R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Huawei Ayşe Tatile Çıksın Dedi (https://www.r10.net/off-topic/2049245-huawei-ayse-tatile-ciksin-dedi.html)

msmbilisim 21-05-2019 23:57:00

Huawei Ayşe Tatile Çıksın Dedi
 
Google’ın Huawei’yi Android sisteminin dışında bırakmasının ardından Çinli üreticiden karşılık geldi.

ABD ile Çin arasında yaşanan ticaret savaşlarının acısı, menşei bu iki ülkeden biri olan firmalardan çıkmaya devam ediyor. Son olarak Google da ABD Hükümeti ile aynı tarafta yer almış ve Huawei’ye bundan sonra Android desteği vermeyeceğini açıklamıştı.
Bu ticaret savaşında Huawei’ye karşı Google’ın hamlesi oldukça dikkat çekici olsa da daha ziyade dolaylı bir yoldan Çinli üreticiyi kendi topraklarına sıkıştırmayı amaçlıyor. Google’ın pek çok servisi Çin’de hali hazırda yasaklı, o yüzden Android sistemine entegre olan Google uygulamalarını kullanamamanın bir Çinli’nin hayatı üzerindeki etkisi neredeyse sıfır.
https://www.webtekno.com/images/edit...1097f9286.jpeg
Öte yandan bu hamle ile birlikte Çin dışındaki Huawei kullanıcıları büyük kayıp yaşayacaklar ve Google servisleri olmayan telefonlara ne kadar sıcak bakacakları tartışma konusu. Yine de Huawei, riski en baştan ortadan kaldırma amacıyla kendi işletim sistemini sunmaya hazırlanıyor.





Financial Times’ın haberine göre Huawei’nin Batı Avrupa başkan yardımcısı Tim Watkins, Huawei’nin kendi mobil işletim sistemini yayınlamaya hazırlandığını söyledi. Bu kararın gerekçesi olarak Google’ın Android servislerine Huawei erişimini kısıtlama kararını gösterdi. Watkins’e göre sistem, Çin’in belli bölgelerinde test edildi ve olumlu geri dönüşler aldı.
Mart ayında da Huawei’nin tüketicilere yönelik çalışan departmanının başındaki isim Yu Chengdong, firmanın kendi işletim sistemini üreteceğini açıklamıştı. Görünüşe göre firma, Apple’ın izinden giderek kendi sistemine göre ideal bir işletim sistemi geliştirecek ve çiplerine odaklanacak. Firma, Google ve Microsoft desteğini kaybetmesi ihtimalini daha önce değerlendirmeye almış gözüküyor.
https://www.webtekno.com/images/edit...c55e5684c.jpeg



Huawei’nin kendi işletim sisteminin adı “HongMeng OS” olacak deniliyor ancak sistem hakkında şu andaki bilgimiz bundan ibaret. Öte yandan, yeni bir işletim sistemi yapmak işin en kolay kısmı. Bir işletim sisteminin başarılı olması için uygulama desteği alması gerekiyor. Android için 3,5 milyon, iOS için 2,1 milyon uygulama var. Samsung’un Tizen OS işletim sistemi, sadece 5000 uygulama bulundurduğu için başarısız olmuştu. O sistem artık akıllı televizyonlarda kullanılıyor.
Kaynak: https://www.webtekno.com/huawei-isle...os-h68978.html

KLCagency 22-05-2019 00:00:17

Huawei büyüyen bir dev. Kendi işletim sistemleri ile patlayış yaşanacağını düşünüyorum. :)

Bloodz 22-05-2019 00:05:21

Apple kullanıyorum. Çıkartsınlar, ben de Huawei'ye geçerim. Tek el olan her şey, bir yerden sonra tatsız olmaya başlıyor. Ayrıca uygulama geliştiricileri için yeni ve büyük bir ekmek kapısı olacağa benziyor.

msmbilisim 22-05-2019 00:07:33

Alıntı:

Bloodz Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1074873204)
Apple kullanıyorum. Çıkartsınlar, ben de Huawei'ye geçerim. Tek el olan her şey, bir yerden sonra tatsız olmaya başlıyor. Ayrıca uygulama geliştiricileri için yeni ve büyük bir ekmek kapısı olacağa benziyor.

Andorid'den sıkılmıştım, İos da çok pahalı. Umarım bu ticaret kaynağı olur :)

Sckn 22-05-2019 00:08:21

Herkesin kullandığı uygulamalar markette olsa yeter.
Ayrıca ios gibi mağazasını temiz tutarsada başarıya ulaşır.

BurakKeskin 22-05-2019 00:08:53

80 milyonluk nüfusumuzla Çin markası Huawei'i Amerikan malı Google karşısında onlarca yazılımcı, tasarımcı, içerik üreticisi ve yatırımcı ile beraber destekliyoruz.
Bütün dijital ve geleneksel medyada bu konuyu işleyip olması muhtemel senaryoları yorumluyoruz.

Halbuki biz "Demir ağlarla ördük anayurdu dört baştan!" diye naralar atan bir neslin torunu/çocukları olarak olayı "Betonlarla örüyoruz anayurdu dört baştan" seviyesine 100 yılda anca çıkarabildik.
(Siyasi parti kastetmeden toplumsal tembelliğimizden yakınıyorum) (bak anteni iyi aç, siyasi parti demiyorum) (alooooo, tembeliz diyorum) ( Kur'an hakkı için yat uyu, enzimlerini boşa harcama.)

Bloodz 22-05-2019 00:09:40

Alıntı:

msmbilisim Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1074873215)
Andorid'den sıkılmıştım, İos da çok pahalı. Umarım bu ticaret kaynağı olur :)

Apple'daki mantık belli hocam. Gidip ilk çıkan telefona 7 8k vermem. Şu an iPhone 7 Plus kullanıyorum. 3 3.5k civarında almıştım ve bir sorun çıkartmazsa 2 3 sene daha idare edecek seviyede. Hangi modeli olursa olsun, 2 sene sonra alınca hem işini görüyor, hem de uygun oluyor.

joseph34 22-05-2019 00:10:15

ben oldum olası bu çinlileri sevmedim. havaalanında türk olduğumu öğrendikleri zamanda tamamı hayvan gibi muamele yapmıştı. Belki bir çoğunuz kızacak ama çin abd ye nazaran çok daha zalim bir ülke. Şuan Türklere yaptıklarıda ortada. Umarım çinin büyümesi bir an önce durur yoksa dünya için özellikle Türkler için tehtid olduklarını düşünüyorum.

msmbilisim 22-05-2019 00:12:09

Alıntı:

joseph34 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1074873241)
ben oldum olası bu çinlileri sevmedim. havaalanında türk olduğumu öğrendikleri zamanda tamamı hayvan gibi muamele yapmıştı. Belki bir çoğunuz kızacak ama çin abd ye nazaran çok daha zalim bir ülke. Şuan Türklere yaptıklarıda ortada. Umarım çinin büyümesi bir an önce durur yoksa dünya için özellikle Türkler için tehtid olduklarını düşünüyorum.

Teknoloji alanında Çin'in önde olmasını tercih ederim.

dertliA 22-05-2019 00:14:11

ben şahsen androidi hiç sevmiyorum, googlenin sürekli kendi uygulamarını yükleyip durması sinirimi bozuyor. iosdan nefret ediyorum . şimdi bana belli başlı tarayıcıları çalıştıran beli başlı işlerimi göreceğim birişletim sistemi sunsalar düşünmeden onay veririm. hatta tr de satsalar inadına gider onu alırdım.

caylakgirisimci 22-05-2019 00:19:33

Alıntı:

joseph34 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1074873241)
ben oldum olası bu çinlileri sevmedim. havaalanında türk olduğumu öğrendikleri zamanda tamamı hayvan gibi muamele yapmıştı. Belki bir çoğunuz kızacak ama çin abd ye nazaran çok daha zalim bir ülke. Şuan Türklere yaptıklarıda ortada. Umarım çinin büyümesi bir an önce durur yoksa dünya için özellikle Türkler için tehtid olduklarını düşünüyorum.

Doğu türkistan'daki zulümleri durmuyor zaten.
Çin, Amerika fark etmez, birbirlerini yesin dursunlar. Bizim tek dezavantajımız, dünyadaki coğrafik prozisyonumuz.

digiklan 22-05-2019 00:32:43

Ne garip milletiz ya. Zalimin birini diğerine karşı destekliyoruz.
Çin'in Amerika'dan, Rusya'nın Çin'den geri kalır yanı yok.
Hepsi global güçler. İçlerinden birinin kazanmasının bize bir yararı yok.
Ama sorsan Amerikan düşmanlığı için Çin'i destekleyenler var.
Amerika teknolojisini kendi üretiyor Çin çalıyor.
Amerika marka üretiyor Çin kopyalıyor.
Malı Çin'den de alsan ödemeyi Amerikan doları ile yaptığını unutanlar var.
Çin'den aldığı her telefonun doğu Türkistan'daki Türklere zulüm, gözyaşı ve baskı olarak döndüğünü görmek istemeyenler var.
Coca Cola içmeyin diyenlerden hiç huawei kullanmayın, meizu almayın diye boykot duymuyoruz.
Çünkü cehalette sınır tanımıyoruz.

msmbilisim 22-05-2019 00:36:54

Alıntı:

digiklan Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1074873341)
Ne garip milletiz ya. Zalimin birini diğerine karşı destekliyoruz.
Çin'in Amerika'dan, Rusya'nın Çin'den geri kalır yanı yok.
Hepsi global güçler. İçlerinden birinin kazanmasının bize bir yararı yok.
Ama sorsan Amerikan düşmanlığı için Çin'i destekleyenler var.
Amerika teknolojisini kendi üretiyor Çin çalıyor.
Amerika marka üretiyor Çin kopyalıyor.
Malı Çin'den de alsan ödemeyi Amerikan doları ile yaptığını unutanlar var.
Çin'den aldığı her telefonun doğu Türkistan'daki Türklere zulüm, gözyaşı ve baskı olarak döndüğünü görmek istemeyenler var.
Coca Cola içmeyin diyenlerden hiç huawei kullanmayın, meizu almayın diye boykot duymuyoruz.
Çünkü cehalette sınır tanımıyoruz.

Hocam iyi güzelde, yerli Türk markalarını ne kadar kullanıyorsunuz? Örenk benim telefonum KAAN
Turkcell Türkiye'yi teknoloji alanında öne çıkarıyor bunu destekleyen kim var?

kasirga098 22-05-2019 00:42:32

neden biz yapmıyoruz o aletleri satın alıp neden kendi telefonlarımızı adam akıllı üretmiyoruz

msmbilisim 22-05-2019 00:46:05

Alıntı:

kasirga098 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1074873399)
neden biz yapmıyoruz o aletleri satın alıp neden kendi telefonlarımızı adam akıllı üretmiyoruz

Turkcell, Vestel, Casper, ve diğer yerli markalar zaten yaptı hocam, Yerli kullananlar bilir zaten.

kasirga098 22-05-2019 00:57:03

Alıntı:

msmbilisim Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1074873423)
Turkcell, Vestel, Casper, ve diğer yerli markalar zaten yaptı hocam, Yerli kullananlar bilir zaten.

hocam parçaların çoğunu dışardan geldiğini biliyoruz yüzde yüz türk malı olmalı

msmbilisim 22-05-2019 00:58:45

Alıntı:

kasirga098 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1074873478)
hocam parçaların çoğunu dışardan geldiğini biliyoruz yüzde yüz türk malı olmalı

Apple bile kendi telefonunu Çin'de üretiyor işçilik ucuz diye.

kasirga098 22-05-2019 00:59:55

Alıntı:

msmbilisim Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1074873493)
Apple bile kendi telefonunu Çin'de üretiyor işçilik ucuz diye.

hocam ben ne anladım ozaman yerli malından çinden gelicekse her şey

msmbilisim 22-05-2019 01:02:53

Alıntı:

kasirga098 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1074873508)
hocam ben ne anladım ozaman yerli malından çinden gelicekse her şey

Telefon kasa toplanması ws Çinde gerçkelişiyor işçilik ucuz diye Patent Ülkede kalır.

kasirga098 22-05-2019 01:06:12

Alıntı:

msmbilisim Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1074873525)
Telefon kasa toplanması ws Çinde gerçkelişiyor işçilik ucuz diye Patent Ülkede kalır.

sonuçta çin kazanıyor yine birşeyleri ülkeden yine döviz çıkıyor ben onlardan almayalım onlar bizden alıcak olsunlar

msmbilisim 22-05-2019 01:08:48

Alıntı:

kasirga098 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1074873548)
sonuçta çin kazanıyor yine birşeyleri ülkeden yine döviz çıkıyor ben onlardan almayalım onlar bizden alıcak olsunlar

Ticaret sadece sen kazanınca yürümez hocam

Erdemika 22-05-2019 01:11:58

Ben de Amerika yı haklı buluyorum. Ülkemizin bile telekomünikasyon altyapısının büyük bir çoğunluğu Huawei firmasına ait. Ulak diye yeni bir altyapı sağlayıcısı çıktı ODTÜ tarafından bildiğim kadarıyla ona geçiş yapılması en doğrusu olur çünkü baştan aşağı bir güvenlik tehdidi bu.

KoS 22-05-2019 01:13:35

Bu Huawei konusunda çoğu kişi haberlerde görülen çerez bilgilerle yorum yapıyor ve takım tutar gibi bir taraf tutuyor. Biz sektörün içindekiler olarak duruma farklı bakmalıyız.

Huawei sorunu aslında ÇİN-ABD ticaret savaşı yüzünden oluyor. Yarın bir gün birisi koşulları kabul ettiğinde çoğu sorun geçici olarak çözülecektir. Büyük ihtimalle de ÇİN bazı tavizler vererek ticaretini koruyacaktır.

Huawei kendi işletim sistemini yapsa dahi ABD izin vermediği sürece Google ürünlerini yine kullanamaz. Yarın öbür gün işler kızışsa (ihtimal vermiyorum) Whatsapp, Facebook bile çalışmaz. Sadece işletim sistemi kurmak yetmiyor. Keşke en başta kendi işletim sistemiyle başlasalardı. Burada uygulama desteği, büyük şirketlerin Huawei işletim sistemine kendilerini entegre etmesi ve yasal olarak sorun yaşamıyor olması gerekiyor. Webmaster olarak biz bile Google varken Bing webmaster servisini pek kullanmıyoruz. Alternatif servisler elbet önemli ama lider servisleri aniden bırakamaz, onlarsız iş yapamazsınız.

Huawei'nin ABD ile sorun yaşamasının en büyük sebebi de telefonlar değil, bilişim sektöründeki ürünleri ve özellikle kurumsal firmalarda, devlet firmalarındaki teknolojik ürünleri diyebiliriz. Taraf tutmak yerine biz hem ülke olarak hem bireysel olarak bu işten ne kazanabiliriz. Sitelerimizdeki kullanıcılara yönelik neler yapabilir ve geliştirebiliriz diye düşünürsek daha yararlı olacaktır. ÇİN-ABD ticaret savaşının muhabbetini yapmak bize birşey kazandırmayacak. Kendi hayatımıza odaklansak daha doğru olacaktır.

BigSEO 22-05-2019 01:16:03

Aklıma Nokia geldi. Zamanında akıllı telefonlar yeni çıkmaya başlarken Nokia'nın ayağına giden Android, Nokia tarafından açık kaynak kodlu olduğu için reddedilmişti. O günden sonra Nokia bitti. Acaba aynı şey Android için olabilir mi? Çünkü Huawei'in geliştireceği yeni bir işletim sistemi Android'i geçebilir. Haliyle diğer telefonlarda kullanmak isteyecektir. Tabi açık kaynak kodlu olursa.

videovevideo 22-05-2019 01:27:21

Şuraya bak ABD mi Çin mi diye tartışır hale geldik. İkisinide hayır. Biz neden hep alıcı tarafındayız. Ülke olarak bizim sahada olmamız lazımdı.

Cankat 22-05-2019 01:35:28

Huawei istese saf android kullanır Play Store koymaz içine Çin'de yaptıkları gibi. İsteyen dış kaynaklardan bir şekilde Play Store ve diğer uygulamaları kurabilir telefonuna yine. Bunda bir sorun yok, lisans iptal edilmesi demek içinde Google Play ve Google uygulamaları olmadan kullanıcıya sunulacak olması demek oluyor. Ama dedigim gibi onları kurmak çok basit telefonlara. Asıl kendi işletim sistemlerini çıkartıp da telefonu öyle piyasaya salarlarsa kendi ayaklarına sıkmış olurlar. Çünkü o işletim sistemi Android ya da iOS olmadığı için yine Google geliştiricileri kendi servislerini o işletim sistemine kodlamayacaklar. WhatsApp Instagram vs. geliştiricisi facebook olduğu için o işletim sistemine kod yazmazlarsa nasıl çalışacak? Windows Phone'lardaki instagram olayını hatırlayın. 5 yıl instagram uygulaması yoktu o telefonlarda, ikona dokununca tarayıcıdan açılıyordu. Bunda da mı öyle yapacaklar? Androidi bıraktıklarında Çin dışı ülkelerden satın alımları %90 daha az olacaktır. Çindekilere satışa devam çünkü orda bildim bileli google hizmetleri yasak ve kullanılmıyor.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:10:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.