımıza ne geliyormuş diye öğrenmek için bir paket oluşturduk ve katıldım.
Oluşturduğumuz paket 210.000₺ peşin + 20.000₺ organizasyon ücreti ödeyerek 5 ay sonra Eylül ayı teslimatlı 500.000₺ (15 ay taksitli son taksit 2025 Temmuz ayı) çekilişsiz paketti. Total ödemem 520.000₺ olacak yani organizasyonla beraber.

Buraya kadar herşey güzel. Aklımızdan geçen "5 ay sonra alır parayı altın alırız 10 ay sonra taksitler bitene kadar daha fazla kazanırız." Tabii öyle mi olacak? Bizce olmayacak.

Taksitleri ödemeye başladık. Her ay 21k₺ şeklinde taksitleri ödüyoruz. Tarihler 2024 Ağustos ayının sonlarına gelirken bir telefon geldi ve şubedeki danışman arkadaş "Teslimatımız yaklaştı. Senetler imzalanacak ama bize 2 kefil lazım."
"Senet nerden çıktı, kefil ne alaka" diye sormaya kalmadan "imzaladığınız sözleşmede yazıyor bunlar" denildi. "E peki başta neden anlatmadınız" diye sorunca da "Sormadınız bizim de aklımıza gelmedi" şeklinde absürt bir cevap duyduk.

Hadi dedim inat değil mi bulurum imzalatırım ben dedim. Akıllarınca iş bozulur bunlar da kesinti yaparak iade eder ya. Caydırmaya çalışıyorlar. Teslimata son günler de başta sözde alacağım 500.000₺'nin daha bana gelmeden 475.000₺ olacağını öğrendim.
Bunu da sorduğumda "Zorunlu sigorta + kasko yaptırıyoruz biz" dediler. "Bunlar zorunlu diyorsanız benim sigortacım ikisinide 17 bin ₺ fiyat verdi. Kendim yaptırırım. Siz 8 bin ₺ fazla istiyorsunuz" dediğimde de "Bunu eminevim yapmak zorunda. Sözleşmede yazıyor bu. Zaten ortalama üst rakamlardan kesinti yapılır. Düşük tutarsa zaten taksitlerinizden düşer fazla kalan" şeklinde yine başta anlatılmayan şeyler çıktı.

Dedim hadi eyvallah. Bakalım bir sonraki aşamada ne gelecek başımıza derken; bu seferde "aracı öğlen 1'e kadar almış olun, işleme alalım ki para akşam 5.30'da hesabınıza yatsın." Teslimatı öne alırlar düşüncesiyle aracın devrini sabah 9.20'de yaptık.
Ama ne oldu? Para akşam 5.30'da alıcının hesabına düştü. Yani şehir dışına gitmiş olsak satıcı bizi akşama kadar rehin tutar. Belki gazını alamayıp polise bile gider. Bu umurlarında mı? Değil tabii.

Üstelik aldığım aracı sırf satış görünsün nakit bana gelsin diye tanıdığın üstünden kendime aldım. Böylece araç bende olacak ama tanıdık kullanmaya devam edecek. Para onun hesaba yatınca bana verecek. Basit senaryo. Ama ben "şehir dışına gitsem böyle mi olacaktı?" sorusunu sorduğumda aldığım cevap; "siz zaten tanıdığınızın aracını aldınız sizin için önemsiz bu." Saçmalığa bak :D

Gelelim sigorta + kasko muhabbetine; sözde 25 bin₺ kesinti yaptılar. Bana poliçeleri attıklarında en boş ve düşük özelliklere sahip sigorta ve rayiç bedellerden işlem gören sınırlı kasko yapılmış. Kaç para peki? Tam 33 bin ₺ ikisi beraber. Yani 8 bin ₺ kâr edecekken 8 bin ₺ daha zarara girdim. Bunu da arayıp sorduğumda genel merkezi arayıp sigorta birimini şikayet edin dediler. Şikayet ettim ve mobil uygulamadan talep açtım. Sonuç ne oldu? Hâlâ açık durumda bekleyen talep olarak duruyorlar.

Uzun lafın kısası; 500 bin ₺ almayı hedeflerken hesabıma girmiş olan para 467 bin ₺ oldu. Ekstra 20 bin ₺'de dosya masrafı. Zararımız -53 bin ₺ olmuş oldu.

Ben bu rakama takılmıyorum fakat en azından ne denli bir saadet zinciri olduğunu tecrübe etmiş oldum. Eğer girmeyi düşünen varsa hiç bulaşmadan paranızı döviz veya altın yapın. En azından kendi paranızın rezilliğini çekmezsiniz.

Okuyan herkese hayırlı akşamlar :)

myildirim43 18-10-2024 21:07:03

Hocam ben de sisteme katıldım, tüm bu detay ve ekstra ödemelerden haberdarım, ancak yine de düşününce 500 bin TL gibi bir para söz konusu olduğunda 30-40 bin lira önemsiz geldi bana. Zira öyle bir kredi almaya kalksak yapacağımız geri ödemeyi biliyoruz :D Paranın geç aktarılma kısmının can sıkıcı olduğunu duymuştum, ama siz de sonuçta sistemi kandırmışsınız bir yerde :D Adamlar size araba alın diye para vermiş siz yalandan alım-satım yaparak para alıyorsunuz :D

SosyalSatıcı 18-10-2024 21:09:47

Alıntı:

myildirim43 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1088196104)
Hocam ben de sisteme katıldım, tüm bu detay ve ekstra ödemelerden haberdarım, ancak yine de düşününce 500 bin TL gibi bir para söz konusu olduğunda 30-40 bin lira önemsiz geldi bana. Zira öyle bir kredi almaya kalksak yapacağımız geri ödemeyi biliyoruz :D Paranın geç aktarılma kısmının can sıkıcı olduğunu duymuştum, ama siz de sonuçta sistemi kandırmışsınız bir yerde :D Adamlar size araba alın diye para vermiş siz yalandan alım-satım yaparak para alıyorsunuz :D

Sistem kandırılmıyor. Sonuçta o araca rehin koydular. Senetleri ellerinde. Aslında ben hâlâ onlara bağlıyım. Onlar kârda hâlâ.

Birde mevzu 500 bin ₺'de 30-40 bin ₺ zarar olayı değil. Döviz veya altına odaklı hesapladığınız da ekside kalıyorsunuz ve bu da yaptığınız hareketin zarar olduğunu gösteriyor. Anlatmak istediğim bu olaya girmeyi düşünen varsa birkaç kere daha düşünsün.

Hakkınızda hayırlısı :)

kriptokyra 18-10-2024 21:13:24

bu firmalar çıktığı andan itibaren kendime ve çevreme şey dedim " kim neden bu enflasyonda bu ülkede böyle bir şey yapsın? " kendin birikimini yapabiliyorsan yap ne alıyorsan al kafasındayım evet belki kolaylıkları vardır illaki vardır ama zaten hem peşinat istiyor hem paranı geç veriyor. Bilmiyorum bana çok sıcak gelmiyor bu firmalar faizsiz adı altında neler götürüyorlar Allah bilir

myildirim43 18-10-2024 21:15:27

Tabii hocam, giriş kısmında anlatmadıkları çok detay var. Herkesin bilgilenmesi lazım. Bu amaçla yazdıysanız gayet yerinde olmuş.
Lütfen yanlış anlamayın kesinlikle polemiğe girmek veya sizi yargılamak değil amacım. Kastettiğim şu, siz bu ticarette dürüst davranmamışsınız, ama karşı tarafı dürüst olmamakla suçluyorsunuz :D Yani evet, eminevim'in tabii ki anlatmadığı şeyler sizin planlarınızı bozmuş olabilir, bunu anlayabilirim. Yine de araç alma amacından bahsediyorum, evet dışarıda kasko-sigorta yaptırsanız belki 5-10 bin lira karınız olur, ama arabayı da dışarıdan alsanız 300-500 bin lira faiz ödersiniz. Bu açıdan bakınca yine de mantıklı geliyor bana.

MDijital 18-10-2024 21:16:05

Bende 500 bin tl ye girdim Kasım 20 de teslim edecekler ve baştan anlaşmada sigorta ve kasmo maddesini çıkarttım öyle girdim kendi abim sigortacı bunları öncesinde benimlede paylaşmadılar ama karşı komsum 2 araba 1 ev aldıgı için tecrübelerini aktardı. benim derdim faize bulaşmadan500 bin tl civarı araba almaktı. Sizin durum içinde hayırlısı olsun

SosyalSatıcı 18-10-2024 21:19:28

Alıntı:

myildirim43 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1088196154)
Tabii hocam, giriş kısmında anlatmadıkları çok detay var. Herkesin bilgilenmesi lazım. Bu amaçla yazdıysanız gayet yerinde olmuş.
Lütfen yanlış anlamayın kesinlikle polemiğe girmek veya sizi yargılamak değil amacım. Kastettiğim şu, siz bu ticarette dürüst davranmamışsınız, ama karşı tarafı dürüst olmamakla suçluyorsunuz :D Yani evet, eminevim'in tabii ki anlatmadığı şeyler sizin planlarınızı bozmuş olabilir, bunu anlayabilirim. Yine de araç alma amacından bahsediyorum, evet dışarıda kasko-sigorta yaptırsanız belki 5-10 bin lira karınız olur, ama arabayı da dışarıdan alsanız 300-500 bin lira faiz ödersiniz. Bu açıdan bakınca yine de mantıklı geliyor bana.

Banka kısmında haklısınız. Faizler vs. zaten uçmuş gidiyor. O açıdan kârlı oluyoruz.
Amacım sizin de dediğiniz gibi bilmeyenler bilgilensin amaçlı yazmış oldum.
Son olarak aracı tanıdıktan alma mevzusunu parayı nasıl alırım diye sorduğumda danışman bana söylemişti :D Hatta "Kendi arabanı birine satıp geri alma, son 3 satıcıya kadar bakıyorlar. Dışarıdan birinden al." diye de eklemişti :D


Alıntı:

MDijital Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1088196159)
Bende 500 bin tl ye girdim Kasım 20 de teslim edecekler ve baştan anlaşmada sigorta ve kasmo maddesini çıkarttım öyle girdim kendi abim sigortacı bunları öncesinde benimlede paylaşmadılar ama karşı komsum 2 araba 1 ev aldıgı için tecrübelerini aktardı. benim derdim faize bulaşmadan500 bin tl civarı araba almaktı. Sizin durum içinde hayırlısı olsun

Ben incelememiştim sözleşmeyi. Ama dediğiniz gibi çıkartma olayını bilseydim mesela bende onu yapardım. Bu da bana geçte olsa bilgi olmuş oldu. Teşekkürler :)

Webekir 18-10-2024 21:39:58

2018 yılında birevim'den sözleşme imzaladım aşağı yukarı anlattığınız gibi bir süreç gerçekleşecekti ancak teslimat süresi zorunlu teslim almam gereken süre üzerine bir küsür yılı aştı. Adamların oyalama sebepleri de pandemi sürecindeyiz ondan gecikti dediler ardından pttk süreçlerine bahane ettiler Ondan dolayı geciktirdiler yani tam bir çilekeş dönem yaşadım. O zamanlar 250.000 proje Bedeli üzerine 15.000 lira organizasyon bedeli ve ev için girdiğimden dolayı bir dosyada Exper Bedeli ödedim. Özetle o zamanlar Gerçekten eve alacak olsaydım o piyasa koşullarında zaten ev bulamayacaktım sonuç olarak sözleşmeden cayma hakkımı kullandım bana fazladan 20.000 lira ödeme yaptılar Yani bir nevi organizasyon bedelini iade almış oldum yaşattıkları mağduriyet nedeniyle ama para mevcut süreç içerisinde enflasyona yenik düştü.

Şu anki durumda kıyaslayacak olursak Tabii ki tekrar birevime gitmeyeceğim ama fuzulev üzerinden yeni bir sözleşme imzalamayı düşünüyorum. Bahsettiğiniz masraflar rutin karşılaşılabilecek masraflar onlar da kendilerine bir derece güvence altına almaya çalışıyor Neticede. Şimdilerde 2 milyon lira üzerinden bir sözleşme imzalama planım var. Belki de bana Deli Olma Bu Sevdadan vazgeç diyebilirsiniz. Ancak günümüz koşullarında bankadan kredi alamazken oldu ki aldık diyelim 2 milyona en az 6 milyon geri ödemem olacak. Bunu düşündüğümüz zaman 200.000 lira organizasyon Bedeli artı rutin masraflarla birlikte 300 bin lira masraf ödesem bile en azından BDDK güvencesiyle evi teslim alabileceğim inancı var. Gerçi bir yakınım Eminevim üzerinden ev aldı Onun üzerinden gittiğim zaman ciddi anlamda indiğim alabileceğini söyledi belki onu da değerlendirebilirim

Neron 18-10-2024 21:54:31

hocam bu ülkeye fazlasın sen :) alışman gerek tr burası

drmz58 18-10-2024 21:58:36

hocam siz zaten 500 bin lira alabilmek için 230 bin peşin vermişsiniz masraf ile beraber
+ 5 AY 21 Bin lira taksit verdiniz 105 bin lira.
230 bin liranın 5 aylık mevduat faiz getirisi 48 bin lira bu ortalama hesapladım.
383 bin lirası zaten sizden alınmış oldu.
467 - 383 : 84 bin lira için kalan 7 ayda 21 bin lira da ödediniz.
147 bin lira da kalan 7 ayda ödediniz. 84 bin lira için 63 bin lira faiz ödemiş oldunuz.
size yaşattıkları kefil vb durumlar cabası. ayrıca size parayı vermeden önce, sizden aldığı taksitleri mevduat getirisine dahil etmedik.
bu tür sistemlerden uzak durmak daha doğru

EmreCPR 18-10-2024 22:40:35

Hocam selamlar,

Bende sinpaşdan girdim ama daha almadım almadan öncesinde ne tür senaryolar dönüyor hepsini araştırdım öyle girdim. Mesela ben 1.5Milyona girdim araç için. Sadece benden 1 adet kefil istediler. Kasko sigorta kendim yaptıracağım. Ödeme günler her ayın 20-30u arasıbdaki perşembe günleri oluyormuş en ince detayıda kadar indim ve sadece 500 TL kefil için istenen masraf parası var. Onun haricinde 1.5 Milyona 102K katılım bedeli Ocak ayında 600K ara ödeme Mayısta teslim olacak şekilde girdim. ve şöyle de birşey var sinpaşta eğer bir tane kat mülkiyetli rehin koyacakları bir daireniz varsa o daireye rehin koydurup direk parayı kendi hesabınıza çeke biliyorsunuz.

ArkaKreatif 19-10-2024 00:28:39

Ava gitmiş Av olmuşsun. Planın o firmanın sözleşmelerini geçememiş. Okumamış araştırmamız bilgi sahibi olmamışsın olması gereken her şey olmuş ama yine memnun olamamışsın 😅 geçen sene eylülde ben de senin kadar peşinat ver kefili de söyledi seneti de rehinin de..

Abdlsmt! 19-10-2024 00:49:20

Böyle meblalarda sözleşme okumamanız hata olmuş.
Sizlere bir tüyo vereyim, yapay zekanın nimetlerinden.
Ben uzun uzacıya sözleşmelerde prompta; "Ekte ilettiğim sözleşme fotoğraflarını oku ve incele. Yükümlülüklerimi ve ödevlerimi kısa ve anlaşılır bir şekilde listele. Ayrıca bu sözleşmeyi onayladığım taktirde karşılaşabileceğim sorun,handikap ve aleyhime olabilecek maddeleri belirle ve öngörünü söyle." diyorum. Şu ana kadar güzel işler çıkardı.

seftali 19-10-2024 09:29:52

kredi çekerek araba alsanız bile yine zorunlu kasko yaptırmanız gerekiyor. ve her yerde bu zorunlu kaskoyu satıcı belirler. rehin işlemide aynı şekil. 500 bin tl için ortalama 50 bin tl faiz ödemiş olmuşsunuz. herhangi bir bankadan 500 bin tl kredi çekseydiniz yıllık en az 200 bin tl faiz ödeyecektiniz. yani bu ortamda bedava para almışsınız. kötü bir durum görmedim.

EmRH 19-10-2024 11:17:03

bildiğim kadarıyla kaskoyu iptal edebiliyorsunuz sonradan kimse size karışamıyor diyebiliyorum bu konuyu bi kurcalayın derim

Tatoglubilisim 19-10-2024 13:07:28

Alıntı:

drmz58 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1088196376)
hocam siz zaten 500 bin lira alabilmek için 230 bin peşin vermişsiniz masraf ile beraber
+ 5 AY 21 Bin lira taksit verdiniz 105 bin lira.
230 bin liranın 5 aylık mevduat faiz getirisi 48 bin lira bu ortalama hesapladım.
383 bin lirası zaten sizden alınmış oldu.
467 - 383 : 84 bin lira için kalan 7 ayda 21 bin lira da ödediniz.
147 bin lira da kalan 7 ayda ödediniz. 84 bin lira için 63 bin lira faiz ödemiş oldunuz.
size yaşattıkları kefil vb durumlar cabası. ayrıca size parayı vermeden önce, sizden aldığı taksitleri mevduat getirisine dahil etmedik.
bu tür sistemlerden uzak durmak daha doğru

Vatandaşlar bu hesabı yapmayı öğrendiklerinde bu firmalar teker teker kapanacak. Beni bir gün eminevimden aradılar hiç haberim yok. 2017/8 yılında. O zamanlar 100k bütçe ile D segmen araç alıyorsun. Bende ofise gittim fiyatlandırmayı katılım parası ( sözde faiz almıyorlar , faizin adı katılım parası ) Neyse ödeme tutarlarını anlattılar en sonda dediler ki efendim 60k kredi için 7 bin çok düşük para.. Bende dedim ki sen bana 60k vermiyorsun ki ? Yarısını ben sana ödüyorum sen bana 30k bile vermiyorsun çünkü 7k kesiyorsun. Bana verdiğin 23k para ve bunun için mi bu faizi ödeyeceğim sana dedim ? Siz akıllı olduğunuzu sanıyorsunuz dedim çıktım..

Yani adamlar öyle bir konuşuyor ki sanki 500k para veriyorlar , sen benden yarısını alıyorsun zaten ve dediğin gibi bu sürede ben paramı faize koysam zaten alacağım para çok daha komik rakamlara geliyor.

Yani... bankadan kredi çekmek çok daha mantıklı.

MasterLaw 19-10-2024 14:49:46

Alıntı:

LiderBayi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1088196069)
2024 Mayıs ayında Eminevim'e görüşmeye gittim. Sırf yıllardır merak ettiğim için ve bakalım başımıza ne geliyormuş diye öğrenmek için bir paket oluşturduk ve katıldım.
Oluşturduğumuz paket 210.000₺ peşin + 20.000₺ organizasyon ücreti ödeyerek 5 ay sonra Eylül ayı teslimatlı 500.000₺ (15 ay taksitli son taksit 2025 Temmuz ayı) çekilişsiz paketti. Total ödemem 520.000₺ olacak yani organizasyonla beraber.

Buraya kadar herşey güzel. Aklımızdan geçen "5 ay sonra alır parayı altın alırız 10 ay sonra taksitler bitene kadar daha fazla kazanırız." Tabii öyle mi olacak? Bizce olmayacak.

Taksitleri ödemeye başladık. Her ay 21k₺ şeklinde taksitleri ödüyoruz. Tarihler 2024 Ağustos ayının sonlarına gelirken bir telefon geldi ve şubedeki danışman arkadaş "Teslimatımız yaklaştı. Senetler imzalanacak ama bize 2 kefil lazım."
"Senet nerden çıktı, kefil ne alaka" diye sormaya kalmadan "imzaladığınız sözleşmede yazıyor bunlar" denildi. "E peki başta neden anlatmadınız" diye sorunca da "Sormadınız bizim de aklımıza gelmedi" şeklinde absürt bir cevap duyduk.

Hadi dedim inat değil mi bulurum imzalatırım ben dedim. Akıllarınca iş bozulur bunlar da kesinti yaparak iade eder ya. Caydırmaya çalışıyorlar. Teslimata son günler de başta sözde alacağım 500.000₺'nin daha bana gelmeden 475.000₺ olacağını öğrendim.
Bunu da sorduğumda "Zorunlu sigorta + kasko yaptırıyoruz biz" dediler. "Bunlar zorunlu diyorsanız benim sigortacım ikisinide 17 bin ₺ fiyat verdi. Kendim yaptırırım. Siz 8 bin ₺ fazla istiyorsunuz" dediğimde de "Bunu eminevim yapmak zorunda. Sözleşmede yazıyor bu. Zaten ortalama üst rakamlardan kesinti yapılır. Düşük tutarsa zaten taksitlerinizden düşer fazla kalan" şeklinde yine başta anlatılmayan şeyler çıktı.

Dedim hadi eyvallah. Bakalım bir sonraki aşamada ne gelecek başımıza derken; bu seferde "aracı öğlen 1'e kadar almış olun, işleme alalım ki para akşam 5.30'da hesabınıza yatsın." Teslimatı öne alırlar düşüncesiyle aracın devrini sabah 9.20'de yaptık.
Ama ne oldu? Para akşam 5.30'da alıcının hesabına düştü. Yani şehir dışına gitmiş olsak satıcı bizi akşama kadar rehin tutar. Belki gazını alamayıp polise bile gider. Bu umurlarında mı? Değil tabii.

Üstelik aldığım aracı sırf satış görünsün nakit bana gelsin diye tanıdığın üstünden kendime aldım. Böylece araç bende olacak ama tanıdık kullanmaya devam edecek. Para onun hesaba yatınca bana verecek. Basit senaryo. Ama ben "şehir dışına gitsem böyle mi olacaktı?" sorusunu sorduğumda aldığım cevap; "siz zaten tanıdığınızın aracını aldınız sizin için önemsiz bu." Saçmalığa bak :D

Gelelim sigorta + kasko muhabbetine; sözde 25 bin₺ kesinti yaptılar. Bana poliçeleri attıklarında en boş ve düşük özelliklere sahip sigorta ve rayiç bedellerden işlem gören sınırlı kasko yapılmış. Kaç para peki? Tam 33 bin ₺ ikisi beraber. Yani 8 bin ₺ kâr edecekken 8 bin ₺ daha zarara girdim. Bunu da arayıp sorduğumda genel merkezi arayıp sigorta birimini şikayet edin dediler. Şikayet ettim ve mobil uygulamadan talep açtım. Sonuç ne oldu? Hâlâ açık durumda bekleyen talep olarak duruyorlar.

Uzun lafın kısası; 500 bin ₺ almayı hedeflerken hesabıma girmiş olan para 467 bin ₺ oldu. Ekstra 20 bin ₺'de dosya masrafı. Zararımız -53 bin ₺ olmuş oldu.

Ben bu rakama takılmıyorum fakat en azından ne denli bir saadet zinciri olduğunu tecrübe etmiş oldum. Eğer girmeyi düşünen varsa hiç bulaşmadan paranızı döviz veya altın yapın. En azından kendi paranızın rezilliğini çekmezsiniz.

Okuyan herkese hayırlı akşamlar :)



Zihniyet işte hocam zihniyet

EnderGrafik 19-10-2024 18:38:29

Konu hakkındaki tecrübenize bir ilave bilgi ekleyeyim;

Oldu ki bu tür hizmet veren Xevim, Xarabam gibi şirketlerden her türlü zorluktan sonra hakkınız olan eve ya da arabay sahip oldunuz. Ama kısa bir süre sonra "acil" bir ihtiyacınız sebebiyle satmanız gerekti. Hiç borcunuz olmamasına rağmen evdeki yada arabadaki şerh kalkmıyor, kaldırılmıyor. Güç bela haftalar belki aylarca uğraşıp borcu yoktur yazısı alıyorsunuz. Onun üzerine 1-2 ay (iyi ihtimalle) avukatlık ofislerinin bu şerhi kaldırmasını bekliyorsunuz. Çoğu kişi bunu tecrübe etmediği için haberdar değil.

TurkMet 20-10-2024 15:57:26

Faizsiz demeleri zaten baştan yalan. En başta size yalan söyleyen firmadan devamında dürüstlük beklemek bülent ersoy'dan bebek beklemek gibidir.

O yüzden dürüst kafirlerden alışveriş yapmak her zaman kafanızı rahat ettirir.

dertliA 20-10-2024 16:07:43

Peki şundan emin misiniz: toplam 520 mi ödeyeceksiniz geri? Zira bir akrabam ev için girdiğinde evini aldıktan sonra öğrendi ki gruptaki diğer evini anlamayanlara kira parası da ödemeye başlayacakmis. 500binlik ev için girdi diyelim 200bin verdi 500bine evi aldı taksitleri bir miktar arttı toplam ödeyeceği rakam 500bin + komisyon sanarken bir de diğerlerine kira yardımı girdi işin içine ödeyeceği rakam 700bine vardı. Sonra çıkmak istedi 7 8 ay sonra 30bin lira kesinti ile ödediği 200bini ve taksitlerini zorla geri alabildi

r10maina 21-10-2024 12:35:06

400 bin tl kredi çeksen 12 ay total ödemen gereken 153 bin
Sanki eminevim avantajlı gibi yinede bilemedim tabiş
[IMG=910]https://cdn.r10.net/editor/47901/2466491974.png[/IMG]


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:16:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.