Keşke herşey maliyeye başvuru yapmakla bitse..Evet maliyeye başvuru ücretsiz..Ama diğer ücretler unutuldu sanırım..

Maliye kaydınız tamamlandığı an durumunuz Bağ-Kur'a bildiriliyor ve Bağ-Kur kaydınız başlıyor.Aylık birkaç yüz YTL Bağ-Kur primi ödemeniz gerek.Ödemesenizde o prim borçları her zaman faiziyle birlikte yakanızda olacak.

Ayrıca muhasebe ücretiniz de var..Aylık bir miktar da muhasebeciye ödemeniz gerek..

Vergi hesabınız ilk açıldığında adınıza bir defter açılması gerek.Sadece bu defterin noter onay ücreti 25-30 YTL arası.

Ayrıca en kısa sürede mesleğinizle ilgili dernek veya odaya kayıt olma zorunluluğunuz var.Eğer meslek grubunuza ait bir oda yoksa maliye size uygun bir oda buluyor ve üyelik şartı koşuyor.Mesela biz sigorta işi yaparken sigortacılar derneği yoktu ve bizden kırtasiyeciler odasına üye olmamızı istemişlerdi.Şu anda hem kırtasiyeciler odası hem Mersin Ticaret ve Sanayi Odası üyesiyiz.

Yani sadece vergi dairesine başvurmakla iş bitmiyor.Devlete elinizi verip kolunuzu kaptırıyorsunuz maalesef.