Hocam benim şöyle bir düşüncem var. 2 yıllık 30 tane tercih yaptım bu sene. İçlerinden mutlaka birisi gelir diye düşünüyorum.
2 sene sonra bu 2 yıllık okulu bitirdikten sonraki sene hemen açıköğretime başvurup bi 4 sene daha açıktan bişey okumak istesem okuyabiliyorum değil mi ? Hem diyorum 2 yıllık bitirdiğim bölümden iş bulursam o 4 sene içinde o işi yaparım, akabinde 4 senelik açığı bitirincede gene kapasitem genişler hani elimde bi bilezik daha olur. Kovalarım birşeyler falan diye düşünmüştüm. Bu düşüncem için ne diyorsunuz ? Hem askerlik içinde uzatmak için bir şans olur sanırım.
Birde mesela 2 yıllık maliye yada bankacılık ve sigortacılık bitirdik diyelim. Açıktan bunun üzerine birşeyler okuyup daha kademeli bir duruma gelmeyi isterim. Böyle bir şansımız varmıdır ? yoksa okuduğum bölüm üzerine birşey açıktan okuyup 4 seneye tamamlayamıyormuyum ?
2 Yıllık bir önlisans bölümü okuduktan sonra eğer bölümünüzün devamı Anadolu Üniversitesinin Açıköğretim bölümlerinden birisi olursa İşletme - İktisat - Kamu Yönetimi - Maliye - Çalışma Ekonomisi - Konaklama İşletmeciliği - Sosyoloji - Uluslararası İlişkiler Bölümlerindne birisinin 3.sınıfına Dikey Geçiş Kapsamında direk kayıt olma hakkınız var. Böylece hem lisans hemde önlisans diplomanız olmuş oluyor.
Onun dışında sınavsız ikinci üniversite kapsamında mezun olmadan da kayıt olabilirsin. Ama böyle yaparsan 1.sınıftan başlarsın.
Askerliği ancak Dikey Geçiş kapsamında 3.sınıfa kayıt olursan uzatabilirsin. 2.üniversite kapsamında askerlik tecili yapmıyorlar maalesef.