Aspire
Koineks
  • 14-05-2008, 21:57:21
    #1
    1/2
    merhaba arkadaşlar.

    anlamadığım birşey var. diyorsunuzki fazla veren reklamlar önce çıkar. sonra da diyorsunuz ki şu siteleri engelleyin, hepsi çöp.

    eğer fazla veren önce çıkıyorsa bu siteleri neden engelliyoruz? bunları engelleyince daha yüksek verenler mi çıkacak?
    eğer engelleyince kazancımız yükselecekse, daha yüksek verenler çıkacaksa neden fazla veren önce çıkar diyoruz?

    ben bu çelişkiyi bir türlü anlayamıyorum...
  • Sponsor Reklam
  • 14-05-2008, 22:04:28
    #2
    1/2
    Bu benim de merak ettiğim bir konuydu, bilen biri bizi de bilgilendirirse sevinirim.
  • 15-05-2008, 00:29:33
    #3
    1/2
    güzel bir konuya değinmişsin esasında..

    zaten böyle bir mantık olamaz.böyle bir mantık olsa 0,001 veren reklam göremezsin orda

    olayı birçok insan yanlış değerlendiriyo

    google filtreleme olayını gelen bazı şikayetler yüzünden ve esas olarak kendisi daha fazla para kazanmak için çıkardı.

    şimdi gelelim bi kaç şikayete

    mesela adamın çocuklara yönelik sitesi var ama seksüel kelimeler geçen reklam çıkıyo.çok şikayet gönderilmiş bu konuda

    mesela senin oldukça iyi masraf yaptığın siten ya da hakkaten çok uğraştığın siten var.ama senin rakip ya da rakiplerin var doğal olarak ve onların reklamları çıkıyo.bu da bir yakınma konusuydu

    neyse gelelim esas yani google ın fazla para kazanma meselesine.
    bakın arkadaşlar;

    CTR denen bişey var di mi...yani Tıklanma Oranı..şimdi bu çok aşırı düşük olursa google az para kazanır..aşırı yüksek olursa sizin hesabınız şüphe çeker.
    google ın amacı sitenizin konusu her neyse onunla alakalı ziyaretçilerin gelmesi ve onunla alakalı reklamların çıkması

    niçin google arama motorundan gelen ziyaretçileri sever?Çünkü o aramayı yapan kişi o konuyla alakalı siteyi bulur yaptığı aramadan.ziyaretçi aramayı yapar.o sitede gezinmeye başlar.az ilgisini çeker ya da çok ilgisini çeker o site.
    işte burda google'ın amacı başlar.Nedir o? Gelen ziyaretçilerin reklama tıklama oranını arttırmak.Nasıl artacağını düşünür google?yaw bu adam istediği konudaki siteyi buldu arama motorundan.siteye girdi .Ben nasıl para kazanırım dedi yine google.o siteyle alakalı reklam çıkacak ki ziyaretçi tıklasın ben de para kazanayım.bu tıklama nasıl artar.o konudaki reklamlar çıkarsa.

    avukatlık bürosu sahibi bir adamın sitesinde msn reklamı çıkarsa tek bir keyword yüzünden, google oraya gelen ziyaterçinin tıklamayacağını düşünür mantıken.zaten mantıklı olan da bu dur

    uzun oldu biraz belki anlatamadım da ama google ın reklam filtreleme olayını çıkarmasının esas sebebi tıklanma oranını arttırmak ki fazla kazansın.

    ama bizim türkçe site sahiplerinde nerden çıktıysa reklamı filtrele az veren sitenin reklamı çıkmasın
    yüzlerce binlerce sitenin reklamı çıkıyo di mi sitelerimizde.google hiç şu mantığı yürütür mü.filtrele az kazandıran siteleri.bir kere sen xxx.com'un vs az kazndırdığını nerden biliyosun.tıklattırıp bir kere arkadaşına ne verdiğine mi bakıp filtreleme ypıyosun.böyle bir mantıkla ypılmasını kabul eder mi google hiç

    bakın türkiyedeki ya da dünyadaki bütün forumlara bloglara vs.100 kişi filtreledim dmiş.98 tanesi bişey değişmedi demiş

    çünkü google ın mantığı bu değil ki.google ın mantığı tık sayısını arttırmak için doğal olarak tıklanma oranını arttırmak için filtreleme olayını getirmiş olması

    şimdi çok kazandıran siteler önce çıkar mantığı biraz farklı işliyor.

    geçenlerde neydi o oyun grand auto theft miydi..aoyun da oynamam ama neyse..bi örnek vereyim.
    şimdi bu oyunun yeni bi versiyon mu ne çıktı.inanılmaz bir satış potansiyeline ulaştı.sizinde internetten oyun sattığınız bir mağazanız var.
    reklam vermeye karar verdiniz.o sabah satışa sunulan oyunun satıldığı sitelerden birisi sizin siteniz.sizin bu sahip olduğunuz site gibi 20 tane daha site var.
    adwords ile reklam vermeye karar verdiniz.siz verdiniz tık başına atıtorum 0,02 sizin rakibiniz verdi tık başına 0,45

    ha işte mantık ve rekabet burda başlıyo.google crawler ya da botumu her neyse bu verilen reklmların çıkacağı siteleri belirliyo.0,01 veren site sahibinin de reklamı çıkcak 0,45 veren site sahibinin de reklamı çıkacak aynı sitede.

    ama google önceliği 0,45 veren siteye veriyo.niye?çünkü parayı vermiş ilk düdüğü o çalacak diyo..onun reklamına tıklayan ziyaretçinin o oyunu o siteden alması daha fazla ihtimal.bu yüzden o oyunu satan ilk sırada çıkmak istiyo.

    başka bir örnek

    benim 1.5 snedir yabancı ünlülerin haberleriyle alakalı bir blogum var.
    şu reklam verenleri bi araştırayım dedim.
    nasıl yaptım.premium adsense hesabı olan ve yine ünlülerin haberlerini yayınlayan siteler var. o sayfalar hemen hemen hergün bakıyorum yani orda çıkan reklamlara..her gün en az 2-3 tane bende asla çıkmayan reklamlar görüyorum.hem de asla..

    şu da bir gerçek ki.google daha fazla veren yani tık başına daha fazla ödeme yapan firmaların(çoğu büyük firmaydı) reklamlarını baba sitelerde yayınlıyo...

    bendn bu kdar arkadaşlar..umarım fikir edinmenize sebp olur bu yazdıklarım
  • 15-05-2008, 00:36:21
    #4
    1/2
    winston yazı güzel ve açıklayıcı olmuş.
  • 15-05-2008, 00:53:05
    #5
    1/2
    winston eline sağlık
  • 15-05-2008, 01:12:21
    #6
    1/2
    Bir reklam tiklama basina 1 dolar verebilir ancak 10.000 kere gösterildiği halde kimse tıklamıyorsa google o reklamı göstermek yerine 0,3 veren ancak o kadar gosterimde 100 tiklama alani daha öne alır.

    Kontor vs gibi çöp reklamların tıklanma oranları diğer reklamlara göre daha yüksektir.Bu nedenle az verirler ancak toplamda google'a daha fazla kazandırırlar.
  • 15-05-2008, 01:13:44
    #7
    1/2
    winston makale olmuş resmen, onu başlık olarak açıp ipucu veya sabit yapmak lazım. Merak edilen bir konu
    Reklav.com.tr Google Partner | işimdüstü.com
  • 15-05-2008, 08:07:22
    #8
    1/2
    Marmara adlı üyeden alıntı
    Senin sitenin kalite puanına göre en pahalı reklamlar çıkar. Çunku sitenin kalite puanı odur. Sen tutup onları engellersen daha da ucuzu çıkar.
    Engelle allah engelle bitiremezsin.
    Hiç şöyle "ben engelledim daha çok kazanıyorum" diyen bir kişi gördünmü.
    Tek kelime şu "engelliyorum ama bitmiyoooo". Bitmez tabiki. Senin kaliten bu. Sitenin ederi bu, senin kaliten bu.

    eğer google "nato, uzay araçları, kanser tedavileri, evrensel bilimler, vs.." gibi siteler dışında sitelere de kaliteli diyebiliyorsa ve "sadece bu büyük baba siteler ekmek yiyecek" demiyorsa senin dediğine katılmıyorum.

    + tam kalite için = ( süper son teknoloji yazılım + süper son teknoloji tasarım + son teknoloji full seo + tamamen özgün içerik ( gerekirse birilerine yazdırılır ) ) gerekir. bunları yapabilen adamın zaten tam kalite de parası vardır. tam kalite parası olan adamında burada işi olmaz. buradaki çoğu insan ekmeğini çıkartma derdinde. ve görünen o ki yakında bunu da bulamayacağız.
  • 15-05-2008, 08:24:25
    #9
    1/2
    Parası olan adam kaliteli işler yaptırabilir evet doğru olabilir. Ancak para olmadan da kaliteli işler ortaya çıkabilir. Paranın etkisi olabilir ancak doğrudan ilişkilendirmek yanlış.

    Adsense içerik odaklı bir reklam sistemi, içeriğin ne kadar iyiyse o kadar iyi kazanırsın. 20 bin liraya yazılmış bir script kullanan bir site ile wordpress kullanan bir site tık başına aynı parayı alabilir. Aynı şekilde tasarım için geçerli. Siz çok pahalı bir tasarım yaptırabilirsiniz ancak reklam yerleşimi daha iyi olan bir wordpress temalı site sizden daha iyi sonuçlar alabilir.