Aspire
Koineks
  • 20-06-2017, 13:55:07
    #1
    1/2
    Selam dost. XML Tedariği Sağlayan Firmalarla iş yapmak istiyorum. Özellikle Bayan giyim ya da Erkek giyim üzerine.Bu işi daha önce yapmış arkadaşlarımız tecrübelerini yazabilir mi acaba?

    Olumlu olumsuz yanları nelerdir?

    Ayrıca Hangi firmaları tercih etmeliyiz? Hangilerini etmemeliyiz?

    XML işine girdikten sonra satışı arttırmak için neler yapmalıyız?
  • 23-06-2017, 14:54:29
    #2
    1/2
    Benim size önerim e ticaret yazılım firmalarıyla çalışmanız.

    E ticaret sitesine ihtiyacınız var zaten bu konudaki ihtiyacınızı çözmüş oluyorsunuz en önemliside paket içerisinde 3 ile 10 arasında değişen xml tedarikçi mevcut ve bu tedarikçiler kendi kategorilerinde lider olanlar.
  • 26-06-2017, 19:00:44
    #3
    1/2
    En başta bu iş için bir eticaret sitesine ihtiyacınız var ve;

    Hazır paket firmalarını tercih edebilir yada opencart kurulumu ile çözebilirsiniz.

    Hazır paket vs OpenCart ;

    + Sürekli güncelleme alırsınız evet panel olarak teknolojiyi takip edersiniz.
    - Her kullanmak istediğiniz ekstra modül için para ödersiniz.
    - Xml kullanmak isterseniz belirli sayının üzerine ciddi rakamlar isterler ( xml başı 300 TL gibi)
    + Ayrıca bu işten anlayan birini aramazsınız.
    + Hazır pakete dahil modüller işinize yarar. ( Basit SEO, kargo takip, varyant vb.)
    - Opencart aksine her yıl yenileme bedeli ödersiniz ( 1500 TL ve yukarısı)


    Satış yaparken xml ile ürün yayınlamak;

    Xml ile rekabet edebileceğinizi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Satış sağlarsınız ama rekabet çok zor olacak.

    SEO konusunda başta eksi olacaksınız çünkü sizin gibi bir çok site birebir aynı ürün isimlerini kullanıyor olacak.

    Çok fazla xml ile ürün yüklemek sayfanızı gereksiz xml çöplüğüne çevirebilir.

    eee eticaret yapmayacak mıyız? HAYIR

    Mümkünse tek bir firma ve üzerine tekil bir kaç ürün bularak başlamalısınız.
    Mümkünse xml çektikten sonra ürün ismi ve açıklama güncellemeleri kapatılmalı ve kendiniz tekrar yazmalısınız. Tıpkı yeni ürün giriyor gibi. Yani xmlden sadece stok ve fiyat bilgilerini güncellemelisiniz. ( Bunun bir dezavantajı var firma açıklamalarda önemli bir değişiklik yaparsa sizde değişmez.)

    Fiyat rekabeti konusunda rekabet edemeyeceğinize göre ve çok fazla oynayamayacağınız göre farklı ek hizmetlerle bu içeriği kapatabilirsiniz. Kargo Bedava, 1 Alana 1 Bedava, X alana Y aksesuar hediye vb. Bu sayede aynı fiyatta olsa müşteri sizi tercih edebilir.

    Birde bu konunun sonu yok
    Mahir TÜRKMEN
  • 30-06-2017, 12:30:03
    #4
    1/2
    "( Bunun bir dezavantajı var firma açıklamalarda önemli bir değişiklik yaparsa sizde değişmez.)"

    Aslında bunu da gerçekleştirebilirsiniz.

    Veritabanında çekilen ürünün fiyat ve stok bilgisinin yanında açıklama kısmını da tutarsınız ve her xml çağrımında veritabanındaki açıklama alanı ile güncel datayı kıyaslarsınız.

    Fark varsa yenisini veritabanına yazar sonrasında ister tabloda 1/0 olan bir ayar ile panelinize uyarı düşürürsünüz ister kendinize şu üründe yeni açıklama var diye mail attırırsınız.

    Bu dediklerim yazılımsal olaylar, eğer hazır veya open cart fark etmez bir e-ticaret sitesi yönetecekseniz başta HTML ve CSS bilginizin en azından orta düzeyde olması aynı zamanda ya yazılım bilginizin olması yada bu işlerden anlayan bir yazılımcı arkadaşınızın olması gerekir.

    Aksi takdirde tüm panellerdeki en ufak şey için ticket açarsınız ve firmaların her ay size ayrılan ticket ve destek süresini bitirince sırf soru sormak için bile para ödemeye başlarsınız.

    Ki e-ticarette reklam bütçesi asıl olay olduğundan bu olumsuz bir geri dönüt olur.
  • 30-06-2017, 17:06:03
    #5
    1/2
    Stone adlı üyeden alıntı
    Benim size önerim e ticaret yazılım firmalarıyla çalışmanız.

    E ticaret sitesine ihtiyacınız var zaten bu konudaki ihtiyacınızı çözmüş oluyorsunuz en önemliside paket içerisinde 3 ile 10 arasında değişen xml tedarikçi mevcut ve bu tedarikçiler kendi kategorilerinde lider olanlar.
    mahirturkmen adlı üyeden alıntı
    En başta bu iş için bir eticaret sitesine ihtiyacınız var ve;

    Hazır paket firmalarını tercih edebilir yada opencart kurulumu ile çözebilirsiniz.

    Hazır paket vs OpenCart ;

    + Sürekli güncelleme alırsınız evet panel olarak teknolojiyi takip edersiniz.
    - Her kullanmak istediğiniz ekstra modül için para ödersiniz.
    - Xml kullanmak isterseniz belirli sayının üzerine ciddi rakamlar isterler ( xml başı 300 TL gibi)
    + Ayrıca bu işten anlayan birini aramazsınız.
    + Hazır pakete dahil modüller işinize yarar. ( Basit SEO, kargo takip, varyant vb.)
    - Opencart aksine her yıl yenileme bedeli ödersiniz ( 1500 TL ve yukarısı)


    Satış yaparken xml ile ürün yayınlamak;

    Xml ile rekabet edebileceğinizi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Satış sağlarsınız ama rekabet çok zor olacak.

    SEO konusunda başta eksi olacaksınız çünkü sizin gibi bir çok site birebir aynı ürün isimlerini kullanıyor olacak.

    Çok fazla xml ile ürün yüklemek sayfanızı gereksiz xml çöplüğüne çevirebilir.

    eee eticaret yapmayacak mıyız? HAYIR

    Mümkünse tek bir firma ve üzerine tekil bir kaç ürün bularak başlamalısınız.
    Mümkünse xml çektikten sonra ürün ismi ve açıklama güncellemeleri kapatılmalı ve kendiniz tekrar yazmalısınız. Tıpkı yeni ürün giriyor gibi. Yani xmlden sadece stok ve fiyat bilgilerini güncellemelisiniz. ( Bunun bir dezavantajı var firma açıklamalarda önemli bir değişiklik yaparsa sizde değişmez.)

    Fiyat rekabeti konusunda rekabet edemeyeceğinize göre ve çok fazla oynayamayacağınız göre farklı ek hizmetlerle bu içeriği kapatabilirsiniz. Kargo Bedava, 1 Alana 1 Bedava, X alana Y aksesuar hediye vb. Bu sayede aynı fiyatta olsa müşteri sizi tercih edebilir.

    Birde bu konunun sonu yok
    tyesil adlı üyeden alıntı
    "( Bunun bir dezavantajı var firma açıklamalarda önemli bir değişiklik yaparsa sizde değişmez.)"

    Aslında bunu da gerçekleştirebilirsiniz.

    Veritabanında çekilen ürünün fiyat ve stok bilgisinin yanında açıklama kısmını da tutarsınız ve her xml çağrımında veritabanındaki açıklama alanı ile güncel datayı kıyaslarsınız.

    Fark varsa yenisini veritabanına yazar sonrasında ister tabloda 1/0 olan bir ayar ile panelinize uyarı düşürürsünüz ister kendinize şu üründe yeni açıklama var diye mail attırırsınız.

    Bu dediklerim yazılımsal olaylar, eğer hazır veya open cart fark etmez bir e-ticaret sitesi yönetecekseniz başta HTML ve CSS bilginizin en azından orta düzeyde olması aynı zamanda ya yazılım bilginizin olması yada bu işlerden anlayan bir yazılımcı arkadaşınızın olması gerekir.

    Aksi takdirde tüm panellerdeki en ufak şey için ticket açarsınız ve firmaların her ay size ayrılan ticket ve destek süresini bitirince sırf soru sormak için bile para ödemeye başlarsınız.

    Ki e-ticarette reklam bütçesi asıl olay olduğundan bu olumsuz bir geri dönüt olur.
    Üstün ve kaliteli bilgilerinizden dolayı çok teşekkkür ederiz
  • 11-07-2017, 15:38:17
    #6
    1/2
    bende biraz bakındım iş görür firmalar 5 bin tl üzerinde teminat istiyor. üzerine fiyatlar üzerinden %20 zam yapmanız gerekiyor biraz külfetli gibi geldi adam 60 tl ye aldığı ceketi zaten 140-150 yapmış birde siz üzerine %20 koyunca satması çok zor gibi duruyor
  • 22-07-2017, 12:12:17
    #7
    1/2
    Son 5 yıldır xml ile süren serüvenimiz bugün bizi xml veren bir ürün üreticisi haline getirdi. Aslında hiç öyle e-ticaret firmaları ile uğraşmanıza gerek yok. Eğer opencart'ı sizin için doğru bir şekilde editleyip, düzenleyecek ve eksikleri doğru şekilde tamamlayacak birini bulursanız opencart ile yürümek en doğrusu. Tek kategoride gidecekseniz ve seçenekli ürün yapınız yoksa da prestashop öneririm.
    Xml veren firmalara gelince asla sizden xml için para isteyen firmalardan xml almamanız en mantıklısı. Onların çoğundan verdiğiniz parayı kazanamazsınız. Bazı firmalar var bu xml parasını hak eden ancak onlar da zaten çok az sayıda. 2 - 3 firma ancak çıkar.
    Diğer iyi firmalar ya hiç para almazlar ya da 200 - 300 lira ancak talep ederler. Çünkü bu firmalar ürünlerinden yapacakları kazançlardan bunun çok çok fazlasını kazanırlar. O nedenle xml için para vermemenizi öneririm.
    Burada önemli olan satılabilecek özelliklerde ve fiyatlarda ürün sunan firmalardan xml almanız ve bu firmaların da bu ürünleri doğru şekilde ve kondisyonda kargoya teslim etmesidir. Çok yavaş çalışan firmalar sizi yorar. Ürünlerinde çok sorun çıkan firmalar ürünleri satılsa bile sizi zarar ettirebilir. Çok fazla iade ve değişim için kargo parası ödersiniz. Aşırı efor sarf etmeniz gerekir. Bu nedenle böyle firmalardan da uzak durmanızda fayda var.
    Biz de kendimize ürettirdiğimiz ürünleri bizim diğer satıcı arkadaşlarımızın da istemesi sonucu xml veren bir firma olmaya karar verdik. Öyle binlerce ürün değil toplam 300 civarı ürün mevcut. Ürünlerimiz hediyelik, ev tekstili, mutfak ve dekorasyon üzerine ağırlıklı olarak. 10 gün sonra yeni bayiler almaya başlayacağız. Öyle kimseden para talep etmiyoruz. Kendi ürettirdiğimiz ya da fabrikasından direkt satın aldığımız ürünleri koyuyoruz bu xml içine. İlgilenen arkadaşlar iletişim bilgilerini pm atarlarsa bir hafta 10 gün içinde onlarla biz iletişime geçeriz. Tabii insanlara xml vermeden önce de görüşmek istiyoruz. Ne bekliyorlar ve hedefleri nedir diye? Doğru yönlendirmek ve bilgi vermek çok önemli. Birçok insan yeni başladığı bu alanda bilmediği için boş yere zarar ediyor.
    Bu arada eticaret için danışmanlık falan yapmıyorum. Lütfen konu dışında danışmanlık vs... için yazmayın. İnsanlara yardım etmek istiyorum ancak buna ayıracak vaktim maalesef şu anda yok. Kendi işlerimizi ancak organize edebiliyoruz. Yani bencillikten kaynaklanan bir durum değil belirtmek isterim.
  • 22-07-2017, 12:34:00
    #8
    1/2
    Merhabalar,

    E-ticaret için XML hizmeti veren firmalar varsa benimle iletişime geçebilirler.


    Sevgiler, Saygılar.

  • 27-07-2017, 02:01:03
    #9
    1/2
    10 yıllık bir deneyimle söyleyebilirimki XML hizmetine ihtiyacınız olmayacak.

    Stok ve Ürün bilgileri fiyat güncelliği için istiyorsanız, xml güncellemeyen firmalara paranızı da kaptırmayın. Hele XML veriyoruz diyen yazılım firmalarından uzak durun. Bu sektörde xml hizmetide vermiş olduğumuz danışmanlık zamanlarımda oldu. Ancak ülkemizde bu işi yeni girişimci olan insanların hayallerini sömürmek amacı ile kullanıyorlar.

    Tabiki işini iyi yapanlarda var ancak onlarda teknik olarak yeterli değil. Bireysel olarak önerim xml değil ürüne ve stoğa odaklanmanızdır. Diğer türlü birine göbek bağınız olmasın. Aynı XML tüm kullanıcılara verip aynı yerlerde aynı fiyatlara sattırıyorlar sizce başarılı olma şansınız nedir?

    Diyelim yıllık 300-500 neyse verip xml aldınız, xml ile çekilen ürünlerin çoğu resim ve açıklama olarak yetersiz bunları zaten düzenlemeniz gerekecek. Sonra fiyat ve stok güncelliği, ürün satıyorsunuz firma stoklarda kalmadı diyecek, muadil önerecek bir çok sorun sorunu getiriyor. Kaybeden müşteri ile birebir iletişimde olan sizler olacaksınız.

    Bazıları diyorki 20.000 ürünlü xml peki sizin bu ürünleri düzenlemeniz ne kadar sürecek ? Peki siz düzenledikten sonra, stokların tükenmesi, veya bir ürüne reklam çıktığınızda ürünün bitmesesi yani siz çabalarken onlar sadece sizin emeğinizden kazanacak. Peki gerek var mı ?

    Kararınızı siz verin.