3-KİMLİKLER
SeaMonkey, Firefox ya da Thunderbird kullanılırken bu programlar kimlikleri koruma altına alır ve kilitler. Bunun nedeni diğer uygulamaların kimlik dosyalarında yapacağı olası değişikliği ve ortaya çıkabilecek karışıklık ve hataları önlemektir. Uygulama kapatıldığında bu kilit ortadan kalkar ve bir sonraki açılışta kimlik dosyalarına erişimin sağlanmasının önünü açar. Ancak bazı durumlarda bu kilit kaldırılamaz ve uygulamayı çalıştırmaya başladığınızda "kimlik kullanımda" diye bir uyarıyla karşı karşıya kalırsınız.
Bunun birkaç nedeni olabilir:
Uygulama kapanmış gözükse de aslında kapanmamış olabilir ya da gerçekten hâlâ açık bulunan pencere vardır. İlk önce tüm uygulama pencerelerinin kapatıldığından emin olun. Sonuç değişmezse işletim sisteminizin görev yöneticisini kullanarak bu uygulamayı kapatmayı deneyin. Son olarak oturumu kapatıp yeniden açarak ya da bilgisayarı yeniden başlatarak bu sorunu çözebilirsiniz.
Uygulama düzgün kapatılmadığından kimlik dosyalarını korumak üzere kilitleyen dosya hâlâ iş görüyor olabilir. Bu dosya uygulama kapatılırken silinir ve bir sonraki kullanımda programın açılmasının önünü açar. Bu dosyayı silerek sorunu çözmek için kimlik dizinine gidip buradaki parent.lock (Windows), lock (Linux) ya da .parentlock (Mac OS X) dosyasını silin. (OS X'te Onyx ya da Maintain adlı ücretsiz uygulamalarla .parentlock dosyasını görünür kılabilirsiniz.) Bu dosyanın için boştur; sadece kimlik bilgilerini korumak üzere kilitlemek için kullanılır.
Netscape 7 ya da diğer Mozilla tabanlı programlar kimlikleri kullanıyor olabilir. Bunları kapatarak kilidi kaldırın ve istediğiniz uygulamayı çalıştırmayı yeniden deneyin. Buna ek olarak, her uygulama için farklı kimlik oluşturabilirsiniz. Özellikle hem SeaMonkey'yi hem de Netscape 7'yi kullanıyorsanız her iki yazılımın da aynı kimliği kullanıyor olması bu dosyaların zarar görmesine neden olabilir. (Ayrıca bkz. Kimlik bilgilerime zarar geldiyse ne yapmalıyım?) (Paylaşımdan doğan bu sorun Firefox ve Thunderbird için geçerli değildir. Çünkü bu iki program Mozila Suite ve Netscape 7'nin yaptığı gibi aynı kimlikleri kullanmazlar.)
Uygulamayı Windows altında çıkarılabilir bir ortam (çubuk bellek, CD, DVD) üzerinde kullanıyorsanız kimlik dizininin birkaç düzey üstünde yer alan profiles.ini dosyasını açarak doğru olan kimlik dizini konumunu ekleyin.
Kimlik dizini içindeki dosyaları düzenleme (üzerlerine yazma) hakkınız yoksa da bu sorunla karşılaşabilirsiniz. Bu, programın salt okunur disk üzerine kurulu olmasın durumunda karşılaşılır. Program tarafından yaratılan kilit dosyası silinemez durumdadır. Kimlik dizinindeki dosyalar üzerine yazma haklarını elde ederek üstesinden gelebilirsiniz.