Bir sitenin çöp olup olmamasının veya iyi site olup olmamasının kriteri sadece backlink değildir. Yani konuyu çok backlink = iyi site, az baklink = kötü site ekseninde yorumlamak yanlış olur. Backlinkin bir sitenin alacağı nota belirli bir oranda etkisi var. Ama bu etki zannedildiği gibi % 40-50'lerde filan değil. Bu yüzden bu kadar hararetli bir şekilde tartışılması da yersiz. Backlinki olmayan bir site de pekala binlerce baklinki olan bir site ile aynı PR değerini veya arama sonucunda aynı sıralamayı alabilir. Hatta daha üste de çıkabilir. Backlink olayının bir siteye sağlayacağı en büyük fayda indekslenmesini sağlamak veya hızlandırmaktır.