![]() |
Hayvan hakkı mı? Yapmayın lütfen... https://i.hizliresim.com/g9VMy3.jpg Ne yazık ki, hayattan zerre kadar nasibini almamış bir toplum olmaktan bir türlü kurtulamıyoruz. Hâl böyle olunca da 3. Sayfa haberleri hep ön plana çıkıyor. Dün 4 Ekim Hayvanlar Günü olarak addedilip, sokak hayvanlarına iyi davranılması, onlara yem verilmesi, hayvanlara yönelik işkence yapılmaması gündemde idi.. Ancak biz halen insana saygı ve sevgi beslemeyi beceremezken nasıl hayvanlara sahip çıkacağız. Aslında toplumumuzda öyle yaratıklar var ki, insanlıktan çıkıp hayvan dahi olamayan vahşiler ile aynı havayı soluyor olmak ne acı.. Kendisini 9 ay karnında taşıyan, onu besleyip büyüten, afedersiniz kıçındaki b..kunu dahi temizleyen, günlerce uykusuz kalan, ağlamasın diye gazını çıkaran, hayatını yoluna seren bir kişiye, kutsal bir varlığa, anneye, evet anneye dahi nasıl davranacağını bilmeyen, tahammülü olmayan insan müsvetteleri ne zaman silinip gidecek doğrusu merak ediyorum.. İnsanı bir kenara bırakın kendi öz annesine bile nasıl davranacağını bilmeyen birisinin/birilerinin hayvana iyi niyetli yaklaşmasını beklemek ütopyadan ibarettir. İşte bunlardan birisi de Kayseri'de yaşandı. 41 yaşındaki Eşşek kadar adam (Eşekler kusura bakmasın) 72 yaşındaki annesini vahşice öldürdü. Sözün bittiği yer... |
Bu iş burda tutmaz |
Bir kaç gündür boşa paylaşıyorsunuz |
Alıntı:
|
Eğer konuşursam sesim gür çıkar Korkuyrum sonra beni dinleyen kulakları kesmelerinden Cunku beni yalan duvarına vuracak İnsandır Cenneti hayal edip içinden yaşamaktan korkarım Özgür bir güvercin gibi kendi vatanıma koşmaktan korkuyorum Çünku beni gökyüzünden aşağı indirecek İnsandır Bülbül'ün sesini dinlemeye hasret kaldım ama korkuyorum Çünkü bülbülü kafesinde sağır eden ve sesini kesen insandır Bu şiirlerimle doğruyu arayamam Çünku şiirlerime kelepçeyi vuracak olan İnsandır Eğer bir aydınlık görürsem kimseye söylemem ve söylemeyin Çünkü gözümü kör edecek İnsandır Beni kaderin elinde esir, fakir ikayıp dilenci ve İnsanların cebine yalvarmamın sebebi İnsandır Aşık olmaktan korkuyorum belirsiz bir aşk yüzünden Kalbime ihanet edecek olan İnsandır Bir cok zaman ölümün peşinden koştum ölmek için Ve ölümü bana sevdiren İnsandır Annem nasıl mezarımı bulacak ? Annemin önünde mezarımı kapatanda İnsandır Tövbe olsun bir daha bu dunyaya gelirsem Çünkü beni devletindede köle edecek İnsandır İNSAN böyle olmasımı gerek ? Niye İNSANLAR neden böyle ? VİJDAN nerede ? ŞEREF nerede ? Kalp nerede ? BUDA İNSANSIZLIK DEGİL Mİ EY İNSAN ..! Ferhat MERDE - İnsane Şiiri |
Hayır neden kıyaslama ihtiyacı duyuyorsun ki? Bak daha güzel bir bakış açısı var. Allah'ın yarattığı herhangi bir canlıya zarar veren insandan, insanlara veya hayvana ve hatta bitkilere iyi niyetli yaklaşmasını beklemek ütopyadan ibarettir. |
Kendisini doğurup büyüten yüce varlık olan Anne'ye bile bu yapılıyorsa... Kimse karşısındaki insana, hayvana, bitkiye, taşa toprağa SAYGI göstermesini beklemesin.. Şunu yazmak bile insanlık adına UTANÇ verici . Malesef... |
Hocam sen ayrı frekanstasın. Bizi anlamıyorsun ki :) Kendi kendine utana dur öyleyse. N'apalım :) |
Haber editörü olsan bu haberden sonra işsiz kalırsın hocam. |
Evlat var insanı vezir eder evlat var insanı rezil eder.Tanrı herkese hayırlı evlatlar nasip etsin. |
İnsanlar hayvanlara iyi ve şefkatli davranmayı öğrenmeden insanlara iyi davranmayı öğrenemez, boş yapmayın. |
Alıntı:
|
Alıntı:
Ayrıca bu cümleden bunu çıkaran birisiyle çok fazla konuşup da vaktimi harcayamam. |
Alıntı:
Annenin ne kadar yüce bir varlık olduğunu ve tüm canlılardan üstün olduğunu ifade eden onca hadis varken... Gerçekten BOŞ yapıyorsun.. Sana güneşli günler!! |
Alıntı:
Anne ile benim yazdığım ilk cümlenin ne alakası var. İyice belli ettiniz kendinizi, lütfen alıntı yapmayın.. |
Hâla vaktini ve değerli vaktimi BOŞ yaparak geçirdiğinizin farkında değil misiniz? Değer yargılarınızın farklı olması sizi bağlar.. Ancak mevzuyu iyice polemik haline getirmeniz gerçekten komik olmaya başladı. --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 17:33:35 -->-> Daha önceki mesaj 17:27:56 -- Alıntı:
|
Bu konu da neden ve niçin tartışma yaşanıyor cidden çözemedim.Bir yerler de birşeyi kaçırmış olmayım.Zira biz forumun ihtiyar kesimi tarafından sıkça sohbetler de adı geçen ve taktir edilen bir kaç genç üye de konu da tartışıyor. |
İnsan veya hayvan farketmez hiç bir canlıya kötü davranılmaz. Tartışılmasınada gerek yok bence. |
Eşekler kusura bakmasın aşk olsun |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:16:25. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.