• 03-06-2026, 10:10:08
    #1
    Freelance yazılımcılar, SaaS girişimcileri ve yurtdışına hizmet veren kişiler için fatura kesmeden gelir elde etmek kısa vadede kolay görünse de; uzun vadede vergi incelemesi, ceza ve geçmişe dönük riskler oluşturabilir. Üstelik doğru şirket ve muhasebe yapısı kurulduğunda, birçok yazılım hizmeti için hizmet ihracı avantajları sayesinde çok daha güvenli ve düşük vergili bir sistem kurulabilmektedir.
    Merak ettikleriniz için yazımızı okuyabilirsiniz: https://www.nova360.org.tr/#/blog/ya...r-ve-gercekler
  • 03-06-2026, 10:14:14
    #2
    kurumsal üyelik ve üzeri olan kişiler içerisinde fatura kesmeyenlerin olduğunu düşünüyorum. Geçtiğimiz yıl ismini unuttuğum bir kurumsal üye bana fatura kesmemişti. Üstelik kdv dahil fiyat almıştı. Kurumsal fatura kesemeyecek durumda olanlara kurumsal ve üzeri üyelikler verilmemeli.
  • 03-06-2026, 11:03:18
    #3
    Cherkes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kurumsal üyelik ve üzeri olan kişiler içerisinde fatura kesmeyenlerin olduğunu düşünüyorum. Geçtiğimiz yıl ismini unuttuğum bir kurumsal üye bana fatura kesmemişti. Üstelik kdv dahil fiyat almıştı. Kurumsal fatura kesemeyecek durumda olanlara kurumsal ve üzeri üyelikler verilmemeli.
    Kurumsal üyeliklerde vergi levhası şartı var diye biliyorum ama
  • 03-06-2026, 15:48:13
    #4
    Nova360 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Freelance yazılımcılar, SaaS girişimcileri ve yurtdışına hizmet veren kişiler için fatura kesmeden gelir elde etmek kısa vadede kolay görünse de; uzun vadede vergi incelemesi, ceza ve geçmişe dönük riskler oluşturabilir. Üstelik doğru şirket ve muhasebe yapısı kurulduğunda, birçok yazılım hizmeti için hizmet ihracı avantajları sayesinde çok daha güvenli ve düşük vergili bir sistem kurulabilmektedir.
    Merak ettikleriniz için yazımızı okuyabilirsiniz: https://www.nova360.org.tr/#/blog/ya...r-ve-gercekler
    Tamamına katılmakla birlikte, vergi meselesinde insanların zoruna giden şey devlete vergi vermek değil. Esnaf odası, muhasebeci gibi aracılara sponsorluk yapmak. Ben risk almışım, yatırım yapmışım, zarar etme-batma gibi durumlarım bile var. Adam risksiz benim sırtımdan ayakta duruyor. "Oda" denen organizmalara sponsorluk yapıyoruz. Onların lüks mobilyalarının, antalya'daki otel buluşma etkinliklerinin sponsorluğunu yapıyoruz. Bilmem ne ekranında tıklanacak yeri biliyor olduğu için o "muhasebeci" denen ve risk almayan kişilere muhtacız.

    Nasıl ki youtube kazançları doğrudan IBAN üzerinden vergilendiriliyorsa basit tarzdaki bir çok iş de IBAN üzerinden vergilendirilebilmeli.
  • 03-06-2026, 17:41:16
    #5
    Bu konu yanlış kategoriye açılmış gibi geldi bana.
  • 03-06-2026, 17:55:47
    #6
    Yıllık belirli bir tl tutarın altında kalmak koşulu ile 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun 20/B maddesi kapsamında bulunan mobil cihazlar için uygulama geliştiriciliği ve internet ve benzeri elektronik ortamlar üzerinden sunulan hizmet
    geliştiriciliği hizmetlerini vererek bu kanunun belirlemiş olduğu %15 'lik her kazançtan otomatik çekilen bir vergi kesintisi söz konusu.

    Bu yeterli diye biliyorum ek olarak fatura kesmek gerekiyor mu biliyor musunuz?
  • 04-06-2026, 10:06:26
    #7
    20/B mobil uygulama ve sosyal içerik üreticiliği kapsamında şirket kurmaya ve fatura kesmenize gerek yoktur. Uygulamanızdaki kazancınızın tamamı yurt dışı kaynaklıysa daha avantajlı bir senaryo oluşturulabilir. Durumu değerlendirmek için bize ulaşabilirsiniz.