Katılıyorum sana hocam. Çok doğru konuşmuşsun. Zehir gibi zekaya sahip insanlar kendilerini kolay para kazanma yolunda harcıyorlar. Yok a'dult site açıyorlar yok bilmem ne.
Ben , diğer toplumlardan en az 10 kat daha zeki bir toplum olduğumuza inanıyorum. Fakat nitekim şöyle bir arkamıza dönüp baktığımızda ortada dünya çapında duyulmuş kaç tane jenerik proje bıraktık diye de düşünmüyor değilim. Ortada maalesef jenerik proje yok. Herkes bir diğerinin yaptığının üzerinden geçiyor. Belli dönemlerde belli şeylerin modası başlıyor ; Hadiii koşunnnnn video sitesi yapalım!! , hadi koşun blog açalımmmmmm! haydiii şimdi forum zamanııı!! şeklinde. Dürüst olmak gerekirse bu insanlara bende dahilim. Yapılan şeyleri tekrardan yapmak.... sıkıntı bu noktada başlıyor.
Jenerik fikirler, jenerik projeler ortaya çıkmalı. Bir Facebook niye Türkiye'den çıkmadı ? Niye jenerik projeler çıkmıyor ?
Cevabı basit aslında, eminim sizinde benim gibi otobüsteyken bile aklına marjinal projeler geliyordur. Fakat aklımıza gelenleri uygulamamız için yeterli kod bilgimiz yok. Herkes mevcut ücretsiz sistemleri kullanıyor, bu sistemlerde belli bir yere kadar ziyaretçiye hitap ediyor. Bu yüzden sağlam projesi olanlara bu projeyi hayata geçirebilmek için tek şık kalıyor oda sermaye. 16-17 yaşında bir çocuk düşünelim dünyayı sallayabilecek bir proje bulmuş. Ama 50 bin $'a ihtiyacı var. Bunun belkide 30-40 bin $'ı sisteme gidecek yanlızca. E çocuk bu aşamada projesini nasıl hayata geçirecek ? Projesini paylaşma, sponsor bulma imkanının da olmadığını varsayalım ? Gitti mi güzelim proje çöpe ?
Verdiğim örnek basit bir örnek. Bunun gibi nicelerini ben yaşadım, yaşayanları da gördüm şahit oldum. Kodlama dalında zehir gibi insanlar var Ülkemizde benim de tanıdığım. Fakat sermayen yoksa bu üstadların kapısını bile çalamıyorsun. E kendinde birşeyler kodlayamıyorsun.. Sermaye'yi elinde tutup üstadların kapısını çalacağın günü hayal ederek hayatına devam ediyorsun...
Bence bizim burada bir sektör olmamız için herkesin belli düzeyde kodlama öğrenmesi gerek. Ozaman herkes kafasında ki şeyi dökebilecek ortaya. En azından ben buna inanıyorum. Çünkü kimse'nin kafası çalışmıyor değil, herkes'in kafası çalışıyor. Ama herkes kafasındakini net'e dökemiyor..