DooMsDaY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
eğerki dediğin 1 ip'den x adet istek geldiğinde o ip'dden daha istek kabul etmemekse;
evet yapılıyor.
onur demek istediğini anladım sanırım.
ancak sizin yaptığınız irc kanalınıza gelen reklamcı botları..vs.. veya saldiri amaçli
gelebilecek botlari.. kanalınıza sokmuyordunuz.
ancak botnet'de kullanılan bot kavramı onlarla aynı değil.
onlar reklam için kanalınıza girişde bulunan sanal botlar.
ancak botnet'de kullanılan botlar yani zombiler
tamamen gerçek. yani her bir bot aslinda gerçek bir user.
gerçek bir bilgisayar kullanıcısı.
botnetde mantık sudur;
worm kurbana bulaşır.
worm ilk işlemini kurbanı irc kanalına baglamak olarak gerçekleştirir.
daha sonrasında worm'ün işi irc kanalında yönetici tarafından verilen
görevleri yerine getirmektir.
bu bilgisayar artık kurban olmustur ve botnet ağının kurbanıdır.
ordan gelen komutları yerine getirir. biyeerdeki herhangi bir dosyayı down eder.. çaliiştirir.. vs..
ve saldiri zamanı geldiğindede herhangi bir adrese ziyaret gerçekleştirebilir.
bu kurban gibi 500 kurban oldugunu düşün şimdi.
server'ına normalde anlık 50 ziyaretçi gelirken..
bir anda saldırıyla.. 500 civarı baglantı isteği kuran ziyaretçi gelse ?
işte o zaman yazık olur :]
Doom kafamdaki 1 soru çözülmüş oldu ama birde bunun tezini anlatayim sana.

Bir bilgisayardan gelen istekler bir bakarsın "XX" şeklinde gelir bir bakarsın "YX" bir de bakmışsın ki "XF" olmuş anlayacağın o servere bişeyler ileten sistem her pc'ye göre veya şöyle diyeyim her bağlantıya göre ayrı sinyal verir.

Ama botnette bir kalıp olmalı bence her zaman "XX" şeklinde gelir yani hep aynıdır onun gönderdiği sinyal veya başka birşey, demek istediğim ZORRR diye 2 sene paso boyun eğdiğimiz ı IRC botlarına çözüm bulundu gerek giriş kodu gerek bot algılayıcı kodlar ile, bence bunun da bir çözümü olmalı.

Bu konudan anladığım şey şu
Herkes kendine çalışıyor Bilenler'de paylaşmıyor