Google sonuçta insanlar tarafından yönetiliyor.
Dolayısı ile insanlar milyonlarca siteyi kontrol etme mekanizasına sahip değil.Bu yüzden çeşitli önlemler almak durumundalar.
Yani google şöyle bi bakarak o sitenin çöpmü değilmi anlaması çok güç.
Yani şöylede diyebiliriz.Google siteleri sıralarken o sitelerin aldıkları Backlink durumlarınıda baz alıyor.
Eğer nofollow olmazsa o site çöp bile olsa r10.net gibi kaliteli bir yerden backlink almış olacak ve googlenin algoritması o sitenin yukarı çıkmasına sebebiyet verecek.Ve google bir hata yapmış olacak.