Arkadaşlar konuyu JS bölümünde açtım lakin mevzu mobil olunca asıl bu bölümdekiler bilir diye düşündüm.

JavaScript de bir EventHandler hazırlıyorum.
  1. Tap,
  2. Double Tap,
  3. Swipe,
  4. Drag

eventlerini yazdım. Hali hazırda düzgün çalışıyor.

Ancak işin rengi "Pinch" için bir handler hazırlamaya gelince değişti. Ve önceki yazdıklarımla da çelişkiye düştüm

Biraz daha açayım,

Bir dokunma olduğu zaman pageX ve pageY koordinatlarını alıp, DOM elementi üstünde kaydırdığı mesafe ve geçen sürelerin bir takım mantık işlemlerle kontrol edilerek, neticede "tap, swipe, drag" gibi handler hazırladım.

"Pinch" yani bildiğimiz iki parmağı yaklaştırıp uzaklaştırma (ZoomIN/OUT) olayı için bir handler hazırlarken fark ettim ki,

pageX, pageY coordinatları bildiğiniz patlıyor. Yani zoom yaptığı için pageX, pageY değişmiyor (Parmakları kaydırsak dahi).

Sonra işlemlerime screenX, screenY koordinatlarıyla devam ettim. (doğal olarak)

Sonradan sonraya kafam allak bullak oldu. Acaba önceki handlerler için de mi screenX, screenY yi baz almalıydım dedim.

Bu kez de akla türlü türlü şeyler geliyor,
  1. Mesela page (yani HTML) genişliği ekrandan daha büyükse ne olacak? page > screen
  2. E "pinch" handlerini de başka türlü yazamıyoruz. (m)
  3. işin içinden nasıl çıkılır? olması gereken tam olarak nedir bilemedim! Acaba bir sorgu ekleyip, page > screen olduğunda page 'i alıp diğer durumlarda screen'i mi almalıyım, yoksa screen koordinatlarını diğer handlerlere hiç bulaştırmamalı mıyım?

Uzun lafın kısası, android studio gibi apk yazılımları yapılan ortamlarda bu tür eventleri yakalarken hangi koordinatları baz alıyorlar.

Yardımlarınız için teşekkürler.

edit: Konu ile alakalı sorulmuş bir soru : https://stackoverflow.com/questions/...-is-set-to-yes

Net bir cevap gelmemiş ama, belki benden daha iyi anlatmıştır olayı