Benim anlamadığım olay nedir biliyor musun arkadaş? Her gün biri bu tarz bir başlık açıyor bu forumda ve hepside "bütün webmaster'lar bundan memnun değil, haydi yürüyün cengaverler buna baş kaldıralım" diye kendinizi gaza getirmeye çalışıyorsunuz. Ama ortada şöyle bir durum var, siz Google'dan memnun değilseniz birileri mutlak surette memnundur. Hayatta da birileri düşerken, birileri yükselir. Siz, şu an düşüşte olabilirsiniz. Kaybediyor olabilirsiniz, ama bu durum size özgüdür. Siz, bir bireysiniz ve topluluğu temsil etmiyorsunuz. Toplum adına bu şekilde yargılarda bulunmak da yanlıştır. Siz düşerken, birileri de yükselecektir. Sizin kazancınız düşükse, mutlak surette birilerinin kazancı yüksektir. Çünkü bu sistemi tahterevalli olarak düşünmeniz gereklidir.
Ortada maddi, manevi bir potansiyel var. Ve bu potansiyelden Google kendi payına düşeni alıyor. Webmaster'lara ayırdığı payı da bir şekilde dağıtıyor. Yani sistemin içine kim girerse girsin bundan mutlaka payını alıyor. Siz pay alamıyorsunuz ya da paydaki hakkınız düştü diye de bu gerçek değişmiyor. O yüzden yel değirmenlerine kafa tutmaya çalışıyorum diyerek kendinizi avutmaktan vazgeçip, yel değirmenininden nasıl faydalanırım diye muhakeme yapmanız sizin faydanızadır.