R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Google Optimizasyon (https://www.r10.net/google-optimizasyon/)
-   -   Subdomainmi Klasörmü ? (https://www.r10.net/google-optimizasyon/472403-subdomainmi-klasormu.html)

GodLessTurtLe 07-10-2009 00:09:28

Subdomainmi Klasörmü ?
 
Merhabalar arkadaşlar birşey danışmak istiyorum sizlere

siteadı.com/uzantı
uzantı.siteadı.com

bunlardan hangisinde seo daha kolay olur subdomaindemi yoksa klasör açıptamı yapmalıyım bilenler yardımcı olabilirlermi acaba

digiklan 07-10-2009 01:36:56

kaçııııııınnnnnnn!!!!!!!!!!!!!

yine bir subdomain mi subfolder mı tartışması başlıyorr..............

:D

DomainUsta 07-10-2009 01:52:02

Yıllardır sorulur, yıllardır konuşulur...

İkisi de aynı diyen de var, sub domain iyi diyen de... Ben de subdomain tercih ederim ama zor geliyor işte.

Karadeniz 07-10-2009 02:32:11

ben sitelerimde subdomaini tercih ediyorum. katkısını gördüğümde söylenebilir.

Bebu 07-10-2009 02:51:31

şuana kadar okuduğum makalelerde hep;

Alıntı:

siteadı.com/uzantı
şeklinde daha iyi diye biliyorum.

LineBilisim 07-10-2009 02:56:05

Subdomain daha mantıklı geliyor..
google aramalarında
oyun.siteadi.com
siteadi.com/oyun
karşılaştırmalarına göre subdomain daha çok görülüyor..
Bildiğim kadarıyla google aramalarında üst sıralara çıkabilmek için domainde site içeriğinin temeli olan anahtar kelime (keyword) olmalı.
Durum böyle olunca google subdomaine öncelik verir diye düşünüyorum.

Yesil SEO 07-10-2009 02:58:08

sadece şunu söyleyebılırım..
subdomaın google webmaster tools ta normal domaın olarak işlem yapılabılır.
fakat klasor webmaster tools a eklenemez..
benım tercıhım subdomain olurdu..

eNCeLaDuSs 07-10-2009 03:15:38

Ben tercihimi hep subdomainden yana kullanırım.

RebeLMasteR 07-10-2009 03:17:11

bencede subdomain

asmika 07-10-2009 03:44:10

Bencede subdomain Klasörler hep n/a

MyKaBuS 07-10-2009 11:27:56

Merhaba

Büyük siteleri bu konuda örnek alabiliriz. haber sıralamasında 1. sayfada olan hurriyet.com.tr 'nin subdomainleri var. Mynet, E-kolay hepsi subdomain kullanıyor... Bende Subdomain diyorum.

MaviEjder 07-10-2009 11:52:51

subdomain subdomain :)

Timnet 07-10-2009 11:57:24

subdomain

TRs 07-10-2009 11:58:14

Kimisi subdomain kimisi alt sayfa dese de (benim görüşüm) işin aslı şu;
Eğer çıkmak istediğiniz kelime kolay bir kelime ise alt sayfa yapmanız mantıklı olur, ana domainden güç alarak çabucak çıkar. Ama zor bir kelime ise alt sayfa ile çıkmanız çok çok zordur. Oyun , forum , video vb. şeyler için her zaman subdomain'i tercih etmişimdir ve bence daha iyidir. İlk açtığınızda çok faydasını görmeyebilirsiniz. Ama subdomain belli bir kaliteye ulaştıktan sonra çok çok faydalı olur

forumbilgi 07-10-2009 12:11:01

uzantı.siteadı.com
bencede bu arkdasım.. google bıle denem sıtesını nasıla actı

sandbox.google.com die demi :))) bı hayır var bence bunda

cnn 07-10-2009 12:14:50

Subdomain. Çok faydasını görürsünüz. Daha sonra başka bir IP'ye yönlendirmek isteyebilirsiniz ve subdomain'i. Başka sunucuda çalıştırabilirsiniz subdomainde bulunan scriptinizi. vs. vs.

digiklan 07-10-2009 13:29:24

Subdomain ile subfolder ın özellikleri defalarca yazıldı.
En az ben 3-4 kez subdomain ile subfolder nasıl kullanılmalı diye mesaj yazdım.
Ama görüyorum ki hala bu konuyu kimse tam anlamamış.

Subdomain kullanılması gereken durumlar var. Subfolder kullanılması gereken durumlar var.

Ama her naneye subdomain açan ve subdomain gereken yerde subfolder açan siteler zorlanır.

Bir de bu işe mynet google hurriyet mynet subdomain kullanıyor diye subdomain kullanmalı diye bakmakla bir yere gelinemeyeceğine inanıyorum. Bu adamların subdomain kullanmasının sebebi emin olun Arama Motoru Optimizasyonu değil ;)

NeLph 07-10-2009 13:42:12

Yapacağın iş eğer ana domainin ile ilişkili ve ana domaine bağlı ise alt klasör kullanabilirsin. Ama yok ana domain dışında farklı bişey yapıcam dersen sub domain kullan. Onun dışında forumda kullanılışı konusunda detaylı çok yazı var forumda araştırma yapabilirsin.

gurcay 07-10-2009 13:58:29

İkisinin de kullanım alanları farklı, karşılaştırılmamalı bence.
Digiklan güzel açıklamış, tebrik ederim.

schreck 07-10-2009 15:35:35

bence subdomain.

ontedi 17-11-2009 15:59:59

Eğer ilerde çok kaynak tüketebilecek bir işlem yapacaksanız subdomain kullanmanız şarttır. Subfolder i başka sunucu üzerinden çalıştıramazsınız ama subdomaini çalıştırabilirsiniz. Seo açısından faydası konusunda yorum yapmayacağım o konuda çokta deneyimli sayılmam. 1 aylık konuyu hortlatıyorum ama yinede görüş belirtmeye değer :)

Red 17-11-2009 16:09:06

Herkes klasör derken, subdomain diye düşündüm yıllarca ve haylen aynı görüşteyim. Klasörler aramalarda kolay kolay çıkmazken subdomainler aramalarda ayrı domain kabul edildiğinden daha kolay çıkmakta ve her subdomain farklı pr değeri kazandığından birbirlerine verilen linkler aynı ip de olsalarda etkisi azda olsa belli ediyor.

Anonim 17-11-2009 16:09:14

bencede subdomain kullanımı daha avantajlı

muhammed 17-11-2009 20:28:07

Alıntı:

cnn Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1059585724)
Subdomain. Çok faydasını görürsünüz. Daha sonra başka bir IP'ye yönlendirmek isteyebilirsiniz ve subdomain'i. Başka sunucuda çalıştırabilirsiniz subdomainde bulunan scriptinizi. vs. vs.

seo ve google ile ilgili bir yorum yapamam (o kadar bilgim yok) ama yukarıda ki sebepten dolayı subdomain:)

Brkucnc 17-11-2009 20:36:36

subdomain iyidir sanırım.

Gwindor 17-11-2009 22:36:08

bence amd al.

gdici 17-11-2009 22:53:47

siteadı.com/uzantı daha iyi sanırım. güzel verim alıyorum.

supremacy 17-11-2009 23:00:27

Alıntı:

Gwindor Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1059840322)
bence amd al.

hahaha güzeldi.

Subdomaini ayrı bir site düşünebilirsin.2 yıldır kullanmaktayım artısını gördüm eksisini görmedim.

DarKSteaL 17-11-2009 23:13:32

eger program sıtesı gıbı bısey acacaksan..programlar sayfaları ıcın subdomain etıketler ıcın klasor..yada buna benzer bıseyler :)

pLive 18-11-2009 00:17:12

Kaç kez açılmış bu konu.. Subdomain daha iyidir.

http://www.google.com.tr/#hl=tr&safe...fa6f46813681ba

PhiL0sQph3R 18-11-2009 00:19:32

sebep her ne olursa olsun subdomain :)

hsnac95 18-11-2009 00:51:43

subdomain çünkü;
arkadaşlarında bahsettiği gibi google subdomaini başka bir domain olarak görüyor demişler yani buna göre atıyorum seoda önemli olan unsurlardan biride domain içinde içerikle alakalı bir kelime geçmesidir atıyorum oyun.siteadi.com al sana taş gibi içinde oyun geçen domain.

CooL 20-11-2009 22:11:46

bakın eger /xxx kasıyorsanız olur olur sand a düşebilirsiniz. düşerseniz ANA DOMAİNİ ETKİLER. ana domainde sand a düşer. burası 1
eğer xxx.asdfasdfa.com seklınde kasıyorsanız sand a düşebilirsiniz (çok çok zor ihtimal ) ama ANA DOMAİNİ ETKİLEMEZ:)

bu ilk kısmı ..

2. kısmıda sudur subdomain ana domainin yükselmesini her zaman tetikler..
sandbox u zorlastırır , google populeritesini arttırır :)

karar sizin..

ArgE35 28-12-2009 07:44:04

Alıntı:

CooL Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1059858193)
bakın eger /xxx kasıyorsanız olur olur sand a düşebilirsiniz. düşerseniz ANA DOMAİNİ ETKİLER. ana domainde sand a düşer. burası 1
eğer xxx.asdfasdfa.com seklınde kasıyorsanız sand a düşebilirsiniz (çok çok zor ihtimal ) ama ANA DOMAİNİ ETKİLEMEZ:)

bu ilk kısmı ..

2. kısmıda sudur subdomain ana domainin yükselmesini her zaman tetikler..
sandbox u zorlastırır , google populeritesini arttırır :)

karar sizin..



Dedigin gibi ise sub kasmak daha mantıklı. ama söyle bir olasılık varmı yani subdaki cok cok aykırı bir durum anadomain e yansırmı. ?

islam 28-12-2009 09:44:04

Subdomain Göze Daha Hoş Geliyor : )

by_antiseptic 28-12-2009 17:02:31

bence de subdomain


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 16:17:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.