![]() |
Toplum nereye gidiyor? İnsanlar neden bu kadar cahil? Neden bu kadar yontulmamış odun? Lafa gelince herkes Müslüman. Ama icraata gelince hoşgörünün hsi yok. Herşeyin Allahtan geldiğine inanırlar, ama çevresindekilere zarar vermekten hiç çekinmezler. Bu lafın sonu nereye gidiyor diyeceksiniz, geçen gün yaşanan sağlıkçı şiddetine gidiyor arkadaşlar. Bu kadar yobazlık olmaz. Müdahale edilen çocuğun ateşi düşmüyor diye doktorun kafasında parke taşı kırmış angutun biri. Ya bu adam senin kölen mi? Gereken müdahale yapılmış daha ne artistlik yapıyorsun? Bir diğer nokta olay yerine 6 dakikada ulaşan ambulansa geç geldi diye 10 15 kişi saldırıyor. Bana bunların mantıklı açıklamasını yapacak birisi var mı? Yolda yürürken can güvenliğimiz yok bari iş başında güvenle çalışalım. |
ilk iki yorumda kendini anlatmışsın.çünkü gelip 3. yorumda müslümanlığa sallıyorsun hadi bb. bunu yapanda ne insandır ne müslüman. |
Nasıl başlasam ki? Bugünki şiir denemesinin iki kıtasını atıyorum. "Sence sevilmeyi hak ediyor muyuz? Bence insanlığı unutuyor muyuz? Sence bizler iyi miyiz? Yoksa lafta mı iyiyiz? Hergün benliğimizle boğuşuyoruz. Her boğuştuğumuz benliğimizle yeniliyoruz. Yenildiğimiz zaman, kendimizi daha güçlü hissediyoruz. Belki de kendimizi kandırıyoruz. " |
Her sektör için geçerli, insanlar patlamaya hazır bomba oldu maalesef. |
Adamın müslüman olduğunu nerden biliyorsun, ulan sallayacak yer bulamayan müslümanlara sallıyor, günah keçisi olduk be. |
devam edeyim cahil ve yobaz kardeşim.Şiddeti desteklemiyorken bile belirli bir kısma sallamayacaksın. iyi yada kötünün dini ırkı rengi olmaz. kötü kötüdür müslüman hristiyanda olsa iyi iyidir müslüman hristiyan ateistte olsa. heh cahil diyorsun ya herkese önce bi dur kendine bak ve ağzından çıkanın nereye gittiğine bir bak |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Öncelikle her şeyi dine bağlamaktan artık vaz geçmelisiniz. Kişinin dini görüşü ne olursa olsun her şeyi yapabilir. Olaya gelince; doktora yapılmış olan müdahale her ne kadar doğru olmasa da bazen kişi içinde bulunduğu durumun aciziyetinden yapmak istemediği şeyleri yapabiliyor. Tabi bu o kişiye kendisine yardımcı olan kişiyi yaralama hakkı tanımaz. Haberin detaylarını araştırdım ve doktorun tedavisine yoğun bakım servisinde devam edildiğini öğrendim. Umarım en kısa sürede sağlığına kavuşur. Onu bu duruma düşüren hasta yakınının da en ağır cezayı almasını temenni ederim. |
Yine bu kadar haklı bir konuda resmin küçüğüne odaklanmış arkadaşlar seslerini Müslümanlığa yönelik eleştiriye çıkartmışlar. Kimi, yasalarla laikliği ilan edilmiş Türkiye Cumhuriyeti devletinin laikliğini kabul etmeyen ve çoğunluğu ülkemizi her fırsatta %99'u müslüman diye anmaktan çekinmeyen bu arkadaşların bu eleştiriye verdiği cevabın "müslüman olduğunu nereden biliyorsun" şeklinde olması pek ironik olmuş. %99'u müslüman bu ülkede tek nefeste sayılabilecek binlerce suçlunun hiç biri müslüman değilse toplumunda müslüman sayısı %10'un altında olan ülkelerde neden kaos ve savaş ortamı yok? Arkadaş müslümanlığa ve islama herhangi bir laf mı etmiş de müslümanlık lafını duyunca hemen çemkiriyorsunuz? Niye alınır oldunuz? Siz de mi taşıyorsunuz yoksa anlatılan nitelikleri? Niye ısrarla gözlerinizi kapatıyorsunuz? Haklı olduğunu bildiğiniz bu konuda neden sırf inancınız bakımından zorunuza giden 2 tane itham görünce muhalefet kesiliyorsunuz? Bu ülke en çok zararı hacıdan hocadan çekti, niye bilmeze yatıyorsunuz? Konuda anlatılan ve şikayetçi olunan insan müsveddeleri müslüman değil okey, "size tecavüz mübah" diyen din kültürü öğretmeni de mi müslüman değildi ? Hadi o da olmasın müslüman. Her konuyu tahrik olmaya bağlayan cübbeli de mi müslüman değil? Pekala o da olmasın. 9 yaşında evlenmekten bahseden Diyanet başkanı? O da değilse nerede bu %99? Bir müslüman olarak bu at gözlüklü bakışlardan öylesine utanıyorum ki. Size müslümanlığı koruma görevi verilmedi. İslamiyeti koruma görevini üstlenmiş olabilirsiniz ancak islamiyet müslümanlık değildir. Size her şeyden önce yaradılanı korumak görevi verildi. Neden hassasiyetiniz yön değiştiriyor? |
Öyle bir müslüman kitlesi var ki, o müslüman değil, bu müslüman değil, şu müslüman değil. Adamlar vatikan gibi kafalarına göre insanları dinden atabiliyorlar. Adam dini vakıfta çocuklara tecavüz ediyor, o zaten müslüman olamaz diyorlar. Bir ışidci çıkıp kafa kesiyor, zaten ışidciler müslüman değil diyorlar. Bir adam müslüman ve kötü bir insan olabilir. Bir insan namaz kılan bir günahkar olabilir. Müslümanlığın şartı bellidir. Kelime-i şehadet getiren adam mümin olur, bir kez bile bir ibadeti yerine getirirse müslüman olur. Ondan sonra iyi müslümanlar vardır kötü müslümanlar vardır. Bir kaç müslümanın yaptığı uç örnekleri elbette tartışamaya bile lüzum yok. Ama ailedeki sağlık problemleri nedeniyle sık sık hastanelerde vakit geçirdim. Bir acile gidip 3 gece bekleyin, görürsünüz neler oluyor, ne kavgalar, ne tartışmalar. Yani sağlıkçılara şiddet yaygın bir sorun ve müslüman olmayan ülkelerde örneğine pek rastlanmıyor... Arkadaş müslümanlığa söz söylememiş, demiş ki lafa gelince en mükemmel dine sahip bir toplumuz ama icraata gelince putperest mağara adamlarından beteriz. Bakın nüfusunun büyük kısmı ateist olan iskandinav ülkelerinde kimse doktorlara böyle saldırmıyor. Hadi orası zengin memleket diyelim, mesela sağlık sistemi ve ekonomisi berbat olan ukrayna, belarus, moldova gibi ülkelerde de kimse sağlıkçılara saldırmıyor. Bir kaç gün önce televizyonda aynı şekilde kaldırım taşları ile bir eczaneye saldıran Suriyeliler vardı. Yani araplar da farklı değil... Alın size Mısır'daki sağlık sistemini anlatan bir makale, http://english.ahram.org.eg/NewsCont...-to-worse.aspx Kötü sağlık sistemi yüzünden hastanelerde yer yok, ve hastalara yer yok denilince hastaların doktorlara saldırdığı anlatılıyor. Yani bu hareket tarzı müslüman dünyasına özgü. Ve maalesef bu konuda da olduğu gibi müslümanların tipik hareket tarzı, sosyoloji, psikoloji kullanarak sorunun teşhis edip düzeltmek yerine, işi insanın fıtratına bağlamak, korumacı pozisyon alıp sorunun varlığını bile reddetmek... |
Alıntı:
Ama bir adam kimlikte müslüman, cumadan cumaya müminse evet, kötü bir insan olabilir. Çünkü onun bildiği kuran 3 sureden, hadis sakaldan, ihlas ise Allah'ım affetten ibarettir. Yanlışı bilir fakat "nasıl olsa iki yanar çıkarız" inancı onun için ağır basmıştır, her neyse o konu uzar gider, eğer ülkemizde İslam sadece diyanetle sınırlı kalmasaydı daha çok eğitilebilirlerdi ama insanlar korktu hacıdan hocadan vs.vs... Evet bu insanlar kötülük yapabilir ama bu müslümanların adını lekeleyemez, nedenine yazımın sonunda değinicem. Arkadaş müslümanlığa söz söylemiş, kıvırmayın lütfen. Eğer gerçekten mesaj vermek istese "böyle insanlar ne kadar kötü cezalandırılmalılar" vs. vs. bilmem ne yazardı, oraya "müslüman" yazdığı an bu bir linç'e, aşağılamaya dönüşür. Neden dini karıştırıyor yani? hani işine gelince bazılarının; insan olmak için din gerekmiyordu, ahlak yetiyordu? noldu adam ahlaksız olunca, insan olmayınca din mi lazım oldu hemen? O ülkeler ateist diye mi kültürlüler yada saldırmıyorlar? e onların hiç mi bozuk yanı yok? hiç mi halkı yanlış yapmıyor? bence up uzun bir at gözlüğüyle bakıyorsunuz. Birincisi onların 'bizden' daha az saldırgan olmalarının sebebi inançları değil, toplumda öğretilen "nasıl insan olunur" kaideleridir. Bizde dinlisi de dinsizi de ayı olabiliyor. Yoksa orada yaşayan ve müslüman olan insanlar da burada elini ayağını öpeceğiniz edebe ahlaka sahipler. Makalede saldırdı derken yedi bitirdi demiyor, saldırması kesinlikle yanlış, ama o makalenin amacı hastanelerin ne kadar kötü olduğunu, pislik içinde olduğunu göstermek ve rejimi eleştirmek, yorumları da okuyun, makaleyi de okuyun. Sağlık önemli bir konudur, çocuğunu kucağına alıp ateşler içinde hastaneye götürdüğünde inin cinin top oynadığı, börtü böceğin yuva yaptığı bir hastaneye gitsen, karşına birisi çıkıp "yer yok" dese naparsın? o an ilk düşündüğün şey ne olur? çocuğun mu karşında dikilmiş kişi mi? yada annen hasta çok acil bir durum var, karşına çıktı "yallah" diyor sana, ne yaparsın? açık ol bu makalede bu eleştirilmiş. Dövenler cezalandırılmalı, ama yaptıklarının sebebi de görmemezlikten gelinmemeli, kafasında beton kırmak hayvanlıktır, aşağılıktır. Ama kollarında annen, çocuğun, eşin kıvranırken karşındaki şen şakrak makara kikiriyse, gözün döner. Ben annemi bazen ağrıdan hastaneye götürüyorum, hemşireler kıvırtıyor, telefonda oyun oynuyor, erkek hemşirlerle cilveleşiyor, bizim sıra geldi mi noldu diye soruyorum, sanki köpeğim de yemek istiyorum gibi bir cevap veriyor, o an ne yapsam doğru olur? annem ağrı çekiyor, hemşire afedersin t... geçiyor benimle? Son olarak başta belirttiğim gibi, siz konuyu müslümanlığa bağlamışsınız, e bende desem ki Türkler böyle yapıyor (18-19 nesildir, dedem savaşta şehit olduğu halde Türk değilsin demeyin örnek yorum bu) senin türklük damarın kabarıp ulan türkle ne ilgisi var, insanlık meselesi demez misin? ortada bir suç varsa, kimse onu bir topluluğa mâl edemez. Ettirmeyiz. |
Alıntı:
Alıntı:
Dine bağlayan ben değilim bu tür davranışları yapan insanlar olduğu için vurgulamak istedim. Müslümanlığın cahilliği giderdiğini iddia ediyorsak: Müslüman ülkelerin refah içerisinde ve üretimde birinci sırada olduğunu görmemiz gerek. Ben nondeist değilim zaten. İnsanların dediklerini söylüyorum. |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
1) Bir insan kurana iman edip kötü bir insan olabilir. Peygamber torunu şehit edenler putperest değildi. Müslümanın diyen herkes Kuran'a iman eder ve rol model olarak peygamberi alır. Ama iş tercih kısmına gelince nefsini tercih edebilir. Nefsini tercih etmesi kurana olan imanını sakatlamaz. Yani bu gerçek müslüman lafını iyi bir müslüman, iyi kalpli bir müslüman olarak değiştirin. Çünkü müslümanlık hakikisi ve sahtesi olan bir şey değil. Müslüman olduğunu iddia eden insanların müslüman olup olmadığına karar verecek başka bir insan yok... 2) Arkadaş müslümanlığa eleştiri getirmiyor. Getirdiği eleştiri müslüman olduğu ile övünen bir toplumdaki şiddetin yarattığı ironi. Karısı döven adamlar, karısını vuran adamlar (hatta eski karısını) ateist değil. Bu olaylar orthodox ülkelerde, katolik ülkelerde münferit denebilecek kadar az, biz de çok yaygın her gün görülen şeyler. Sürekli kadınların etek boyu, giyim kuşamı ile ilgilenen dindar kesimin kadınların yaşam hakkı konusunda aynı hassasiyeti göstermediğini görüyoruz. Karısını vuranların kınanmadığı bir müslüman ülke olduğumuz yalan mı? Elini vicdanına koyup da söyle bu ülkede hangisi daha çok tepki alıyor ramazanda ortalıkta yemek içmek mi? Yoksa bir doktorun kafasını kırmak mı? 3) Ateist ülkelerde şiddet olaylarının az olmasının sebebini gayet doğru tespit etmişsiniz. Orada insanlara önce nasıl insan olunur o öğretiliyor. Çünkü müslüman olmadan, hristiyan olmadan, budist olmadan önce nasıl insan olunur öğretilmeli insanlara... Eğer siz insanlara doğru ahlakı, insani değerleri öğretirseniz, o iyi bir insan olur. Ve iyi bir insan iyi bir müslüman olur, iyi bir budist olur, iyi bir ateist olur. Dindarın da dinsizin de şiddete meyilli ayı olabileceği konusunda hem fikiriz... 4) Medeni insanlar hastaneye yolu düşmeden siyaset yapar. Protesto yapar. İktidar ile kavga eder. Sağlık sistemi düzelene kadar organize olur ve mücadele eder. Eğer sen iktidarda olup sağlık sistemini düzeltemeyen ve hala iktidarı bırakamayan adamlara karşı sesini çıkartmazsan. Sonra da işin düştüğünde hastaneye gidip yer yok diye oradaki doktoru dövmeye kalkarsan bu medeni bir insan olmadığının kanıtıdır. Çünkü o kötü durumdaki hastanelerin nedeni onu düzeltmek için mücadele etmeyen halktır. Halk istemeden iktidar hiç bir şey yapmaz. Makaledeki rejim eleştirisine vurgu yapmadım, basit bir acil servis görevlisi 4 kez saldırıya uğradığını söylemiş. Bizdeki duruma benzerliği için koydum. 5) Zaten Türkler böyle yapıyor dememen için o Mısırdan makaleyi koydum. Bir kaç gün önce Suriye'lilerin komaya soktuğu eczacıyı da izlemişsindir televizyondan. Yani bu iş müslüman dünyasındaki kültüre ait. Ama sen bu iş Türklere ait dersen de ben bu konuda karşılaştırmalı örnek vermeni isterim. Çünkü bu ülkenin %99'u müslüman ama %99'u Türk değil. Mesela bu haberdeki saldırganın Türk olduğundan şüpheliyim. |
Alıntı:
herneyse bir kesimi hedef alarak yapılan yorumlara karşıyım.olay budur.konu kilitlnemesin zaten görsün herkes.böyle adiler oldukça ( videodaki vb.) nasıl olacak bu iş bilmiyorum ne için çabalıyoruz bilmiyorum Alıntı:
|
Bu şiddeti bizzat yaşayan biri olarak yorumu yazdım. Ve tepkimi koydum. Yorum yazanlar da: lastik gibi çektiler. Yorum yazan @digiklan; hocama teşekkürler Alıntı:
Refah seviyesi diyorum benim hocam. Biz zaten iyiyiz demekle; daha iyi olamayız. Kötü yanlarımı da görmemiz lazım. Özeleştiri şart. |
olayı birde adam tarafından bakın. çoxuğunuz hasta yardımm isyiyorsunuz ve doktor kahvesini sigarasını içmeye devam ediyor. yüzünüze bile bakmıyor. lütfen youtube sa yer alan kadını dinleyin ama düşüncelerinizi karşılıksız bir şekilde. urfa da çalışan doktorlar sanki babasının hayrına çalışıyor gibiler. bakmazlar umursamazlar . |
Alıntı:
|
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
O doktor orada senelerce çalışıyor ve ülkemizde doktorların mesai saatleri hafif değil. Acil Servisteki doktorun işi senin çocuğunu tedavi etmek, acısını dindirmek, mutlu etmek değil. Acil Servis insanların hayati fonksiyonlarının devamını sağlamakla yükümlü bir yer. Oradaki doktorlar biliyorlar kimin hayatı tehlikede kimin hayatı tehlikede değil. Eğer senin çocuğun müdahale edilmezse ölmeyecek durumdaysa sana öncelik tanımazlar. Adam neden kahve içmesin, sigara içmesin. Sigarasını içmezse adam kendini hasta hissedecek. Strese girecek, kahve içmezse uyuklayacak hata yapacak. Tek doktor aynı anda 15-20 hastayı takip ediyor. 15-20 hastanın testleri, şikayetleri, hayati değerleri, olası teşhis algoritmaları vs... Cahile konuşmak çok kolay... İnsanlara saygı duyun. Ben doktorların hata ile ölüme ya da sakatlanmaya neden olurlarsa şiddetli cezalandırılmaları gerektiğine inanıyorum. Ama bakmazlar umursamazlar kahve içerler gibi saçmalıkları bırakın. Bu maalesef belirli bir ideaolojinin size empoze ettiği ve sizin farkında olmadan doğru sandığınız önyargılar. Eğer durumunuz gerçekten ciddi değilse sizinle çok da ilgilenmezler. Durumunuzun aciliyeti çektiğiniz acı ile değil, hayati riskiniz ile doğru orantılıdır. Acil servise gittiğiniz her durum acil değildir ve doktorlar durumunuz çok acil değilse size ilgi göstermezler. Adı üstünde acil servis. Siz acil servise kafatasınızda kırıkla, karnınızda kurşunla gidin bakalım o doktorlar kahve mi içecekler... Ben de alerji sorunu var dudağım 10 kat büyüdü. Acil servise gittim. Sıra vardı, bana öncelik verdiler adamın biri kavga çıkardı 60 yaşındaki annesinin ayağı şişmiş ve ben ondan sonra gelip içeri alınmışım. Oysa benim 5-10 dakikada anaflaksiye girip ölme ihtimalim var, anasının sadece ayağı ağrıyor. |
Keşke bu şikayetlerini foruma değil de ülkeye yönetenlere yapabilsen. Yapamıyorsun neden? İşte cevap bu. Mobilden yazıldı. |
Alıntı:
1) İslam garip başladı, başladığı gibi (bir hale) dönecektir. Ne mutlu gariplere! h.ş. Bir zaman gelir, sünnet unutulur, bid'atler meydana çıkar. Sünnete uyanlar garip olur, yalnız kalır. Bid'atlere uyan ise, kendilerine çok arkadaş, yardımcı bulur. h.ş. Camilerde binden fazla kişi namaz kılar, içlerinde bir mümin bulunmaz. h.ş. vs.vs daha uzatabilirim. Müslüman iyi kötü diye ayrılmaz benim düşüncemde, ya müslümandır ya müslüman isimlidir yada müslüman değildir. İslam garip başlamıştır, garip bitecek, az kişiyle başladı, yine az bitecek. Haa seviyesi olur bak, şöyle olur, kumar oynamaz, alkol içmez, küfür etmez, zina yapmaz, millete zararı dokunmaz (millet de ona zarar vermeyecek ama lütfen tarafsız olalım), gözünü dilini haramdan korur, namazını kılar. Bu seviyesi yüksek olandır, küçük günahını Allah'ım inşaallah affeder. Sonuçta müminin seviyesi takvasıyla ölçülür, diliyle ırkıyla şekliyle değil. Ha birde şu vardır, yine bunlardan bazılarını yapar yüksek seviyelidir ama mesela zina yapmıştır, örneğin geneleve gitmiştir, ben affedici bir insan değilim bence o günahkârdır ama eğer gerçekten pişman olur af diler, elinden geleni yapar, geceler boyu ağlar Allah'tan af dilerse Allah onu cennetine koyar belki Allah bilir o yarattı, ama bu insan tövbe etmediği, af dilemediği sürece, tüm iyi şeylere devam etsin, dinden çıkmış mıdır? pişkin pişkin devam ediyorsa, yine en iyisini alimler bilir ama bence durumu pek de müslümanca değildir yani şimdi müslüman değildir diyemiyorum anlamışsınızdır çünkü öyle bir rütbem yok diyemiyorum öyle bir şey dersem vebalini alamam ama benim gözümde pek de iyi durumda değildir. Ahir zamandayız, sokaklarda çok pis insan var, bismillahla başlayıp ************** yapan var, aynı şekilde ateist olup da karıya kıza taciz eden, pis pis iğrenç hareketler yapan da var. Var ki dünya bozuluyor... Müslüman insanın müslümanlığına şahitlik ben edemem doğru ancak o insanın ilminin kalitesini ölçebilirim. Hani bu haberlerde suçladıkları müslümanlar var ya, hani kadınlara tekme falan atıyor hakaret ediyor diyenler, o adamı çekin sorun, ilk inen sure ne deyin, peygamberimiz kaç yılında peygamber oldu deyin, kuran nasıl indi diye sorun, ayet nedir deyin. Ölçebilirsiniz, aldığınız cevaplara göre yargılarınız da değişeceksiniz, bir bakmışsınız karşınızda gördüğünüz ve yobaz diye damgaladığınız adam aslında sizden benden ondan bundan farksız bir "insan" mış. Şuan islamı gerektiği gibi yaşayan insanların zaten etliye sütlüye karıştığı yok, ben bir dönem markette çalıştım, çok dürüstçe söylüyorum adam sırf etraftan damga yememek için sakalım görünmesin diye maskemsi bir şey ve gözlük takıyordu. Karısı çarşaflıydı, millet şey yapmasın söz olmasın diye hani adam az yaşlı gibiydi kadının yaşını tam bilmiyorum göremedim ama adamın saçlar falan az beyazdı, sırf laf söz olmasın diye yan yana durmaktan çekiniyorlardı. Ben görünce üzülüyordum onlar adına. Kadın çocuk değildi not düşmek isterim, maşallah boyu benim gibi iki vardı, ben kadar evlatları vardı. 2) Bu etek kütek, özgürlük konusunu çok tartıştım artık hani uzar gider siz öyle deyin ben böyle deyim geçsin gitsin artık napalım. Ama özgürlük tek taraflı değildir onu söylemek istiyorum sadece. 3) Önce insan nasıl öğretilir onu öğretiyorlar çünkü ortada öğretecek başka bir şey yok. Ateist bir toplum ve öğretilmesi gereken bir yaşam biçimi var. Şöyle ki hiçbir değeri, bilgisi olmayan, 0 bir toplum düşünün, dünyaya atılmış böyle, hiçbir şey yok. Bu toplumun atası olarak sayılacak kişiler örneğin x y z büyükleri amuda kalkılarak yürünmesi gerektiğini söylüyor. Toplumda da bundan başka bir öğreti yok. E insanlar bunu öğrenerek yetişiyor. Haliyle herkes o şekilde büyüyor. Aynı şekilde onların ülkelerinde de "insanlığın nasıl olacağı" ile ilgili bazı kaideler oluşmuş, örneğin saygılı ol, sevgili ol, kavgacı olma gibi. Onlar da onu bir kalıp haline sokmuş ve öğrenmişler. Bizde de islamı herkese doğar doğmaz "en doğru ve gerçek haliyle" öğretmeye başlasak bizden onları parmağında oynatacak adamlar çıkar. İslamda bu ahlak kurallarının hepsi ve fazlası var, sadaka var, zorunlu zekat var, yardım var, yoldaki taşı kaldırmak var, bencillik yok, küçümsemek yok, ırkçılık yok, hep güzel şeyler var. Ama bizim ülkemizde ve artık işte bu müslüman ülke dediğiniz diğer ülkelerde hep bir kargaşa bir özenti bir savaş hali, e böyle olunca ne oluyor, o oğluna nasıl ateist olunur öğretiyor, o oğluna kendi kafasındaki islamı öğretiyor, o oğluna türkçülüğü öğretiyor, o oğluna bilmem neyi öğretiyor, ortalık harman dalına dönüyor. Yoksa şu ülkede herkese güzel bir müslüman olmak öğretilse ne kavga olur ne dövüş, ne hırsızlık olur ne küfür, ne şiddet olur ne kavga, yemin ediyorum dünyada cenneti yaşarız yemin ederim size, çünkü Allah yalan söylemez ve onun koyduğu kurallar asla yanıltmaz. Ama bilgi toplama olunca, sağdan soldan duyma şeyler hadis denilince falan kavgalar körükleniyor, o ona vurdu sen bana vurdun ben ona vurdum derken gelişim ahlak mahlak kalmıyor. Batı ülkeleri de bu savaşın kaymağını yiyor. işte o ahlaklı edepli dediğimiz medeni dediğimiz hayvanların en büyük gücü de bu, ortalık karıştırmak ve kendilerini zengin etmek için hertürlü hileye fesada başvururlar, onların 1 kuruş kârı olacaksa sana anneni kestirip babanı öldüttürürler, alt yapıları gizli yüzleri öyle. Halktan bahsetmiyorum, bir araya geldiklerinde oluşan örgütlenmeden bahsediyorum, sonuçta yıllar önce zencileri muz verip oynatan benim babam değildi. Kluklux ile beyazları tanrılaştıran silahlaştıran benim dedem değildi. Yada zamanında pisliğe basmamak için şemsiye tutan, pisliği camdan döken de benim ninem değildi. Uzar gider. 4) Siyasete girmeyeceğim. 5) Suriyelilerin iyisi, Allah Allah deyip de kaçmak zorunda olanı zaten mahçuptur, garip garip camiye gider, evine gider, markete gider sesini çıkartmaz. Aha bizim burda da var, cübbe giymişler baya varlar, adam camiden eve evden camiye, bir selam veriyor, bir de konuşursa iki üç kelam ediyor. Başka yok. O savaştan kaçıp, burada milleti soyup, arapça millete küfür edip, karıyı kızı kesenler şerefsizdir. Yoksa her milletten kötü insan var, bunu batı iyi doğu kötü diye sınıflandırmayın lütfen, doğuyu kötü duruma kim soktu önce onun cevabını vermeliyiz. Doğu neden böyle olu, birine vurmadan yada çelme takmadan insan düşer mi? çelmeyi takan kim? bunların cevabı verilmeli. |
Alıntı:
Başı ağrıyınca acilin yolunu tutanlara, kedi tırmaladı diye ambulans çağıranlara, randevum var beni hastaneye götüreceksin diye ambulans çağıran kişilere biz dert anlatıyoruz. Toplum bizi çok rahat meslek grubu zannediyor galiba başka açıklaması yok. Aynen katılıyorum yazdıklarınıza |
Toplum nereye gidiyor bilmem ama iyi yerlere gitmediği kesin.Şiddet cok arttı ülkemizde giderek berbatlaşıyoruz büyükşehirlerde yaşamak artık cok zorlaştı. |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:35:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.