ben de bir gözlemci olarak konuya cevap vermek istedim.
şimdi şöyle ki herkes istediği fiyattan kendi yeteneğini satmakta özgürdür. buna kimse karışamaz. kimse piyasayı düşürüyor demesin. zira bir kişi ila piyasa düşmez. sen o kişinin fiyatı indirmesi ile korkar ve sen de fiyatını indirirsen o zaman piyasa düşer hadi onu da geçtim zaten bir tasarımcı veya yaratıcıyı kendi işleri üzerinden bulursun. profesyonel veya kurumsal bir çalışma isteyenler zaten öncelikle referanlara bakarlar. sen kendine güveniyorsan istediğin fiyata iş yaparsın. birileri beğeniyor ve taktir edip iş getiriyorsa gerisi "bazen" yalandır. şimdi şöyle bir durum da var ki "bence" ucuza iş yapan insanlar kendilerini çok fazla geliştiremezler. çünkü müşteriler onları zorlamaz, daha iyisi için başını yemez. neden? zaten az para veriyor niye böyle bir şey yapsın? takıl kafana göre der geçer. ama biri çok para verip iş yaptırıyorsa onun peşini asla bırakmaz çünkü parasının karşılığını + kendi kafasındakini + tasarımcının hayal gücünün harmanını görmek ister. bu yüzden de tasarımcı kendisini bu yolda çok fazla genişletir. farklı vizyonlara sahip olur. kimse üzerine alınmasın arkadaşlar genel bir şeyler söylüyorum kendimce. bu forumda bir çok yaratıcı gördük. ben de elimden geleni yapıyorum. ama kendimi geliştirmek adına birşeyler yapmaktan vaz geçtim. her neyse olay ben değilim zaten "biz"iz. ne demiştim, bu forumda çok yaratıcı gördük. aynı banner taslağını kullanarak iş yapanlar, hazır şablon kullananlar, yaratıcılık değil de hazırcı olanlar, sömürülenler, işini gerçekten hakkıyla yapıp da rabet görmeyenler........ bu oluşumların nedeni hep biz'iz. belli bir standarta oturtamadık bu forumda tasarım,yaratıcılık işini. ki zaten R10 bir webmaster forumu. google,script,programlama,hosting,... tasarım dışında herşey güzel gidiyor forumda. insanlar yaratıcılıklarını da satmak istiyor ama bu bölüm çok gelişmediği ve belli bir piyasayı oturtamadığımız için sağlıksız şekilde yürüyüp gidiyoruz. sonumuz ne olacak inanın hiç bilemiyorum çünkü gittikçe düşüyoruz. istemesek de "benim" gözümde olaylar böyle.

teşekkürler,
saygılar.