Bir kere dmoz'da bilinen en büyük yanlış şudur: Dmoz'a site eklenmez! Önerilir... Editörlerin görevi ise sadece önerilen siteleri eklemek değil, interneti gezip kategoriye uygun siteleri eklemektir. Sizin sitenizi beğenen birisi dmoz'a sitenizi önereblir, aynı şekilde editör sitenizi internetde gezerken görüp listeleyebilir.

Eğer sesinizi düzgün bir biçimde duyurmayı bilirseniz dmoz'daki bütün suistimalleri açığa çıkarabilirsiniz. Dmoz editör forumlarında konular kitlenmez ve silinmez. Suistimalleri ilgili bir editörün göreceği yerlerde yayınlarsanız bu bir şekilde o forumlara yayılacaktır ve gereken uygulanacaktır.

Sınavlarla, mülakatlarla işe alım yapan büyük şirketlerde sonunda çok büyükde cezaların olmasına rağmen suistimaller görmek mümkündürki Dmoz gibi sadece başvuruya bakılarak alınan ve tek cezanın editörlükten atılmanın olduğu bir ortamda suistimal görmemek imkansızdır. Ama biz r10'dan editörlere hakaret etmekten başka birşey yapmazsak bu suistimaller daha da artar... Bütün editörler gece gündüz çok düzgün bir şekilde çalışsa bile dmoz'u sevmeyen yine bir sürü insan olacaktır ki bu olay da imkansızdır. Dmoz'un sloganı "İnsanların yaptığı en iyisidir" ama mükemmel değildir tabiki de zaten mükemmel diye birşey de yoktur