Bu işlem için programa gerek yok.

Mesela senin "ahmet" adında bir klasorun var. Bunu paylaşıma açarken "Ağ kullanıcım bu klasorun içeriğini değiştirebilsin" i eğer seçmezsen zaten ne silebilirler ne bişey yapabilirler. Sadece oradaki dosyayı okuyabilirler. Yani read-only olur o dosya. Bunun için programa veya karışık işlere gerek yok.