Bence özgünlük sitenin içindeki konuların özgünlüğünden çok,sitenin kendi temasının özgünlüğüdür.Yani bir dizi sitesi açtınız diyelim.Özgün değildir,Benim de var 2 dizi sitem bi tanesi blog tarzında ve her yazıyı tamamen kendim İngilizceden Türkçeye çevirdim.Ama ben katılmıyorum ki onun özgün olduğuna. Ama başka bir sitem var,Dünyada yeni yeni başlayan bir sanat akımının ilk ve tek sitesi.İçine koyduklarım ne kadar copy paste bile olsa o site özgündür.Tabi gidipte içinde "yutup izle,maynet çet" gibi şeyler koyanlarınkiler hariç demekte fayda var

Ve ya bir oyun sistemi yazıyoruz browser tabanlı.Benzeri yok.Nette on binlerce online oyun var ama onlardan farklı.2 kişi sıfır sermaye ile yazıyoruz.Fakat ben bu oyunu bitirdiğimde benden xx.xxx$ la satın alabilecek firmaların olduğunu da biliyorum,burda sermaye faktöründen çok tema özgünlüğü +onu pazarlayabilecek Marketing sektöründe çevre gerekiyor.
Cenk'in söylediklerinin büyük kısmına katılıyorum,az kişi ile de bir şeyler yapılabilir.
Mümkün olduğu kadar bir projeyi büyük düşünerek girmek gerekli.