Merhaba arkadaşlar, hepimizin bildiği üzere Ağustos'tan itibaren Google 32 bit ve 64 bit olmak üzere 2 mimarinin desteklenmesini zorunlu kıldı. 64 bit cihazlar için 32 bit desteğini bir kaç yıl içerisinde kaldıracak. Unity3d bu değişiklik üzerine apk'ların boyutunun artmaması için yeni App Bundle yükleme formatını geliştiricilere sundu. Yeni yükleme formatı şu şekilde çalışıyor. Siz kodlarınız ve kaynaklarınız aab dosyası olarak panele yüklüyorsunuz ve Google Play apk üretme ve imzalama işlemini sizin için yapıyor. Unity3d üzerinden gerekli işlemleri anlatacağım.

Gerekenler :
- Android NDK r16b
- Unity 2017.4+ LTS ve Unity 2018.3+ bir unity3d versiyonu

1-) Ctrl + Shift + B'ye basarak "Build Settings" penceresini açın, Açılan pencerede sol alt kısımda bulunan "Player Settings" tuşuna tıklayın.

2-) "Player Settings" kısmında "Other Settings" yazan tabın altında ki "Configuration" yazan kısmı bulun.
- Scriptin backend ILC2PP olarak seçin
- Target architecture kısmında ARM v7 ve ARM 64 (x86 isteğe bağlı apk otomatik generate olacağı için bu kısım seçilebilir. x86 mimarinin kullanıcısı az olduğu için Unity 2019.2'den itibaren kaldıralacağı söyleniyor)



3-) "Build Settings" penceresinde Build App Bundle yazan satırı tikleyin ve Build tuşuna basın.



Oluşturulan aab dosyasını aynı apk yüklüyormuş gibi yükleyin.

@NOTE: NDK ve SDK'in api levelleri eşleşmeli öteki türlü sorun çıkabilir. Eğer sorun yaşarsanız DM atabilir misiniz iyi çalışmalar.

Kaynaklar :
1-) https://blogs.unity3d.com/2019/03/05...to-2017-4-lts/
2-) https://blogs.unity3d.com/2018/10/03...y-2018-3-beta/
3-) https://stackoverflow.com/questions/...android-64-bit


Konuyu yanlış yere açtım. Bir üst kategoriye taşıyabilir misiniz?