• 12-01-2008, 22:36:14
    #1
    1/2
    Alıntı
    (Sitede aradım bulamadım. Yeni baslayan arkadaslara bir katkım olur belki. )
    Kendi yaratıcılığınızı ve design gücünüzü kullanarak bu oyunları çok daha güzel bir görsel şölen haline getirebilirsiniz. Ancak görüntü ne olursa olsun, vereceğiniz kodlamalar genelde aynı olacaktır. Burda sizin yaratıcı gücünüz devreye girecektir.
    Anlatımda ve uygulamada kolaylık olsun diye, her çalışmayı ayrı layerda ve semboller yaratarak yapıyorum ki zaten Flashta en verimli çalışma şekli de budur. ilgili oyun dosyalarını (herkes kullanabilsin diye Flash 5 formatına exportlu) Dosyalar pdf (resimli) olarak ataçlıdır.
    (Buraya eklemeye çalıştım olmadı.. 4shared e koydum ben de )
    pdf dosyası
    4shared.com - document sharing - download FlashOyun1.pdf
    fla+pdf +swf dosyaları
    4shared.com - online file sharing and storage - download webtutorial.sea

    FLASHTA OYUN YAPMAK -I-

    DRAG-DROP OYUNLAR
    1- Çocukların çok sevdiği; BARBIE
    Son derece basit bir drag-drop kodlamasıyla özellikle kız çocuklarının severek oynadıkları "Elbise" oyunu yapabilirsiniz. Oluşturacağınız elbise desenleri, backround görselleri ile son derece etkileyici ve çekici bir oyuna dönüştürebilirsiniz. Ama temel olarak,
    Yapımı,
    1- bir sayfa oluşturuyorum. Tek bir scene üzerinde birkaç layer ile bütün çalışmayı tamamlayacağım.
    2- Bütün oyunlarda olacağı gibi işin en çok zaman alacak kısmı çizim safhası. Öncelikli ihtiyacımız bir backround fotoğrafı yada ilustrasyonu. Photoshop'ta oluşturduğum backround için Flash"ta bir layer aciyor ve isim veriyorum "Oda" ... fotoğrafı import ederek bir sembol oluşturuyor (F8) ve bu sembolü de ilk layer'a yerleştiriyorum. (Resim 1)
    2- Ardından elbiseleri giydirip-çıkartacağımız bikinili bir bebek resmine ihtiyacımız var ki ben hazır olarak bir Barbie imajı kullandım. Yine sembol yapıp, "bebek" adını verdiğim ikinci layera yerleştiriyorum. (Resim 2)
    3- Bu oluşturduğumuz iki layer sabit ve imaj halindeler. bu nedenle kilitledim.
    4- Ardından, clipartlardan yada semboller içinde Flash çizim araçları yardımıyla ile hazırladığım 4 parçadan oluşan mini bir kreasyon yaptım. Bu kreasyonun sayısını siz daha da arttırabilirsiniz. Yaratıcılığınızı katarak, şapka, şort, takı, ayakkabı ve birçok elbise ekleyebilirsiniz. Hepsinin kodlaması aynı olacak sonuçta.
    Yaptığımız elbise çizimini F8 e basarak bir button (düğme) a taşıyoruz. Up-Over-Down-Hit aynı. Yine de ayrı bir "hit" oluşturabilirsiniz. (Resim 3)
    5- Elimizde eliseden oluşan bir düğmemiz var. Yine F8 e basarak bu düğmeyi yerleştireceğimiz ayrı bir "Movie Clip" yapıyoruz ve düğmemizi sembolün tek frame"ine yerleştiriyoruz. (Resim 4)
    6- Sıra geldi kodlayama. Son derece basit. Movie Clip içine yerletirdiğimiz düğmemizi seçiyoruz sadece. Ve "Object Actions" a geçip şu action scripti yazıyoruz
    on (press) {
    StartDrag("");
    }
    on (release) {
    StopDrag();
    }
    (Resim 7)
    7- Hepsi bu kadar. Yaptığımız giysi bebeğimizin üzerine taşınmaya hazır. Geriye tek bir iş kalıyor o da Movie Clip i, scene (sahne) mize taşımak ve çalışmamızı kaydetmek. Diğer elbiseler için de ayrı ayrı movie clipler oluşturup, düğme halindeki giysileri bu cliplere yerleştiriyor ve bu kodlamayı yapıyoruz tek tek.
    Dikkat !! Kodlamayı düğme üzerine yapıyoruz Movie Clip üzerine değil.
    Farklı scene’ler ekleyerek kumsal, gece kıyafeti, piknik yapabilir, açılıp kapanan dolaplar, ışıklar ile daha da genişletebilirsiniz. Bu efectleri yaptığımız Flash’ın temel özelliklerini kapsayan düğme fonksiyonlarını burda es geçiyorum.
    Drag-Drop oyunlar, sonraki konu: PUZZLE
    Temel oyun yapımıyla başladığımız ve basitten experte doğru gideceğimiz için daha detaylı bilgi gerektiren ve ilk aşamada biraz karışık gelebilecek Puzzle yapımını bir sonraki bölüme bırakıyor, Temel bilgi vermek amacıyla atış oyunlarının çekirdeğini oluşturacak en basit şekline geçeceğim.
  • Sponsor Reklam
  • 12-01-2008, 22:43:15
    #2
    1/2
    işte ben buna rep veririm teşekkürler...
    çok güzel anlatılmış.. devamını bekleriz
  • 13-01-2008, 12:04:10
    #3
    1/2

    II-SHOT-GUN OYUNLAR


    Yine en basit şekliyle bir shut gun oyun hazırlıyoruz. Süre sınırlaması, görsel efektler, backround, yön değiştirme, ses efectleri, müzikler...... gibi detayların hiçbirini kullanmayacağım siz ekleyebilirsiniz. Amacımız basit bir şekilde karşılıklı etkileşimi oluşturabilmek. Çünkü daha sonra en komplike oyunlarda bile bu özellikten yararlanacağız.
    Senaryomuz şöyle; üzerimize doğru gelen bir asker amca var, bizim de 3 hakkımız var. Her dört adımda bir bize ateş ediyor. Biz o ateş etmeden önce ateş edersek kazanıyoruz. Aksi halde bir hakkımız gidiyor. 3 hak sonunda oyunu kaybediyoruz.
    Sahnemizde (scene), boş 2 layer açıyoruz. Aslında oyunun bütün aksiyonu 1 frame de gerçekleşcek. Diger iki frame bitimler için. Bu nedenle ilk layerımızın ilk frame’ine
    stop ();
    komutunu yerleştiriyoruz. Hemen yanına F6 ya basarak bir keyframe açıyoruz ve ona da stop diyoruz. Onun yanına da boş bir frame açıp stop diyoruz. Yani layer1 de üç tane yan yana boş ve stop actionu verilmiş frame’imiz olacak. (Resim 1)

    Bu layerda oluştuduğumuz ikinci frame’e geçip “Kazandınız” mesajı yazıyoruz. (Resim2)

    Ben “Budur” dedim yani “vurdun, helal olsun.” anlamında..
    Yine bu frame’e tekrar oynanmasına olanak veren “yeniden” düğmesini de ekliyoruz. basit bir düğme ve scripti
    on (release) {
    goandplay(1);
    }
    frame1 de mouse’mizi silah şekline çevireceğiz. Bu ikinci frame’in üstünde bulunan boş layera geçip, keyframe (F6) açıyor ve bir expression (açıklama) actionu yazıyoruz ki tekrar mouse görünsün ve düğmelere basabilsin.
    Mouse.show();
    Üçüncü boş frame e gidip oraya da “Kaybettiniz”mesajını veriyoruz. Yine “yeniden” düğmesini ekliyoruz. üstteki layera geçip keyframe oluşturarak yine actionumuzu ekliyoruz;
    Mouse.show();

    Önemli olan oyun bitiminde bu frame’lere atlatabilmek. Çünkü bunları daha sonra oyun geçişlerinde ve bölüm atlamalarında kullanacağız. Ama şu an oyunu basitten alalım ve;
    Gelelim esas frame’imize. Oyunun tamamı bu tek frame de gerçekleşecek demiştik. Burda bize 4 şey gerekiyor.
    1- silahımız
    2- Hak tablosu
    3- Hedef
    4- Hedefi vuracağımız alanı belirleyecek düğme
    Ben burda vakitten kazanmak için kullanacağım silahı artı (+) şeklinde yapıyorum ve new sembol (F8) açıp, silah adını vererek “movie clip” te + yı oluşturuyorum. Bu sembolu mouse yapmak için scene’e taşıyarak üzerine tıklıyorum ve şu actionu ekliyorum (Resim 4)

    onClipEvent (enterFrame) {
    Mouse.hide();
    }
    onClipEvent (load) {
    startDrag ("", true);
    }
    Bu action mouse’mizi gizleyerek yerine hazırladığımız silahı kullanmamıza ve sürükleyebilmemize (drag) yarıyor. Drag-Drop oyunlarda yaptığımız işlemin mouse a uygulanışı, bir benzeri diyebiliriz
    Ardından ikinci bir new sembol (F8) / movie clip oluşturuyorum. Ve dikkat !!! instance(command+I) açılan pencerede Name yazan boşluğa Hak adını veriyorum. (Resim 5)

    Biz vuruldukça bir sonraki frame’e geçiş olacak ve bu frame de kalacak. Bun u sağlamak için, movie clip’te iki layer açıyorum, birine hak yazısı ve zeminini, koyuyorum. 4. frame’e kadar F5 ile frame”i uzatıyorum.. üsteki layera 4 adet keyframe açıp ilk 3’üne stop actionunu ekliyorum ve birincide 3, ikincide 2, üçüncüde 1 kalacak şekilde hakları gösteriyorum.
    Burada önemli olan 4. frame. Bu frame’de ana sahnemize yönlendiriyor ve oyunu bitiriyoruz çünkü. Yani haklar bitti, kaybettik ana sahnede 3. frame’e git ve oynat. 4. frame e tıklayarak şu actionscripti yazıyoruz;
    tellTarget (“_parent”) {
    goandplay(3);
    }
    ve movie Clip şeklinde oluşturduğumuz bu hak tablosunu sahnemizde yerine koyuyoruz. (Resim 6)

    tellTarget komutunu oyun hazırlanmasında çok sık kullanacağız. tellTarget ile ilgili yazılacak çok şey var aslında ama ben yine karışıklık olmasın diye daha sonraya saklıyorum bunu da.
    Sıra geldi hedefimize. Yine new sembol/movie clip açıyoruz. ilk layera hedefimizi yerleştiriyoruz. Ben 18 frame yürüyen, sonraki 12 framede ateş eden, ve sonraki 20 frame de ölen bir asker amca kullanıyorum. Yani toplam 50 frame lik bir animasyon. (Kendi özgün karakterlerinizi yaratana kadar, bu tip animated gif leri internette bolca bulabilirsiniz.)
    ilk layer’a bu animasyonu import ediyorum. üstüne ikinci bir layer açıyorum. Ateş etti. Beni vurması için en az 1 saniye geçsin. 19. frame değil, 26. frame’e F6-Keyframe açıyorum ve buraya şu kodu yazıyorum;(Resim 7)

    tellTarget ("_parent.Hak") {
    nextFrame ();
    }
    Yani vuruldun, hak movie clibine git ve bir sonraki frame i oynat.
    Ardından hedefimizin ölmeye başlayacağı frameden önceki frame’e (bende 30uncu frame) giderek üstündeki layera keyframe açıyorum ve
    gotoAndPlay (1);
    actionunu ekliyorum. Oyun böylelikle devam ediyor, karakterimiz biz vurmadan ölmüyor.
    Bu movie Clipteki son 5 frame’e gidip 2. layerda bir keyframe açıyorum ve
    tellTarget ("_parent.") {
    gotoAndPlay (2);
    }
    yani hedefi vurdun, ana sahnede ilk hazırladığımız kutlama mesajının olduğu ikinci frame’e git ve oynat.
    Karışık olmaması açısından bir not düşeyim. Tel Target ile asıl sahnemiz ile, bu sahne içinde kullandığımız movie clip frameleri arasında yönlendirme yapıyoruz.
    Ateş etti vuruldum, Hak a git ve bir sonraki frame i oynat.. Ben vurdum, movie clip’e git ama 30. frame den sonra oynat ki asker amca ölmeye başlasın..
    Ve son olarak yine bu movie clip içinde bir layer daha açıyorum ve bu layera düğme adını veriyorum. Burda sadece hit alanı olan bir düğme yapacağım. New Sembol / button.. Açılan düğme sembolünde up-over-Down boş bırakıyor, hit bölümüne keyframe açıyorum ve hedefimizi vurma alanını belirliyorum. ister bütün bir hedef, ister hedefin bir parçasını seçebilirsiniz. ben sadece göğsünü sınırladım (Resim 8)

    Bu düğmeyi, yeni açtığımız düğme layerında hedefimizin üzerine yerleştiriyoruz ve bize ateş etmeye başladığı bölüme kadar frame ekliyoruz. Bende 21. frame
    Ardından sadece bu düğmeyi seçiyoruz ve ölüm sahnesinin başladığı frame (bende 31. frame olduğu için) şu action scripti ekliyoruz;
    on (release) {
    goandplay(31);
    }
    yani üzerine tıklandığında (ateş edildiğinde) 31. frame git ve oynat.
    Artık Scene’e dönüp oyununuzu test edebilirsiniz.

    Bundan sonrası kendi yaratıcılığınızla şekillenir. Backround ekleyebilirsiniz, hedef alıanını belirlediğimiz butona gidip “down” bölümüne keyframe açarak silah sesi, movie clipte 31. frame e ölüm efekti ekleyebilirsiniz.... gibi.
    Burada anlattığım tam anlamıyla bir oyun değil tabiki. Sadece temeli. Ama bu movie Cliplerin birleşimiyle oyunlar yaratacağız ve bölüm atlamalarını, bu şekilde gerçekleştireceğiz. Bu örneği, oyunun çekirdeği olarak düşünebilirsiniz.
    pdf dosyası
    4shared.com - document sharing - download shut_gun.pdf
    fla dosyası
    4shared.com - online file sharing and storage - download shutgun.sea
  • 25-01-2008, 18:24:56
    #4
    1/2
    ilgilenirseniz multiplayer flash oyun yaptırmak istiyorum.ücretler konusunda bilgilendirirseniz sevinirim
  • 28-06-2008, 16:46:21
    #5
    1/2
    webdem adlı üyeden alıntı
    işte ben buna rep veririm teşekkürler...
    çok güzel anlatılmış.. devamını bekleriz
    teşekkür ederim de pek fazla ilgi çekmedi bu nedenle devam etmedim.
  • 28-06-2008, 16:49:22
    #6
    1/2
    +rep veriyorum videolu anlatım yapsan çok daha güzel olacak.
    Parse error: unexpected T_STRING, expecting ',' in showthread.php on line 192
  • 28-06-2008, 21:54:43
    #7
    1/2
    Resimler görünmüyor
    Adım sözlerime kefil.
  • 30-06-2008, 15:37:01
    #8
    1/2
    RitEmrE adlı üyeden alıntı
    Resimler görünmüyor
    Farklı bilgisayarlardan da kontrol ettim bende bir sorun görünmüyor.. Yine de PDF dosyaları ile fla dosyalarının linkleri var.

    PDF lerde resimli anlatımları bulabilirsiniz..

    Videolu anlatımlarda ise hem çok vakit alır, çok karışır, hem kodları ordan alamazsınız. Oyun yapımı genelde kodlama olduğu için videolu anlatımdan çok fla dosyaları işe yarar.. Onları da koyuyorum zaten
  • 30-06-2008, 18:28:58
    #9
    1/2
    Çok güzel bir paylaşım. Bence devamını getir. Pes etme.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319