Unitydeki ilk oyunuma ASO çalışması - R10.net
  • 14-10-2020, 18:02:42
    #1
    Android Studiodan Unity'e geçiş yaptım bir kaç ay önce. İlk oyunumu da sonunda yayınladım. ASO çalışması sizce nasıl, eksikleri neler? Ve ilk oyun olduğu için bir indirip denerseniz sevinirim.

    https://play.google.com/store/apps/d...smoGame.HueRun
  • 14-10-2020, 18:19:57
    #2
    CosmoGame adlı üyeden alıntı
    Android Studiodan Unity'e geçiş yaptım bir kaç ay önce. İlk oyunumu da sonunda yayınladım. ASO çalışması sizce nasıl, eksikleri neler? Ve ilk oyun olduğu için bir indirip denerseniz sevinirim.

    https://play.google.com/store/apps/d...smoGame.HueRun
    Hayırlı olsun. Güzele benziyor. C# mı acaba?
    ☆ *☆
  • 14-10-2020, 18:34:41
    #3
    CosmoGame adlı üyeden alıntı
    Android Studiodan Unity'e geçiş yaptım bir kaç ay önce. İlk oyunumu da sonunda yayınladım. ASO çalışması sizce nasıl, eksikleri neler? Ve ilk oyun olduğu için bir indirip denerseniz sevinirim.

    https://play.google.com/store/apps/d...smoGame.HueRun
    nacizane tavsiyelerim:

    1- Oyunu çok reklama boğmayın reklamdan oyun oynanmıyor, ilk aşamada reklamsız yayınlayın ileride hit alınca ufak ufak reklam koyarsınız...
    Bu şekilde reklam olduğunda ve hit olmadığında, kesinlikle user gelmeycektir, oyunu kuranlar da silecektir. Kendinizi düşünün, böyle bir oyunu oynar mısınız? Tabi ki onca emek ettiniz karşılığını alacaksınız ama biliyorsunuz ki oyun işi sabır işidir.

    2- sol el altındaki renkleri seçme butonlarını opsiyonel yapabilirsiniz, ayarlar kısmında veya ilk girişte bir splash ile left hand - right hand diye sağ / sol el seçimi yaptırıp ona göre konumlandırabilirsiniz. Ben sağ elle oynadığım için sol elle renk değiştirmek zor geldi açıkçası...

    3- Dinamik olarak oyun gerçekten güzel ve mantıklı, ancak ilk başlarken biraz zor olmuş, ilk bölümü geçmek için 17 kez yandım...

    4 - Son olarak da grafikleri biraz daha güzelleştirip, oyunu biraz daha ekrana yakınlaştırırsanız güzel bir casual oyun olur...

    Başarılarınızın devamını diliyorum kolay gelsin...
    🔥 Admin Panel Oluşturucu v4.0 - 📻 Radyo Scripti | 100% Mobil Uyumlu 🌟
  • 14-10-2020, 19:34:46
    #5
    Tebrikler
    ASO bundan 2 sene önceki gibi etkili değil maalesef ancak market girişiniz kalitesi Reklam çıktığınız Dönüşüm oranına etki edecektir ilgi çekici açıklama görsel ve iconlar ile yol alabilirsiniz ama sırf ASO ile
    ilerleme olayı çok çok zor
    Unity Mobil Oyunlar|| 3 Senelik Tecrübe >> 150+ Referans
    Uygun Fiyatlı Oyun Hizmetleri : TIKLA
  • 14-10-2020, 20:13:03
    #6
    Ben de sadece ASO ile ilerlenmez diyorum. Fakat bazıları, hiç reklamsız sadece ASO ile oyun iyiyse indirme için yeterlidir, diyorlar. Bana göre de mümkün değil. Ama bütçe de ayıramam şuan bakalım ASO ile deneyelim şimdilik.
  • 14-10-2020, 22:11:55
    #7
    Öncelikle hayırlı olsun. Umarım başarılı bir oyun olur. Yakın zamanlarda benzer tarzda bir mobil oyun yayınladım. Bu süreçte edindiğim bilgileri sizinle paylaşayım.
    1- Casual oyunlarda müzikler ve ses tahmin ettiğinizden daha önemlidir. Bunu yaşayarak tecrübe ettim. Sadece oyun müziklerimi değiştirerek tahmin ettiğimden fazla gelir artışı sağladım. Benim için şaşırtıcıydı ama gerçekmiş.
    2- Mağaza girişinde oyundan kesitler içeren 20-30 saniyelik bir video olmalı. Böylece indirecek olan kişide bir farkındalık oluşacaktır. Bu oyunu oynayacak kişilerin indirmesini sağlar. Böylece yükleme kaldırma oranı daha düşük olur. Google ads ile verdiğiniz reklamlarda da bu videoyu kullanabilirsiniz. Eğer biri video reklama yanlışlıkla tıklamamışsa büyük ihtimalle indirir. Bu da dönüşüm oranının yüksek olmasını sağlar. Bu konuda çok detaya girmeyeyim ama video konusunu atlamamalısınız. Unity recorder'dan faydalanıp game scene kaydı alabilirsiniz. Daha sonra bu kayıtları kesip biçerek (Open Shot Video Editor) mağaza girişine yüklersiniz.
    3- Uygulama boyutunu küçültün. Öncelikle android app bundle kullanın. Ayrıca oyun içerisinde kullandığınız sesleri ve görselleri çeşitli araçlar yardımıyla ciddi oranlarda küçültebilirsiniz. Bu kısmı atlamamalısınız. Küçük boyutlu uygulamaları indirmeye karar vermek daha kolaydır.
    5- Reklam yapmak zorundasınız. En azından düşük bütçeler ile belli ülkeler ve bölgelerde reklamınızı yayınlayıp o bölgedeki bir kullanıcıdan ortalama olarak ne kadar gelir elde ettiğinizi hesaplamalısınız. Bu hesabı yaptıktan sonra karlı çıkacağınız bir edinme başı maliyet ile reklam vermelisiniz. Reklamınız belirlediğiniz karlı rakamdan gösteriliyorsa her şey yolundadır. Aksi halde oyun para kazandırmayacaktır.
    Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Tekrar başarılar diliyorum.
  • 15-10-2020, 00:16:14
    #8
    Esen10 adlı üyeden alıntı
    Öncelikle hayırlı olsun. Umarım başarılı bir oyun olur. Yakın zamanlarda benzer tarzda bir mobil oyun yayınladım. Bu süreçte edindiğim bilgileri sizinle paylaşayım.
    1- Casual oyunlarda müzikler ve ses tahmin ettiğinizden daha önemlidir. Bunu yaşayarak tecrübe ettim. Sadece oyun müziklerimi değiştirerek tahmin ettiğimden fazla gelir artışı sağladım. Benim için şaşırtıcıydı ama gerçekmiş.
    2- Mağaza girişinde oyundan kesitler içeren 20-30 saniyelik bir video olmalı. Böylece indirecek olan kişide bir farkındalık oluşacaktır. Bu oyunu oynayacak kişilerin indirmesini sağlar. Böylece yükleme kaldırma oranı daha düşük olur. Google ads ile verdiğiniz reklamlarda da bu videoyu kullanabilirsiniz. Eğer biri video reklama yanlışlıkla tıklamamışsa büyük ihtimalle indirir. Bu da dönüşüm oranının yüksek olmasını sağlar. Bu konuda çok detaya girmeyeyim ama video konusunu atlamamalısınız. Unity recorder'dan faydalanıp game scene kaydı alabilirsiniz. Daha sonra bu kayıtları kesip biçerek (Open Shot Video Editor) mağaza girişine yüklersiniz.
    3- Uygulama boyutunu küçültün. Öncelikle android app bundle kullanın. Ayrıca oyun içerisinde kullandığınız sesleri ve görselleri çeşitli araçlar yardımıyla ciddi oranlarda küçültebilirsiniz. Bu kısmı atlamamalısınız. Küçük boyutlu uygulamaları indirmeye karar vermek daha kolaydır.
    5- Reklam yapmak zorundasınız. En azından düşük bütçeler ile belli ülkeler ve bölgelerde reklamınızı yayınlayıp o bölgedeki bir kullanıcıdan ortalama olarak ne kadar gelir elde ettiğinizi hesaplamalısınız. Bu hesabı yaptıktan sonra karlı çıkacağınız bir edinme başı maliyet ile reklam vermelisiniz. Reklamınız belirlediğiniz karlı rakamdan gösteriliyorsa her şey yolundadır. Aksi halde oyun para kazandırmayacaktır.
    Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Tekrar başarılar diliyorum.
    Teşekkür ederim. her bölüm retry'ına interstitial ad bölüm sonuna da rewardedVideo ad koydum. Fazla diyenler oldu, sizce ne yapmalıyım? Oyun içi hiç reklamsız mı olmalı yoksa şuanki gibi devam etsek olur mu? Oyunun oynanış videosunu ekleyeceğim ve reklam verirken de onu kullanacağım aynen.
  • 15-10-2020, 19:42:23
    #9
    CosmoGame adlı üyeden alıntı
    Teşekkür ederim. her bölüm retry'ına interstitial ad bölüm sonuna da rewardedVideo ad koydum. Fazla diyenler oldu, sizce ne yapmalıyım? Oyun içi hiç reklamsız mı olmalı yoksa şuanki gibi devam etsek olur mu? Oyunun oynanış videosunu ekleyeceğim ve reklam verirken de onu kullanacağım aynen.
    Reklamlar kalmalı tabi ki. Hiç reklamsız nasıl gelir elde edeceksiniz ? Oyun içi satış yapabiliyorsanız belki düşünülebilir. Ama ödüllü reklamları bölüm sonlarına eklemek oyunu silmeye yol açabilir. Bölüm sonlarına da geçiş reklamı koyulabilir. Ödüllü reklamı oyuncunun iradesi dışında karşısına çıkarırsanız minimum bekleme süresi dolar dolmaz kapatacaktır. Ancak kendi rızasıyla ödül almak için tıklarsa sonuna kadar izleyecektir. Bu da kazancı etkileyen bir durum. Siz bunları küçük bütçelerle reklam yapıp deneye yanıla daha iyi tespit edersiniz.