Nasıl olur ya, demeyin.

Antalya'da yaşıyorsanız, bu mümkün.

Baştan anlatayım.

Bilgisayar mühendisliğinden yeni mezunum ancak, okul hayatımda rahat durmadım. 2011'de Marka patenti aldım, 2012'de Sist Technology adında iş yerim oldu, vergimi düzenli ödedim, sağlık sebebiyle (sedef var) aşırı stres etki ediyor, okul - iş beraber yürümedi kapattım...

Bitirme tezinde akıllı insansız hava aracı projesi yaptım. Otomatik ve manuel kontrol edilebiliyor. Alandaki kişi ve araçları eş zamanlı olarak gösterebiliyor. Bir kişi yada aracı seçtiğiniz zaman, otomatik olarak takip edebiliyor. (Havadan) Sadece kişi ve araç değil istediğimiz durumu yazılıma öğretiyoruz, yangın dumanı gibi, kısaca görüntü işleme ile kontrol etmesini sağlıyoruz... 5 metre git, daire çiz, dön işlemi yaptırabiliyoruz. Araç görünce fotoğrafını çekip, plakasını okuyor, kaydediyor. (Aslında bu kısmı sadece tez arkadaşlarım yapacaklardı, yan çizdiler, bana patladı...) İHA olarak, Quadriocopter kullandım.

Tezi ilk almak istediğim hoca, Nato'da görev yapmış birisiydi, ona sununca bu projemi, dedi ki bana kafana kamera, kollarına da kanat takarsın, ancak bu işi öyle yaparsın dedi...


Detayları sildim sıkmamak için, hocamın dalga geçtiği proje yazılım yarışmasında ödül aldı... Hatta iha'nın parasına annem maaşını yatırmıştı, dolarında yükselişiyle karlı çıktı (Ödül parası dolar ile ödendi) Patent başvurusu yaptım, Eylül 2013'te erken yayın talebi aldı, şekli eksiklik varmış, daha belge elime ulaşmadı.

Okul bölümün sitesinde bile duyurmadı ancak bir kaç büyük şirketten teklif geldi ancak ben ne İzmir'de, ne Manisa'da, ne de İstanbul'da durmak istemiyorum. Aileci biriyim, Antalya'da çalışmak istiyorum.


Antalya'da bir holding çağırdı iş görüşmesi için, gittim, tabiki cv'mde bu bilgilerim var, yani şirket olayı, patent olayı, ödül olayı...

Holdingin yazılım müdürü daha girer girmez patent ile dalga geçmeye başladı.. Biz patent vermiyoruz ama falan diyor, yanındaki 5 kişilik yazılım ekip liderleri olan aslan parçaları da gülüyor...

Sordukları her soruya sabırla ve bilgili olarak (bir yere kadar) cevap verdim. Eh biz sana dönelim dedi yazılım müdürü, bende hıhı biz sizi ararız muhabetti dedim, yok yok dedi, genel müdürlerimiz de karar veriyor dedi.. Sonra baktım onlar savma soruları soruyor, bende savma cevaplar vermeye başladım.

Sonuçta olumsuz geçti.


Aslında 2. projem için Ulaştırma Bakanlığı Ar-Ge desteğine başvuracaktım ancak 26 Ağustos tarihinde sitelerine not düştüler, bu dönem (Eylül dönemi) Mayıs ayında çok fazla talep olduğu için Ar-Ge desteği vermeyeceğiz... Dolayısıyla elimde patladı.


Aday Bilgilerime Gelince..

* Hem çalışıp, hem yüksek lisans yapmak istiyor.

* Java yazılım dilinde, masaüstü uygulamaları, uzak sunucu veritabanı uygulamaları (Mysql - java), görüntü işleme alanlarında bilgisine güveniyor.

* Web tasarım, e-ticaret derslerini üniversitede aldı, asp.net'te 1'i e-ticaret sitesi olmak üzere 2 site geliştirdi.

* Web mühendisliği dersi aldı, Ruby'de 1 proje geliştirdi.

* 2005 yılından beri sigortalı olarak çalışıyor, çalıştığı sektörler medya, bilişim teknolojileri ve bankacılıktır.

* Web sitesi programlama dili olarak klasik asp tercih ediyor.

* En sevdiği hobisi after effect ile animasyon hazırlamak. Bunları klasik asp ile birleştirip web siteleri de tasarlıyor.

* C#, C++, C, Python, Assembly dillerini üniversitede gördü ama sevemedi.

* Multisim ile devre tasarladı, OpenGL ile yürüyen insan yaptı. MS Office + Visio, Visual Paradigm kullanmayı bilmeyeni zaten mühendislikte dövüyorlar

* Bulut bilişim dersinde başarılı oldu, Sales Force dersini de aldı. Ancak sınavına girmedi, notunu aldı geçti.

* BlackBerry uygulaması geliştirdi, hala BlackBerry Vendor'u.

* Gazetelerin internet sitelerinden ötürü Windows Server 2003 ve Windows Server 2008 ile baya bir haşır neşir oldu.

* Öğrenci yurtlarına yurt programı yazıp sattı, yetmedi 6 bloklu yurda wi-fi ağı kurdu.




İşte dalga geçilen cv'min hikayeleşmiş hali Ha birde o holding'in formunda ne kadar maaş istiyorsun diye yazmışlar, 2000 TL yazdım. Bence bir bilgisayar mühendisinin alması gereken minimum tutardır.


Sizce cv'mde nelerden bahsetmemeliyim ki bir işe girebileyim ? Bilgi işlem elemanı diye bile almıyorlar...

Ya da Antalya'da hem çalışıp hem yüksek lisansımı yapmama müsadece edecek bir iş imkanı biliyor musunuz ?

İyi Çalışmalar,