R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Hayvan hakkı mı? Yapmayın lütfen... (https://www.r10.net/off-topic/1759092-hayvan-hakki-mi-yapmayin-lutfen.html)

TempoMedya 05-10-2017 13:10:59

Hayvan hakkı mı? Yapmayın lütfen...
 
https://i.hizliresim.com/g9VMy3.jpg

Ne yazık ki, hayattan zerre kadar nasibini almamış bir toplum olmaktan bir türlü kurtulamıyoruz. Hâl böyle olunca da 3. Sayfa haberleri hep ön plana çıkıyor. Dün 4 Ekim Hayvanlar Günü olarak addedilip, sokak hayvanlarına iyi davranılması, onlara yem verilmesi, hayvanlara yönelik işkence yapılmaması gündemde idi.. Ancak biz halen insana saygı ve sevgi beslemeyi beceremezken nasıl hayvanlara sahip çıkacağız. Aslında toplumumuzda öyle yaratıklar var ki, insanlıktan çıkıp hayvan dahi olamayan vahşiler ile aynı havayı soluyor olmak ne acı..

Kendisini 9 ay karnında taşıyan, onu besleyip büyüten, afedersiniz kıçındaki b..kunu dahi temizleyen, günlerce uykusuz kalan, ağlamasın diye gazını çıkaran, hayatını yoluna seren bir kişiye, kutsal bir varlığa, anneye, evet anneye dahi nasıl davranacağını bilmeyen, tahammülü olmayan insan müsvetteleri ne zaman silinip gidecek doğrusu merak ediyorum..

İnsanı bir kenara bırakın kendi öz annesine bile nasıl davranacağını bilmeyen birisinin/birilerinin hayvana iyi niyetli yaklaşmasını beklemek ütopyadan ibarettir. İşte bunlardan birisi de Kayseri'de yaşandı. 41 yaşındaki Eşşek kadar adam (Eşekler kusura bakmasın) 72 yaşındaki annesini vahşice öldürdü. Sözün bittiği yer...

sitting 05-10-2017 13:12:12

Bu iş burda tutmaz

Candede 05-10-2017 13:13:31

Bir kaç gündür boşa paylaşıyorsunuz

TempoMedya 05-10-2017 13:15:19

Alıntı:

Candede Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072759630)
Bir kaç gündür boşa paylaşıyorsunuz

Haklısınız.. BOŞA PAYLAŞTIĞIMI şu an anladım (sayenizde)

Webx 05-10-2017 13:22:15

Eğer konuşursam sesim gür çıkar
Korkuyrum sonra beni dinleyen kulakları kesmelerinden
Cunku beni yalan duvarına vuracak İnsandır
Cenneti hayal edip içinden yaşamaktan korkarım
Özgür bir güvercin gibi kendi vatanıma koşmaktan korkuyorum
Çünku beni gökyüzünden aşağı indirecek İnsandır
Bülbül'ün sesini dinlemeye hasret kaldım ama korkuyorum
Çünkü bülbülü kafesinde sağır eden ve sesini kesen insandır
Bu şiirlerimle doğruyu arayamam
Çünku şiirlerime kelepçeyi vuracak olan İnsandır
Eğer bir aydınlık görürsem kimseye söylemem ve söylemeyin
Çünkü gözümü kör edecek İnsandır
Beni kaderin elinde esir, fakir ikayıp dilenci ve
İnsanların cebine yalvarmamın sebebi İnsandır
Aşık olmaktan korkuyorum belirsiz bir aşk yüzünden
Kalbime ihanet edecek olan İnsandır
Bir cok zaman ölümün peşinden koştum ölmek için
Ve ölümü bana sevdiren İnsandır
Annem nasıl mezarımı bulacak ?
Annemin önünde mezarımı kapatanda İnsandır
Tövbe olsun bir daha bu dunyaya gelirsem
Çünkü beni devletindede köle edecek İnsandır
İNSAN böyle olmasımı gerek ?
Niye İNSANLAR neden böyle ?
VİJDAN nerede ?
ŞEREF nerede ?
Kalp nerede ?
BUDA İNSANSIZLIK DEGİL Mİ EY İNSAN ..!

Ferhat MERDE - İnsane Şiiri

ferhatkocabal 05-10-2017 13:31:32

Hayır neden kıyaslama ihtiyacı duyuyorsun ki? Bak daha güzel bir bakış açısı var. Allah'ın yarattığı herhangi bir canlıya zarar veren insandan, insanlara veya hayvana ve hatta bitkilere iyi niyetli yaklaşmasını beklemek ütopyadan ibarettir.

TempoMedya 05-10-2017 13:34:17

Kendisini doğurup büyüten yüce varlık olan Anne'ye bile bu yapılıyorsa...
Kimse karşısındaki insana, hayvana, bitkiye, taşa toprağa
SAYGI göstermesini beklemesin..

Şunu yazmak bile insanlık adına UTANÇ verici . Malesef...

ferhatkocabal 05-10-2017 13:36:32

Hocam sen ayrı frekanstasın. Bizi anlamıyorsun ki :) Kendi kendine utana dur öyleyse. N'apalım :)

yakoSin 05-10-2017 13:50:38

Haber editörü olsan bu haberden sonra işsiz kalırsın hocam.

MERCAN 05-10-2017 13:51:04

Evlat var insanı vezir eder evlat var insanı rezil eder.Tanrı herkese hayırlı evlatlar nasip etsin.

Gucluyazar 05-10-2017 15:32:45

İnsanlar hayvanlara iyi ve şefkatli davranmayı öğrenmeden insanlara iyi davranmayı öğrenemez, boş yapmayın.

TempoMedya 05-10-2017 17:02:08

Alıntı:

Gucluyazar Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072760029)
İnsanlar hayvanlara iyi ve şefkatli davranmayı öğrenmeden insanlara iyi davranmayı öğrenemez, boş yapmayın.

Hımmm... Hayvanları, annenden üstün tutuyorsun! Öyle mi?

Gucluyazar 05-10-2017 17:13:52

Alıntı:

TempoMedya Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072760325)
Hımmm... Hayvanları, annenden üstün tutuyorsun! Öyle mi?

İki farklı canlıya aynı anda şefkat gösteremeyecek olmanız sizin sorununuz.
Ayrıca bu cümleden bunu çıkaran birisiyle çok fazla konuşup da vaktimi harcayamam.

TempoMedya 05-10-2017 17:15:23

Alıntı:

Gucluyazar Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072760375)
İki farklı canlıya aynı anda şefkat gösteremeyecek olmanız sizin sorununuz.
Ayrıca bu cümleden bunu çıkaran birisiyle çok fazla konuşup da vaktimi harcayamam.

Ne kadar BOŞ yaptığınız ortada.. Seni dünyaya getiren en yüce varlığı bile ayırt edemiyorsan, gerçekten buraya yazarak zamanını ve zamanımızı boşa harcıyorsun..
Annenin ne kadar yüce bir varlık olduğunu ve tüm canlılardan üstün olduğunu ifade eden onca hadis varken...
Gerçekten BOŞ yapıyorsun.. Sana güneşli günler!!

Gucluyazar 05-10-2017 17:23:19

Alıntı:

TempoMedya Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072760379)
Ne kadar BOŞ yaptığınız ortada.. Seni dünyaya getiren en yüce varlığı bile ayırt edemiyorsan, gerçekten buraya yazarak zamanını ve zamanımızı boşa harcıyorsun..
Annenin ne kadar yüce bir varlık olduğunu ve tüm canlılardan üstün olduğunu ifade eden onca hadis varken...
Gerçekten BOŞ yapıyorsun.. Sana güneşli günler!!

Ha ha ha :)
Anne ile benim yazdığım ilk cümlenin ne alakası var.
İyice belli ettiniz kendinizi, lütfen alıntı yapmayın..

TempoMedya 05-10-2017 17:33:35

Hâla vaktini ve değerli vaktimi BOŞ yaparak geçirdiğinizin farkında değil misiniz?
Değer yargılarınızın farklı olması sizi bağlar..
Ancak mevzuyu iyice polemik haline getirmeniz gerçekten komik olmaya başladı.

--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 17:33:35 -->-> Daha önceki mesaj 17:27:56 --

Alıntı:

MERCAN Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1072759737)
Evlat var insanı vezir eder evlat var insanı rezil eder.Tanrı herkese hayırlı evlatlar nasip etsin.

Çok haklısınız . Gerçekten bugün duyduğum okuduğum en güzel cümle oldu

MERCAN 05-10-2017 17:38:52

Bu konu da neden ve niçin tartışma yaşanıyor cidden çözemedim.Bir yerler de birşeyi kaçırmış olmayım.Zira biz forumun ihtiyar kesimi tarafından sıkça sohbetler de adı geçen ve taktir edilen bir kaç genç üye de konu da tartışıyor.

DijitalFikir 05-10-2017 17:41:40

İnsan veya hayvan farketmez hiç bir canlıya kötü davranılmaz. Tartışılmasınada gerek yok bence.

DarthWorm 05-10-2017 18:42:07

Eşekler kusura bakmasın

aşk olsun


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:16:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.