![]() |
Saz'dan Anlayan Arkadaşlar Bakabilir mi? Arkadaşlar gitar ve saz arasında çok gittim geldim ancak sazda karar kıldım. Kısmetse kendi başıma saz öğrenmeye çalışacağım, boş vakitlerimi değerlendirmek istiyorum. Bana başlangıç sazı önerebilir misiniz? Uygun fiyatlı bir başlangıç cihazı arıyorum. |
Kısa sap bağlama ile başla. Ne kadar olduğu önemli değil uygun bir şeyde alsan iş görecektir. |
Öğreneceğin bağlama ne kadar kaliteli olur ise o kadar iyi öğrenirsiniz. Kısa sap mı , uzun sap mı ona karar verin. Kısa sap 19 perdedir ve "dede düzeni" olarak bilinir. Uzun sap 23 perdedir ve "bozuk düzen" bilinir. Uzun sap kelepçe ile saptan kıstırılıp kısa sap haline getirilebilir. Ama tını orijinal kısa sap gibi olmaz. Bozlak, iç anadolu, ege, akdeniz ezgileri için uzun sap; sivas, tunceli, erzincan, erzurum ezgileri için kısa sap uygundur. Kendi kendine öğrenmen mümkün ama zordur. Akord etmeyi öğrenirsen (abartmıyorum) olayın %50 si çözüldü demektir. Kendine bir akord aleti edin. Ama nota öğrenmeni, notalı çalmanı tavsiye ederim. Nota bu işin alfabesidir. Bol şanslar. |
Alıntı:
Alıntı:
Ben neşet baba aşığı birisiyim. Bir tane neşet baba çalamadan gidersem gözüm açık gidecek. O halde benim uzun sap almam gerekiyor değil mi hocam? |
Alıntı:
|
Alıntı:
Bazen yolda kulağımda saz çalarken uzaklara gidiyorum... |
Ben kısa sap ile öğrendim tavsiye ederim. |
Alıntı:
Alıntı:
|
Alıntı:
https://urun.n11.com/telli-calgilar/...B&gclsrc=aw.ds |
Bağlama ile başlar isen ilerde gitar çalmak basit olur :) Gitar kadar evrensel bir saz olmasa da bağlama öğrenildiğinde çoğu sazı çalabilirsin. Şahsi tecrübelerime dayanarak, ud, gitar, yaylı tambur ve hatta ney bile çalabildim. Halen çalarım ve "0" nota ile... :) Umarım en kısa yoldan en iyi şekilde öğrenirsiniz... Not: Saz tüm çalgı aletlerinin genel adıdır... :) İlave Not : Kısa sap ile başlama. Hatta tavsiyem çok bulaşmamandır. Zira bizim kültür mizacında yeri olsada süsleme yapmak istediğinde uzun sap bağlama kadar kolay ve güzel olmayacaktır. |
Alıntı:
Valla hocam, ele alıp çalmadan bir şey diyemem. Saba tavsiyem bağlamadan anlayan birini alıp dükkana direk git. Öğrendiğin alet ne kadar kaliteli ise o kadar çabuk ÖĞRENİRSİN. 200 liralar ile başlangıç yapılır ama tat vermez. Kılıç saz evi, kel ali gibi ustalar bu işin kıralıdır ama 1000 lirayı gözden çıkarmak gerekir minimum. Bu bağlama başlangıç yaptırır demem için çalmam lazım kısaca. Fotoğrafla karar vermek zor. |
Hocam 10 yıldır bağlama çalıyorum. Kısa sap ile başladım şu an uzun da çalıyorum gitar da çalıyorum. Sana tavsiyem birkaç ay bile olsa bir hocadan ders alman. Bağlamayı tutuşun, tezeneyi tutuşun bile çok önemli detaylar. Tabiki kendini geliştirmen senin çalışmana kalmış ama ilk başlangıç bence hoca ya da bilen birisi ile yapılmalı. Kısa sap ile başladım ben o yüzden tavsiye ederim ama elzem bir konu değil bence. Alacağınız sazı da deneyip alın. Binlerce lira vermeyin ama kötü bir saz da almayın. Çünkü kötü enstrüman adamı deli eder müzikten soğutur. Tamamen kendi tecrübelerim bunlar belki farklı düşünen olabilir. |
Kısa sap bağlama alarak başlayabilirsiniz bağlamaları fiyatına göre bu iyidir bu kötüdür diye ayıramazsınız. :) tamamen ustaya bağlı ama piyasada "Öğrenci Bağlaması" adı altında satılan bağlamalar ortalama 250 TL'dir. Ama tabiki bütçeniz varsa daha üst birşeylere bakmanızı tavsiye ederim veya iyi bir usta bulmanızı :) |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:15:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.