Nofollow olayının mantığı şu:

Google derki "Her webmaster link verdigi siteden sorumludur". Olaki siz benim sevmedigim tarz sitelere link vererek benim botumu oralara gönderirseniz, o site ile beraber ona link verip destek olan siteleride cezalandırırım.
+ Googlebot gelmişken başka sitelere akıp gidecegine r10.net in alt sayfalarını indexlesin. imzalara nofollow koymayı vbseo otomaik yapıyor. Forumlar için en büyük optimizasyon budur zaten.
+ alt sayfalara gidecek pagerankı link vererek başka sitelere akıtmamak için koyuyor vbseo nofollow etiketini