Pazardan elma armut mu alıyoruz
K -
KByte kısaltılmasıdır. (Webmasterlar bunu 1.000 Anlamında kullanıyor)
Dijital dünyanın temelinde Boolean mantığı yatmaktadır. (Binary Sayı Sistemi, yani 2 tabanlı sayı sistemi)
(
0 ve 1 - True ve False - Doğru veya Yanlış - Var yada Yok)
Mesela biz klavyeden bir tuşa bastığımızda Analog bir emir veriyoruz. Bu emir Anakart üzerinden işlemciye
ASCII kodları ile
Dijital kodlamaya dönüşmüş olarak yansıyor. yani
0 ve 1 ler devreye giriyor.
Aynı şekilde bilgisayardaki ses kartını düşünün, Analog sesi Dijitale çevirerek bilgisayarın anlamasını sağlıyor, veya
Dijitalden Analoğa çevirerek mp3 leri bize dinletiyor... vs.vs...
1 Byte - 1 bit
1024 Byte - 1 KByte
1024 KByte - 1 MByte
1024 MByte - 1 GByte
...
...
Webmasterlar bunu 1.000 anlamında kullanıyor. Aslında Gerçek değeri 1024 tür...
Kim uğraşacak ..24 küsürlerle
ASCII kodları - ABD nin geliştirdiği bir standart. 8 bitlik karakter tablosu.
Almanyada zamanında standart çıkarmıştı. Fakat dünya genelinde ABD standartları kabul gördüğü için kullanılmamaktadır.