Hocam benim şöyle bir düşüncem var. 2 yıllık 30 tane tercih yaptım bu sene. İçlerinden mutlaka birisi gelir diye düşünüyorum.
2 sene sonra bu 2 yıllık okulu bitirdikten sonraki sene hemen açıköğretime başvurup bi 4 sene daha açıktan bişey okumak istesem okuyabiliyorum değil mi ? Hem diyorum 2 yıllık bitirdiğim bölümden iş bulursam o 4 sene içinde o işi yaparım, akabinde 4 senelik açığı bitirincede gene kapasitem genişler hani elimde bi bilezik daha olur. Kovalarım birşeyler falan diye düşünmüştüm. Bu düşüncem için ne diyorsunuz ? Hem askerlik içinde uzatmak için bir şans olur sanırım.
Birde mesela 2 yıllık maliye yada bankacılık ve sigortacılık bitirdik diyelim. Açıktan bunun üzerine birşeyler okuyup daha kademeli bir duruma gelmeyi isterim. Böyle bir şansımız varmıdır ? yoksa okuduğum bölüm üzerine birşey açıktan okuyup 4 seneye tamamlayamıyormuyum ?
Anladım hocam. Ben askerlik olayını şöyle sanıyordum ; mesela 2 yıllık okul bitirdiniz. Birde açıktan 1.sınıftan başlarsanız 4 yıllık açık üniversiteye 4 yıl daha askere gitmiyorsunuz diye biliyordum ? Yani yanlış biliyorum o zaman. Toplam 6 sene askerliğe gitmiyorsun sanıyordum ben açıktan falan okuduğun için.
Ama eğer 2 yıllık bitirip dikey geçiş yapıp açıktan 3.sınıfa devam edersem askerlik uzamış oluyor ? Öyle mi oluyor yani ?
Evet Dikey Geçiş kapsamında kayıt olduğunuz zaman askerliği tecil ettirmeye devam ediyorsunuz. Ayrıca Lisans mezunu olduğunuzda diploma tarihinden itibaren askerliği 2 yıl daha tecil ettirme hakkınız oluyor.