R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Hayatımda İlk Defa Çalışıyorum (https://www.r10.net/off-topic/2075668-hayatimda-ilk-defa-calisiyorum.html)

range 29-06-2019 17:05:46

Hayatımda İlk Defa Çalışıyorum
 
Aslında ilk defa demek saçma olur, forumda, internette kaç kişiyle ticaret yaptım hala da devam ediyorum, işimi yaptığım alan her zaman bilgisayarım oldu. Ya bir site sattım ya da bir hizmet sattım ama her türlü tek çalışma alanım bilgisayarım oldu. Foruma geldiğimde 15 yaşımdaydım, ondan önce diğer wm forumlarında ticaretimi yaptım, aslında 13 yaşımdan beri bir şeyler yapıyodum, bugün 19 yaşımdayım ve 3 gündür kasiyer olarak çalışıyorum.

Work and Travel ile Amerika'ya geldim ve burada, sahildeki bir fast food dükkanında kasiyerim. Burger King gibi bir yer değil. Şansıma iş verenlerim Türk.

İlk defa ama ilk defa böyle çalıştım, hiç berberde falan çalışmamıştım. Paramı bu şekilde de kazanmak beni mutlu ediyor açıkçası.

Ama gerçekten asgari ücretle çalışıp günde 6-12 saat civarı çalışan tüm emektarlara helal olsun, gerçekten zor bir şeymiş. Bunu öğrendim. 6 saat boyunca hiç boş durmuyorum, hep koşuşturma, hep sipariş al, parayı al vs. gerçekten yorucu bir iş.

Bu tecrübe bana hayatımın geri kalanı için iyi bir çalışma disiplini edindirdi. 3 ay sonra döndüğümde R10'daki tüm konularımı vs. en baştan gözden geçirip, tüm sitelerimi düzenleyip satışa hazır hale getirip şahıs şirketi açılımıyla bir sonraki seviyeye çıkaracağım.

Okuduğunuz için teşekkürler :)

Work and travel hakkında bilgi almak isteyenler için:
Work and travel için ben Campus Work And Travel ile gittim ama size Armada Grandee'yi de önerebilirim. Yaklaşık 2200-2500 dolar arasında para veriliyor program için, sonrasında uçak bileti, vize falan derken 3000 doları buluyor. Ardından 1000 dolar minimum cep harçlığı öneriliyor yani program 4000 doları buluyor.

Eğer sonraki önümüzdeki yaz gitmeyi düşünüyorsanız bu sıralarda, eylül ekim gibi başvurmanızı öneririm.

mikbalavseren 29-06-2019 17:11:20

Berber ile fast food kısmını anlayamadım.

deepman 29-06-2019 17:16:11

herşey bir tecrübedir

BurakKeskin 29-06-2019 17:16:31

Alıntı:

mikbalavseren Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072676)
Berber ile fast food kısmını anlayamadım.

Anladım ki burada her şeyden önce şaka yapıyorum yazmak lazımmış.

Siz kurumsallar zenginsiniz bilmezsiniz, bizi güccüğügene(küçükken) berbere çırak olalım diye gönderirlerdi.
Böyüyünce de işsizlikten falan burgerlerde rahat iş bulunuyor diye oralara girdik.

mikbalavseren 29-06-2019 17:23:08

Alıntı:

EcLeL Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072693)
Siz kurumsallar zenginsiniz bilmezsiniz, bizi güccüğügene(küçükken) berbere çırak olalım diye gönderirlerdi.
Böyüyünce de işsizlikten falan burgerlerde rahat iş bulunuyor diye oralara girdik.

Böyle yazmanıza alındım ve üzüldüm...

ScriptEvi 29-06-2019 17:24:37

Alıntı:

EcLeL Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072693)
Siz kurumsallar zenginsiniz bilmezsiniz, bizi güccüğügene(küçükken) berbere çırak olalım diye gönderirlerdi.
Böyüyünce de işsizlikten falan burgerlerde rahat iş bulunuyor diye oralara girdik.

O kurumsalların çoğu berber çıraklığından gelir, ya da yaptıkları işte çıraklık ofisboyluk, stajerlik yaparak gelirler oldukları noktaya. Baba parası ile bir yere gelen, suyun başı kesilince donsuz kalır. Bu da aklında olsun güzel genç kardeşim :)

range 29-06-2019 17:27:45

Alıntı:

mikbalavseren Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072676)
Berber ile fast food kısmını anlayamadım.

küçükken hani çocuklar çalışsın diye berbere, kaportacıya vs gönderirlermiş ya hocam, hiç öyle bir deneyimim olmadığı için dedim onu.

Alıntı:

lifemedyam Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072684)
Hayırlı olsun hocam adınıza sevindim, başarılar. :)

Çok teşekkür ederim :)

Alıntı:

Misafir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072692)
herşey bir tecrübedir

Gerçekten öyle, 3 ay boyunca her şeyi kendim halledecek olmam, paramı kendim kazanmam, idare etmeyi öğrenmem, Türkiye'dekinden çok düşük yaşam koşulları, farklı kültürlerle tanışmam beni gelene kadar çok değiştireceğinden eminim.

Alıntı:

EcLeL Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072693)
Siz kurumsallar zenginsiniz bilmezsiniz, bizi güccüğügene(küçükken) berbere çırak olalım diye gönderirlerdi.
Böyüyünce de işsizlikten falan burgerlerde rahat iş bulunuyor diye oralara girdik.

İroni olsun diye yazdığınızı düşünüyorum hocam

Alıntı:

mikbalavseren Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072703)
Böyle yazmanıza alındım ve üzüldüm...

Hocam muhtemelen ironi olarak yazıldı.

Webx 29-06-2019 17:30:56

Alıntı:

EcLeL Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072693)
Siz kurumsallar zenginsiniz bilmezsiniz, bizi güccüğügene(küçükken) berbere çırak olalım diye gönderirlerdi.
Böyüyünce de işsizlikten falan burgerlerde rahat iş bulunuyor diye oralara girdik.

:) Biz babadan zengin değiliz maalesef. Yıllarca çalıştık ta geldik bu konumlara.

bdemiraki 29-06-2019 17:35:00

Work And Travella gidip 2 iş yapanlar var bide, sabah vardiyaya girip, sabah 08:00-16:00 çıkıp ikinci vardiyaya yetişip farklı bir iş yerinde tabi 18:00-24:00(02:00) çalışanlarda var. Oraya gitmişken tavsiyemdir. Orada 1 ay çalışman bu söylediğim çift iş ile burda 4-6 ay asgari ücretle tek iş çalışmana bedel. Ona göre :D Eylül sonuna kadar 4 ayını full çalışarak gecir, Türkiye'de 12-18 ay çalışmış parasını kazanmış olacaksın.

range 29-06-2019 17:40:17

Alıntı:

bdemiraki Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072748)
Work And Travella gidip 2 iş yapanlar var bide, sabah vardiyaya girip, sabah 08:00-16:00 çıkıp ikinci vardiyaya yetişip farklı bir iş yerinde tabi 18:00-24:00(02:00) çalışanlarda var. Oraya gitmişken tavsiyemdir. Orada 1 ay çalışman bu söylediğim çift iş ile burda 4-6 ay asgari ücretle tek iş çalışmana bedel. Ona göre :D Eylül sonuna kadar 4 ayını full çalışarak gecir, Türkiye'de 12-18 ay çalışmış parasını kazanmış olacaksın.

şu an çalıştığım yerde vardiya programım belli olsun muhtemelen sabah housekeeping yapacağım, yoksa para biriktiremem. Mesela şu anlık 14:00-20:00 veya 21:00 gibi çalışıyorum. Bunu 23'e falan aldırıp ek saat alırsam, 15:00-23:00 yaparsam sabah da 09:00-14:00 housekeeping yaparsam çok iyi olur. İlk haftanın geçmesini bekliyorum.

meftuniberder 29-06-2019 17:40:28

Hocam aynı şekilde ilerliyoruz :D ben de bu salı a101de başladım ise aynı sizin gibi bilgisayar başında forumda yaptığım ticaret ile kazanirdim. İşten yorulmuyorum kesinlikle, insanlara yardım etmek de çok güzel fakat bazı insanların hareketlerini, iki yüzlülüklerini, yapmaya çalıştıkları haksızlıklari görünce insan bir iğreniyor. ( Müşteriler degil, çalışma arkadaşları vb. Bu arada work and travel nasıl gittiniz ne kadar ücret ödediniz nerede kalıyorsunuz

range 29-06-2019 17:43:06

Alıntı:

meftuniberder Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072775)
Hocam aynı şekilde ilerliyoruz :D ben de bu salı a101de başladım ise aynı sizin gibi bilgisayar başında forumda yaptığım ticaret ile kazanirdim. İşten yorulmuyorum kesinlikle, insanlara yardım etmek de çok güzel fakat bazı insanların hareketlerini, iki yüzlülüklerini, yapmaya çalıştıkları haksızlıklari görünce insan bir iğreniyor. ( Müşteriler degil, çalışma arkadaşları vb. Bu arada work and travel nasıl gittiniz ne kadar ücret ödediniz nerede kalıyorsunuz

Hocam cep harçlığı olmadan bileti + vize + şirket ücreti derken 3000 doları buldu, 1k dolar da cep harçlığı oluyor. Work and travel öğrencilerinin kaldığı bir motel hostel tarzı bir yerde kalıyorum. Şu an ocean city, md'deyim.

BurakKeskin 29-06-2019 17:43:12

Alıntı:

mikbalavseren Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072703)
Böyle yazmanıza alındım ve üzüldüm...

Dalgasına yazmıştım, alınmanıza ben üzüldüm.

Alıntı:

ScriptEvi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072706)
O kurumsalların çoğu berber çıraklığından gelir, ya da yaptıkları işte çıraklık ofisboyluk, stajerlik yaparak gelirler oldukları noktaya. Baba parası ile bir yere gelen, suyun başı kesilince donsuz kalır. Bu da aklında olsun güzel genç kardeşim :)

Forumdaki 13-15 yaşındaki arkadaşlarla karıştırdınız sanırım hocam, yaşınız benden büyükse geçtiğiniz yolların tozunu da arkanızdan ben sildim ha yaşıt isek ikimizde çalışıp didinmekten birbirimizi görememişizdir.
Güzel nasihatiniz için forumdaki ufak arkadaşlar adına ben teşekkür ederim, ders almaları kendi faydalarına...

Alıntı:

WebxGroup Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072731)
:) Biz babadan zengin değiliz maalesef. Yıllarca çalıştık ta geldik bu konumlara.

Hocam o çok ayrı konu ya, bende babadan zengin değilim ki zaten zengin değilim :D Ama bende berberde çalışmadım yani.. Çok değil, az mizah.
Arkadaş orada aradaki bağlantıyı kuramamış onu bu şekilde belirttim. Demogojiyi gerektiren bir durum yok.

ScriptEvi 29-06-2019 17:49:44

Alıntı:

EcLeL Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072787)
Dalgasına yazmıştım, alınmanıza ben üzüldüm.



Forumdaki 13-15 yaşındaki arkadaşlarla karıştırdınız sanırım hocam, yaşınız benden büyükse geçtiğiniz yolların tozunu da arkanızdan ben sildim ha yaşıt isek ikimizde çalışıp didinmekten birbirimizi görememişizdir.
Güzel nasihatiniz için forumdaki ufak arkadaşlar adına ben teşekkür ederim, ders almaları kendi faydalarına...


Hocam o çok ayrı konu ya, bende babadan zengin değilim ki zaten zengin değilim :D Ama bende berberde çalışmadım yani.. Çok değil, az mizah.
Arkadaş orada aradaki bağlantıyı kuramamış onu bu şekilde belirttim. Demogojiyi gerektiren bir durum yok.


27 yaş ne güzeldir hocam heyecanı coşkusu çok başkadır Keşke buraya ya abi kusura bakma yazabilseydim. Ama yaş 40 ı geçince yazamıyorsun :)

BurakKeskin 29-06-2019 18:00:14

Alıntı:

ScriptEvi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072822)
27 yaş ne güzeldir hocam heyecanı coşkusu çok başkadır Keşke buraya ya abi kusura bakma yazabilseydim. Ama yaş 40 ı geçince yazamıyorsun :)

Est. yaştan ziyade yaşın yaşattıkları insana anlam ve değer katar. Ama dediğim gibi sizin geçtiğiniz yolların tozunu silmişimdir arkanızdan.
Dün mezun olup bugün işe başlamadım yani :) Saygılarımla

bdemiraki 29-06-2019 18:22:31

Alıntı:

range Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075072774)
şu an çalıştığım yerde vardiya programım belli olsun muhtemelen sabah housekeeping yapacağım, yoksa para biriktiremem. Mesela şu anlık 14:00-20:00 veya 21:00 gibi çalışıyorum. Bunu 23'e falan aldırıp ek saat alırsam, 15:00-23:00 yaparsam sabah da 09:00-14:00 housekeeping yaparsam çok iyi olur. İlk haftanın geçmesini bekliyorum.

Kesinlikle Schedule paylaşılınca bu söylediğini gerçekleştir, gerekirse ikinci işten molanı iş başı al ayarla çünkü oraya giderken Şirket Ücreti+Uçak=3000$, lazım olur, bişey olur, depozito olur 1000$ götürüyorsun. ABD'ye varıp işe başlasan bile kafadan -4000$sın, ancak bu 4000$'ı 2 vardiyalı işte çalışırsan sezon bitmeden çıkarırsın, üstüne koyarsın. Yoksa tek işle sezon biter 4000$la dönersen dil geliştirmiş, yer görmüş ama 0 lira ile gelmiş olursun.

chnyrdkl 29-06-2019 18:36:45

Hayatında başarılar helal olsun

range 29-06-2019 20:13:31

Alıntı:

chnyrdkl Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075073015)
Hayatında başarılar helal olsun

Cok tesekkurler hocam

bilgicinitr 29-06-2019 20:31:28

Yabancilarla calissan 2 kat daha fazla kazanirsin

range 29-06-2019 20:34:28

Alıntı:

bilgicinitr Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075073478)
Yabancilarla calissan 2 kat daha fazla kazanirsin

Hayir hocam bolgedeki herkes work and travel ogrencilerini 10.10 dolarla asgari ucretten calistiriyor

40 saat haftalik verdikleri surece problem yok.

Muratcan Safyürek 30-06-2019 14:08:53

Work and travel'a gidildiğinde. gitmek için harcanan masrafın fazlasının kazanıldığı söyleniyor hep. Bu konudaki fikirlerini alabilir miyim?

range 30-06-2019 16:01:51

Alıntı:

MCSocial Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075076226)
Work and travel'a gidildiğinde. gitmek için harcanan masrafın fazlasının kazanıldığı söyleniyor hep. Bu konudaki fikirlerini alabilir miyim?

Dogru hocam, haftalik 40 saatten 10 dolarla calissaniz ayda 1600, uc ayda 4800dolar yapar. Tabi ek bir is de olmasi lazim, o sekilde 7-8bjn dolari buluyor kazanc.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:52:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.