Ajax kaç senedir var sadece yeni duyuluyor. Ayrıca şuanda webmaster diye geçinen bir çok arkadaşımız ajax kullanıcam ajaxla şunu yapcam diye ortada dolaşıyor ama bilmiyorlar ki ajax'ın düzgün çalışması için çok iyi bir sunucuya ihtiyaç vardır. Gmail gibi bir sistemi öyle kullandığınız dedicated'larda çalıştıramazsınız yani. Bu forumdaki yani vb'deki ajax özellikleri çok basit örneklerdir o yüzden sistemi yormaz.