R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Ekran Kartı Overclock Hakkında Yardım ( ATI ) (https://www.r10.net/off-topic/1114093-ekran-karti-overclock-hakkinda-yardim-ati.html)

Gnosis 31-08-2013 21:31:16

Ekran Kartı Overclock Hakkında Yardım ( ATI )
 
SAPPHIRE HD4850 GDDR3 1GB 256B ATI RADEON DX10.1
Bu marka bir ekran kartım var arkadaşlar,
http://www.vatanbilgisayar.com/UserF...RE/61115/1.jpg
Ben bunu overclock yapmak istiyorum.

http://p1308.hizliresim.com/1d/z/s4fst.png
buradan tam olarak ayarları nasıl yapacağım?
COD felan oynarken daha fazla performans almak istiyorum.
Yardımcı olabilecek arkadaş varsa şimdiden teşekkürler.
bu arada alakalı mı bilmiyorum ama Power 400 watt.

tension 31-08-2013 21:54:56

yanlış hatırlamıyorsam en az 450 watt güç kaynağı isteyen bir kart bu güç kaynağın yetersiz

Gnosis 31-08-2013 22:34:32

Alıntı:

tension Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1067839647)
yanlış hatırlamıyorsam en az 450 watt güç kaynağı isteyen bir kart bu güç kaynağın yetersiz

Hocam acaba arada kasmaların sebebi felan bu mudur eğer öyleyse 500lük alacağım bir tane.

ErkanEkin 31-08-2013 22:49:26

Alıntı:

Gnosis Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1067839857)
Hocam acaba arada kasmaların sebebi felan bu mudur eğer öyleyse 500lük alacağım bir tane.

power'larin yüksek olmasının performansa bir katkısı olmaz ama poweri yüksek tutarak ilerde patlamarı önlüye bilirsin ve ilerde topluyacan sistemlerde ek bir powera ihtiyacın olmaz ama bence 400 wlik bir powerla overlock yapmayı deneme powerların 80 plus olması powerin gerçek güçünde oldugunu gösterir.

Martin 31-08-2013 22:59:49

Aynı kartın bende GDDR5 Olanı var vatandan şubat ayı 150 TL gibi bir fiyata almıştım..Far Cry 3 ultra ayarları açtım banamısın demedi kart..

Overlock için yerinde olsam forum.donanimhaber.com`da teknik yardım bölümüne danışırdım..Aşırı derecede bilgili arkadaşlar mevcut orda hatta hastası filanlar, elbet yardımcı olucaklardır..

Psu içinda gpu-z progrmaını indirin sağ üst trafta Bus İnterface kısmında üzerine geldiğinizde kartınızın hangi veriyoluna sahip olduğu ve nasıl çalıştığı söyleniyor..

Aksaklık varsa size belirtiyor zaten genelde, mesela örnek kartınız 2.0 16x veriyoluna sahip ama şu anda 2.0 4x hızında çalışıyor gibi..

Anlayınki o zaman psu yetersiz :)

WSBGDH 31-08-2013 23:06:40

Manuel fan ayarlarını kapatın. Otomatik ayarlasın.

625 olan değeri 700 yapın.
700 olan değeri 850 yapın.

Zaten eski bir kart hocam, uçuk kaçık şeyler beklemeyin. Böyle kullanın derim ben bir ATI kullanıcısı olarak.

http://j1308.hizliresim.com/1d/z/s4kmf.jpg

ErkanEkin 31-08-2013 23:17:21

Alıntı:

WSBGDH Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1067840038)
Manuel fan ayarlarını kapatın. Otomatik ayarlasın.

625 olan değeri 700 yapın.
700 olan değeri 850 yapın.

Zaten eski bir kart hocam, uçuk kaçık şeyler beklemeyin. Böyle kullanın derim ben bir ATI kullanıcısı olarak.

http://j1308.hizliresim.com/1d/z/s4kmf.jpg

hocam overlock yaptıgınızda aşagıdaki değerle kaç fps artış alıyorsunuz acaba ?

WSBGDH 31-08-2013 23:23:14

Alıntı:

ErkanEkin Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1067840090)
hocam overlock yaptıgınızda aşagıdaki değerle kaç fps artış alıyorsunuz acaba ?

Benim kartım arkadaşın kartından değil hocam. Benimkisi HD7950 Turbo.

http://p1308.hizliresim.com/1d/z/s4l64.jpg

Ekranım benim 120FPS hocam. Yani oyunlarda hep yüksek FPS almışımdır makine iyi ancak dikkat etmedim rakamsal olarak.

Eğer normal ekran kullanıyorsanız (60Hertz) 80 FPS verse bile makineniz 60 FPS'nin üstünü göstermez ekranınız.

umit99 31-08-2013 23:34:44

http://prntscr.com/1okpth

ErkanEkin 31-08-2013 23:39:22

Alıntı:

WSBGDH Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1067840122)
Benim kartım arkadaşın kartından değil hocam. Benimkisi HD7950 Turbo.

http://p1308.hizliresim.com/1d/z/s4l64.jpg

Ekranım benim 120FPS hocam. Yani oyunlarda hep yüksek FPS almışımdır makine iyi ancak dikkat etmedim rakamsal olarak.

Eğer normal ekran kullanıyorsanız (60Hertz) 80 FPS verse bile makineniz 60 FPS'nin üstünü göstermez ekranınız.

anladım hocam resimdeki kartın hd 7950 sapphireside bende var hani overlock yapayımmı diye düşünüyordumda o yüzden overlockta ne kadar fark aldıgınızı sormak istedim

Gnosis 31-08-2013 23:55:44

Alıntı:

Martin Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1067840008)
Aynı kartın bende GDDR5 Olanı var vatandan şubat ayı 150 TL gibi bir fiyata almıştım..Far Cry 3 ultra ayarları açtım banamısın demedi kart..

Overlock için yerinde olsam forum.donanimhaber.com`da teknik yardım bölümüne danışırdım..Aşırı derecede bilgili arkadaşlar mevcut orda hatta hastası filanlar, elbet yardımcı olucaklardır..

Psu içinda gpu-z progrmaını indirin sağ üst trafta Bus İnterface kısmında üzerine geldiğinizde kartınızın hangi veriyoluna sahip olduğu ve nasıl çalıştığı söyleniyor..

Aksaklık varsa size belirtiyor zaten genelde, mesela örnek kartınız 2.0 16x veriyoluna sahip ama şu anda 2.0 4x hızında çalışıyor gibi..

Anlayınki o zaman psu yetersiz :)

hocam birde şunlar var o programla:
http://j1308.hizliresim.com/1d/z/s4mkv.png
http://j1308.hizliresim.com/1d/z/s4mlk.png

Martin 01-09-2013 00:06:18

Psu yetersiz hocam ondan dolayı kart tam performansında çalışmıyor.

Bn 600 w +80 plus güç kaynağıyla kullanıyorum...Kesinlikle hiçbir sorun yok kart istediği gücü aldığı için, muazzam performans gösteriyor..

Acilen psu değişin ve ayrıca overlock kalkışmayın tüm sistemi yakarsınız...

Gnosis 01-09-2013 00:14:53

Alıntı:

Martin Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1067840411)
Psu yetersiz hocam ondan dolayı kart tam performansında çalışmıyor.

Bn 600 w +80 plus güç kaynağıyla kullanıyorum...Kesinlikle hiçbir sorun yok kart istediği gücü aldığı için, muazzam performans gösteriyor..

Acilen psu değişin ve ayrıca overlock kalkışmayın tüm sistemi yakarsınız...

Biraz da araştırdım zaten vazgeçtim bu sevdadan :=) hocam peki bu v1.1 ve v2.0 arasında çok fark olur mu acaba , eğer gözle görülür bir fark olacaksa değişeceğim psuyu zaten daha erkene alırım değişim işini. 400watt poweri zaten 40tl ye almıstım bayagı ucuzdu zaten hazırlıklıydım , pcm çalınmıştı acilen almıştım bu parçaları toplamıştım.
işlemcim de biraz kötü sanırım
http://p1309.hizliresim.com/1f/1/s4ncq.png

Martin 01-09-2013 00:23:51

Alıntı:

Gnosis Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1067840478)
Biraz da araştırdım zaten vazgeçtim bu sevdadan :=) hocam peki bu v1.1 ve v2.0 arasında çok fark olur mu acaba , eğer gözle görülür bir fark olacaksa değişeceğim psuyu zaten daha erkene alırım değişim işini. 400watt poweri zaten 40tl ye almıstım bayagı ucuzdu zaten hazırlıklıydım , pcm çalınmıştı acilen almıştım bu parçaları toplamıştım.
işlemcim de biraz kötü sanırım
http://p1309.hizliresim.com/1f/1/s4ncq.png

Neye göre kötü değişir hocam...Çift çekirdek ve 2,90 ghz hızında çalışmaya sahip..

Hala bir çok oyunda yeterli, ona takılmaya gerek yok..Çok canınızı sıkarsa ilerde bir tane İ3 atarsınız benim gibi keyfinize bakarsınız :)

Diğer soruya gelirsek Tabikide fark olucaktır..Şu an ekran kartınız düşük bir potansiyelde çalışıyor..Araba gibi düşünün 100 basabiliyorken motorda arıza var diye 40 ile gitmek zorundasınız..

Ayrıca 40 tlye aldığınız psu büyük ihtimal gerçek 400w değerini yansıtmıyordur..En azından sisteme 250 ila en fazla 300 verebiliyordur...

Benim güç kaynağının aynısını sana önereyim..Gerçekten çok sağlamdır sistemini rahatlıkla emanet edebilirsin...

XILENCE XP600 600W 135MM FAN PSU GAMİNG SERİSİ R3

http://www.vatanbilgisayar.com/xilen...spx?I_ID=39365

Ayrıca şunuda yapabilirsin...

Ekran kartını forumda satarsın uygun fiyata gidip cuzzi bir fiyata vatandan gt430 yada gt630 alırsın..Bunlar rahatlıkla senin psuda sorun çıkarmadan çalışır..

Karar senin dostum :)

Gnosis 01-09-2013 00:29:16

Alıntı:

Martin Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1067840519)
Neye göre kötü değişir hocam...Çift çekirdek ve 2,90 ghz hızında çalışmaya sahip..

Hala bir çok oyunda yeterli, ona takılmaya gerek yok..Çok canınızı sıkarsa ilerde bir tane İ3 atarsınız benim gibi keyfinize bakarsınız :)

Diğer soruya gelirsek Tabikide fark olucaktır..Şu an ekran kartınız düşük bir potansiyelde çalışıyor..Araba gibi düşünün 100 basabiliyorken motorda arıza var diye 40 ile gitmek zorundasınız..

Ayrıca 40 tlye aldığınız psu büyük ihtimal gerçek 400w değerini yansıtmıyordur..En azından sisteme 250 ila en fazla 300 verebiliyordur...

Benim güç kaynağının aynısını sana önereyim..Gerçekten çok sağlamdır sistemini rahatlıkla emanet edebilirsin...

XILENCE XP600 600W 135MM FAN PSU GAMİNG SERİSİ R3

http://www.vatanbilgisayar.com/xilen...spx?I_ID=39365

Ayrıca şunuda yapabilirsin...

Ekran kartını forumda satarsın uygun fiyata gidip cuzzi bir fiyata vatandan gt430 yada gt630 alırsın..Bunlar rahatlıkla senin psuda sorun çıkarmadan çalışır..

Karar senin dostum :)

Yardımın ve ilgin için çok teşekkürler hocam , üniversite açıldığında ilk işim vatandan almak olacak bu psuyu :)
Ayrıca konuya yorum atan tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim ,
iyi forumlar dilerim :)

WSBGDH 01-09-2013 12:16:40

Alıntı:

ErkanEkin Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1067840214)
anladım hocam resimdeki kartın hd 7950 sapphireside bende var hani overlock yapayımmı diye düşünüyordumda o yüzden overlockta ne kadar fark aldıgınızı sormak istedim

pek bişi farketmez hocam zaten o/c'yi uçuk yapmadıktan sonra yapmanın manası yok gibi birşey biliyorsunuz


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:39:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.