![]() |
Huawei Ayşe Tatile Çıksın Dedi Googleın Huaweiyi Android sisteminin dışında bırakmasının ardından Çinli üreticiden karşılık geldi. ABD ile Çin arasında yaşanan ticaret savaşlarının acısı, menşei bu iki ülkeden biri olan firmalardan çıkmaya devam ediyor. Son olarak Google da ABD Hükümeti ile aynı tarafta yer almış ve Huaweiye bundan sonra Android desteği vermeyeceğini açıklamıştı. Bu ticaret savaşında Huaweiye karşı Googleın hamlesi oldukça dikkat çekici olsa da daha ziyade dolaylı bir yoldan Çinli üreticiyi kendi topraklarına sıkıştırmayı amaçlıyor. Googleın pek çok servisi Çinde hali hazırda yasaklı, o yüzden Android sistemine entegre olan Google uygulamalarını kullanamamanın bir Çinlinin hayatı üzerindeki etkisi neredeyse sıfır. https://www.webtekno.com/images/edit...1097f9286.jpeg Öte yandan bu hamle ile birlikte Çin dışındaki Huawei kullanıcıları büyük kayıp yaşayacaklar ve Google servisleri olmayan telefonlara ne kadar sıcak bakacakları tartışma konusu. Yine de Huawei, riski en baştan ortadan kaldırma amacıyla kendi işletim sistemini sunmaya hazırlanıyor. Financial Timesın haberine göre Huaweinin Batı Avrupa başkan yardımcısı Tim Watkins, Huaweinin kendi mobil işletim sistemini yayınlamaya hazırlandığını söyledi. Bu kararın gerekçesi olarak Googleın Android servislerine Huawei erişimini kısıtlama kararını gösterdi. Watkinse göre sistem, Çinin belli bölgelerinde test edildi ve olumlu geri dönüşler aldı. Mart ayında da Huaweinin tüketicilere yönelik çalışan departmanının başındaki isim Yu Chengdong, firmanın kendi işletim sistemini üreteceğini açıklamıştı. Görünüşe göre firma, Appleın izinden giderek kendi sistemine göre ideal bir işletim sistemi geliştirecek ve çiplerine odaklanacak. Firma, Google ve Microsoft desteğini kaybetmesi ihtimalini daha önce değerlendirmeye almış gözüküyor. https://www.webtekno.com/images/edit...c55e5684c.jpeg Huaweinin kendi işletim sisteminin adı HongMeng OS olacak deniliyor ancak sistem hakkında şu andaki bilgimiz bundan ibaret. Öte yandan, yeni bir işletim sistemi yapmak işin en kolay kısmı. Bir işletim sisteminin başarılı olması için uygulama desteği alması gerekiyor. Android için 3,5 milyon, iOS için 2,1 milyon uygulama var. Samsungun Tizen OS işletim sistemi, sadece 5000 uygulama bulundurduğu için başarısız olmuştu. O sistem artık akıllı televizyonlarda kullanılıyor. Kaynak: https://www.webtekno.com/huawei-isle...os-h68978.html |
Huawei büyüyen bir dev. Kendi işletim sistemleri ile patlayış yaşanacağını düşünüyorum. :) |
Apple kullanıyorum. Çıkartsınlar, ben de Huawei'ye geçerim. Tek el olan her şey, bir yerden sonra tatsız olmaya başlıyor. Ayrıca uygulama geliştiricileri için yeni ve büyük bir ekmek kapısı olacağa benziyor. |
Alıntı:
|
Herkesin kullandığı uygulamalar markette olsa yeter. Ayrıca ios gibi mağazasını temiz tutarsada başarıya ulaşır. |
80 milyonluk nüfusumuzla Çin markası Huawei'i Amerikan malı Google karşısında onlarca yazılımcı, tasarımcı, içerik üreticisi ve yatırımcı ile beraber destekliyoruz. Bütün dijital ve geleneksel medyada bu konuyu işleyip olması muhtemel senaryoları yorumluyoruz. Halbuki biz "Demir ağlarla ördük anayurdu dört baştan!" diye naralar atan bir neslin torunu/çocukları olarak olayı "Betonlarla örüyoruz anayurdu dört baştan" seviyesine 100 yılda anca çıkarabildik. (Siyasi parti kastetmeden toplumsal tembelliğimizden yakınıyorum) (bak anteni iyi aç, siyasi parti demiyorum) (alooooo, tembeliz diyorum) ( Kur'an hakkı için yat uyu, enzimlerini boşa harcama.) |
Alıntı:
|
ben oldum olası bu çinlileri sevmedim. havaalanında türk olduğumu öğrendikleri zamanda tamamı hayvan gibi muamele yapmıştı. Belki bir çoğunuz kızacak ama çin abd ye nazaran çok daha zalim bir ülke. Şuan Türklere yaptıklarıda ortada. Umarım çinin büyümesi bir an önce durur yoksa dünya için özellikle Türkler için tehtid olduklarını düşünüyorum. |
Alıntı:
|
ben şahsen androidi hiç sevmiyorum, googlenin sürekli kendi uygulamarını yükleyip durması sinirimi bozuyor. iosdan nefret ediyorum . şimdi bana belli başlı tarayıcıları çalıştıran beli başlı işlerimi göreceğim birişletim sistemi sunsalar düşünmeden onay veririm. hatta tr de satsalar inadına gider onu alırdım. |
Alıntı:
Çin, Amerika fark etmez, birbirlerini yesin dursunlar. Bizim tek dezavantajımız, dünyadaki coğrafik prozisyonumuz. |
Ne garip milletiz ya. Zalimin birini diğerine karşı destekliyoruz. Çin'in Amerika'dan, Rusya'nın Çin'den geri kalır yanı yok. Hepsi global güçler. İçlerinden birinin kazanmasının bize bir yararı yok. Ama sorsan Amerikan düşmanlığı için Çin'i destekleyenler var. Amerika teknolojisini kendi üretiyor Çin çalıyor. Amerika marka üretiyor Çin kopyalıyor. Malı Çin'den de alsan ödemeyi Amerikan doları ile yaptığını unutanlar var. Çin'den aldığı her telefonun doğu Türkistan'daki Türklere zulüm, gözyaşı ve baskı olarak döndüğünü görmek istemeyenler var. Coca Cola içmeyin diyenlerden hiç huawei kullanmayın, meizu almayın diye boykot duymuyoruz. Çünkü cehalette sınır tanımıyoruz. |
Alıntı:
Turkcell Türkiye'yi teknoloji alanında öne çıkarıyor bunu destekleyen kim var? |
neden biz yapmıyoruz o aletleri satın alıp neden kendi telefonlarımızı adam akıllı üretmiyoruz |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Ben de Amerika yı haklı buluyorum. Ülkemizin bile telekomünikasyon altyapısının büyük bir çoğunluğu Huawei firmasına ait. Ulak diye yeni bir altyapı sağlayıcısı çıktı ODTÜ tarafından bildiğim kadarıyla ona geçiş yapılması en doğrusu olur çünkü baştan aşağı bir güvenlik tehdidi bu. |
Bu Huawei konusunda çoğu kişi haberlerde görülen çerez bilgilerle yorum yapıyor ve takım tutar gibi bir taraf tutuyor. Biz sektörün içindekiler olarak duruma farklı bakmalıyız. Huawei sorunu aslında ÇİN-ABD ticaret savaşı yüzünden oluyor. Yarın bir gün birisi koşulları kabul ettiğinde çoğu sorun geçici olarak çözülecektir. Büyük ihtimalle de ÇİN bazı tavizler vererek ticaretini koruyacaktır. Huawei kendi işletim sistemini yapsa dahi ABD izin vermediği sürece Google ürünlerini yine kullanamaz. Yarın öbür gün işler kızışsa (ihtimal vermiyorum) Whatsapp, Facebook bile çalışmaz. Sadece işletim sistemi kurmak yetmiyor. Keşke en başta kendi işletim sistemiyle başlasalardı. Burada uygulama desteği, büyük şirketlerin Huawei işletim sistemine kendilerini entegre etmesi ve yasal olarak sorun yaşamıyor olması gerekiyor. Webmaster olarak biz bile Google varken Bing webmaster servisini pek kullanmıyoruz. Alternatif servisler elbet önemli ama lider servisleri aniden bırakamaz, onlarsız iş yapamazsınız. Huawei'nin ABD ile sorun yaşamasının en büyük sebebi de telefonlar değil, bilişim sektöründeki ürünleri ve özellikle kurumsal firmalarda, devlet firmalarındaki teknolojik ürünleri diyebiliriz. Taraf tutmak yerine biz hem ülke olarak hem bireysel olarak bu işten ne kazanabiliriz. Sitelerimizdeki kullanıcılara yönelik neler yapabilir ve geliştirebiliriz diye düşünürsek daha yararlı olacaktır. ÇİN-ABD ticaret savaşının muhabbetini yapmak bize birşey kazandırmayacak. Kendi hayatımıza odaklansak daha doğru olacaktır. |
Aklıma Nokia geldi. Zamanında akıllı telefonlar yeni çıkmaya başlarken Nokia'nın ayağına giden Android, Nokia tarafından açık kaynak kodlu olduğu için reddedilmişti. O günden sonra Nokia bitti. Acaba aynı şey Android için olabilir mi? Çünkü Huawei'in geliştireceği yeni bir işletim sistemi Android'i geçebilir. Haliyle diğer telefonlarda kullanmak isteyecektir. Tabi açık kaynak kodlu olursa. |
Şuraya bak ABD mi Çin mi diye tartışır hale geldik. İkisinide hayır. Biz neden hep alıcı tarafındayız. Ülke olarak bizim sahada olmamız lazımdı. |
Huawei istese saf android kullanır Play Store koymaz içine Çin'de yaptıkları gibi. İsteyen dış kaynaklardan bir şekilde Play Store ve diğer uygulamaları kurabilir telefonuna yine. Bunda bir sorun yok, lisans iptal edilmesi demek içinde Google Play ve Google uygulamaları olmadan kullanıcıya sunulacak olması demek oluyor. Ama dedigim gibi onları kurmak çok basit telefonlara. Asıl kendi işletim sistemlerini çıkartıp da telefonu öyle piyasaya salarlarsa kendi ayaklarına sıkmış olurlar. Çünkü o işletim sistemi Android ya da iOS olmadığı için yine Google geliştiricileri kendi servislerini o işletim sistemine kodlamayacaklar. WhatsApp Instagram vs. geliştiricisi facebook olduğu için o işletim sistemine kod yazmazlarsa nasıl çalışacak? Windows Phone'lardaki instagram olayını hatırlayın. 5 yıl instagram uygulaması yoktu o telefonlarda, ikona dokununca tarayıcıdan açılıyordu. Bunda da mı öyle yapacaklar? Androidi bıraktıklarında Çin dışı ülkelerden satın alımları %90 daha az olacaktır. Çindekilere satışa devam çünkü orda bildim bileli google hizmetleri yasak ve kullanılmıyor. |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:10:00. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.